آئودی ادعا می کند که موتور دیزلی V6 جدیدش تاخیر توربو ندارد

با وجود کاهش فروش دیزل در اروپا، آئودی در حال توسعه یک موتور 3 لیتری V6 دیزلی جدید است که نوید تاخیر صفر توربو را می دهد.

سهم بازار خودروهای دیزلی از بیش از 50 درصد قبل از رسوایی فولکس واگن دیزل گیت به 8 درصد در سال 2025 کاهش یافته است و اکنون پشت خودروهای هیبریدی، بنزینی و پلاگین هیبریدی قرار دارد. با این حال، آئودی با سابقه طولانی خودروهای دیزلی از جمله 8 پیروزی در Le Mans، مصمم است که فناوری TDI خود را در بازار حفظ کند.

این موتور دیزلی جدید در A6 و Q5 معرفی خواهد شد و یک سیستم هیبریدی ملایم را با یک کمپرسور الکتریکی ترکیب می کند. این کمپرسور پشت توربوشارژر و اینترکولر قرار دارد. هنگامی که توربو انرژی کافی نداشته باشد، قبل از احتراق، هوای ورودی را فعال و فشرده می کند. این کار گشتاور قوی تری را در دورهای پایین موتور ارائه می دهد و تاخیر را از بین می برد، با آنچه آئودی ادعا می کند عملکرد قابل مقایسه با یک خودروی الکتریکی است.

موتور دیزل V6 آئودی چقدر کارآمد است؟

موتور V6 295 اسب بخار در 3620 دور در دقیقه و 580 نیوتن متر گشتاور در 1500 دور در دقیقه تولید می کند. فشار بوست تقریباً یک ثانیه سریعتر از مدل قبلی ایجاد می شود. از طرفی چرخ کمپرسور 40 درصد سریعتر می چرخد ​​و در 250 میلی ثانیه به 90000 دور در دقیقه می رسد. سیستم هیبریدی ملایم در هنگام شتاب گیری، خروجی 24 اسب بخار و 230 نیوتن متر را اضافه می کند. در نتیجه سدان A6 در 5.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد در حالی که واگن Q5 تنها یک دهم ثانیه کندتر است. SUV و Sportback Q5 سریعتر هستند و در پنج ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسند.

آئودی می گوید با وجود پیچیدگی سیستم انتقال نیرو، دوام و کارایی آن بهبود یافته است. با این حال، این موتور با کد EA897evo4 کاملا جدید نیست. موتور جدید آئودی در واقع آخرین نسخه موتور دیزلی گروه فولکس واگن است که اولین بار در سال 2010 معرفی شد.این موتور در رسوایی دیزلگیت نقش داشت و زمانی در مدل های پورشه مورد استفاده قرار گرفت. آئودی می گوید این واحد دیزل تمیزترین نسخه موتور است و قادر به استفاده از روغن گیاهی هیدروتریت (HVO) است. این سوخت که از روغن پخت و پز استفاده شده و محصولات جانبی کشاورزی تولید می شود، می تواند انتشار دی اکسید کربن را تا 95 درصد در مقایسه با موتورهای دیزل معمولی کاهش دهد. آئودی در حال حاضر از روغن گیاهی هیدروتریت در خودروهای ساخته شده در کارخانه های آلمانی خود استفاده می کند.

انتظار می رود از این موتور در SUV های Q7 و Q9 استفاده شود. نسل بعدی A7 ممکن است عرضه نشود و آینده A8 همچنان نامشخص است. با این حال، موتور دیزلی V6 جدید آئودی نشان دهنده تعهد این برند به اصلاح فناوری احتراق در عصر تسلط بر خودروهای الکتریکی است.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.

دیدگاهتان را بنویسید