صفحه اصلی > اخبار تکنولوژی : احتمالا به زودی شاهد آیفون تاشو خواهیم بود!

احتمالا به زودی شاهد آیفون تاشو خواهیم بود!

احتمالا به زودی شاهد آیفون تاشو خواهیم بود

طبق گزارش ها، اپل به دلایل مختلف هنوز وارد دنیای دستگاه های تاشو نشده است. یکی از دلایل اصلی که اپل معتقد است نمایشگرهای تاشو به اندازه کافی دوام ندارند تا از سختی ها جان سالم به در ببرند. در ماه فوریه، اپل در حال توسعه یک دستگاه تاشو بود. اما پس از اینکه صفحه نمایش تولید شده توسط سامسونگ نتوانست تست های اپل را پشت سر بگذارد، توسعه این دستگاه از دستور کار خود خارج شد. با این حال، این غول فناوری اخیرا پتنتی را با عنوان «دستگاه های الکترونیکی با نمایشگرهای تاشو بادوام» در USPTO ثبت کرده است.
به نظر می رسد اپل از استراتژی متفاوتی برای تولید دستگاه های تاشو بادوام استفاده خواهد کرد. اپل برای تولید یک صفحه نمایش بادوام سعی می کند از شیشه هایی استفاده کند که ضخامت های متفاوتی در مکان های مختلف خواهد داشت. شیشه ای که در نزدیکی لولاها و محورها استفاده می شود نازک تر خواهد بود تا گوشی به راحتی خم شود. برای افزایش مقاومت دستگاه در برابر افتادن، گوشه های نمایشگر ضخیم تر هستند. اپل برای محافظت از گوشه های صفحه در هنگام افتادن یا افتادن بسیار مهم به نظر می رسد.

به گفته اپل:
یک صفحه نمایش تاشو ممکن است دارای یک پوشش نمایشگر و یک پانل انعطاف پذیر باشد. این نمایشگر تاشو را می توان در امتداد یک محور خمیدگی خم کرد. لایه پوششی نمایشگر می تواند از یک لایه شیشه ای تشکیل شده باشد. همچنین می توان در لایه شیشه ای فرورفتگی ایجاد کرد که در امتداد محور خمشی امتداد می یابد. این فرورفتگی یک بخش نازک شده با انعطاف موضعی در لایه شیشه ایجاد می کند که به لایه شیشه اجازه می دهد تا در امتداد محور خمش خم شود. برای اطمینان از اینکه لایه پوشش نمایشگر مقاومت ریزشی رضایت بخشی از خود نشان می دهد، گوشه ها و سایر لبه های لایه پوشش نمایشگر ممکن است ضخیم تر از سایر قسمت های لایه پوشش نمایشگر خارج از قسمت نازک شده موضعی باشند.

در واقع می توان گفت: این نمایشگر در سه قسمت ضخامت متفاوتی خواهد داشت. در نزدیکی لولاها، نازک ترین قسمت آن را می بینیم، در حالی که قسمت های دیگر کمی ضخیم تر هستند و همه جا در گوشه ها ضخیم تر خواهند بود.
در ماه مه، افشاگر @Revegnus1 نقشه راه وب سایت کره ای SamsungPOP را در شبکه اجتماعی X منتشر کرد که نشان می دهد آیفون تاشوی انتظار می رود سال 2026 ارائه شود
این دستگاه تاشو که مانند کتاب باز و بسته می شود دارای صفحه نمایش خارجی 6 اینچی است و در هنگام باز شدن از صفحه نمایش 8 اینچی استفاده می کند. این روند با عرضه یک آیپد تاشو ۲۰ اینچی در سال آینده دنبال خواهد شد. البته این اطلاعات با پیش بینی های مینگ چی کو، تحلیلگر برجسته محصولات اپل از TF International که سابقه درخشانی در این زمینه دارد، در تضاد است.

کو، که به پیش بینی محصولات اپل شهرت دارد (البته باید توجه داشت که پیش بینی های او کاملاً بدون خطا نبوده است)، در ماه می اعلام کرد که یک مک بوک تاشو با نمایشگر 20.3 یا 18.8 اینچی در سال 2026 وارد بازار خواهد شد. به گفته کو، این دستگاه از تراشه قدرتمند M5 که هنوز معرفی نشده است، نیرو می گیرد. در صورت بسته شدن، مک بوک 20.3 اینچی به یک لپ تاپ 14-15 اینچی تبدیل می شود و نسخه 18.8 اینچی به یک لپ تاپ 13-14 اینچی تبدیل می شود.

ایده-iphone-folding
این تحلیلگر پیش بینی کرده است که اپل در سال 2026 بیش از یک میلیون دستگاه مک بفروشد. همچنین پیش‌بینی می‌کند که هر نمایشگر 600 تا 650 دلار و هر لولا 200 تا 250 دلار قیمت داشته باشد. اگر راندمان تولید انبوه این قطعات افزایش یابد، ممکن است هزینه ای که اپل برای هر قطعه می پردازد کاهش یابد. به گفته Kuo، LG Display مسئولیت توسعه نمایشگرهای اپل را بر عهده خواهد داشت، در حالی که Amphenol مسئولیت توسعه لولاها را بر عهده خواهد داشت. او معتقد است که مونتاژ مک بوک تاشو در نیمه اول سال 2026 آغاز خواهد شد.

تبلیغات

بررسی گوشی سامسونگ اس 24 اولترا با تست گیمینگ و کیفیت دوربین

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra

گردآوری شده از برترین‌فا

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

خانه هوشمند (اسمارت هوم) چیست؟

اصطلاح “اسمارت هوم” یا “خانه هوشمند” در سال‌های اخیر به یکی از…

آهنگ ویژه برند گلکسی سامسونگ توسط گروه TXT شنیده می شود!

اگر به یاد داشته باشید هفته گذشته، 10 جولای 2024، شرکت سامسونگ…

۱۴۰۳-۰۴-۳۰

دیدگاهتان را بنویسید