اولین تصاویر رسمی از متقاطع Mazda EZ-60 منتشر شد. این خودرو بر اساس سیستم عامل ها و فن آوری های چانگان ساخته شده است و می توان آن را محصول مشترک ژاپنی و چین نامید. این خودرو در واقع یک نسخه متقاطع از سدان Mazda EZ-6 است که چندی پیش منتشر شد. مزدا EZ-60 و EZ-6 بر اساس پلت فرم مدولار EPA1 توسعه یافته اند. هر دو اتومبیل مشخصات فنی مشابهی با کراس اوور Changan Dipal S07 دارند.
چانگان و مزدا مدتهاست که به یکدیگر نزدیک هستند. این دو شرکت در سال 2012 یک سرمایه گذاری مشترک ایجاد کردند. کارخانه چانگان مزدا در نانجینگ واقع شده است. این کارخانه در حال حاضر مدل های Mazda CX-30 ، Mazda CX-50 ، Mazda 3 و Mazda EZ-6 را تولید می کند. Mazda EZ-60 آخرین مدلی است که در این کارخانه تولید می شود و با هدف افزایش سهم مزدا در بازار جدید خودروی انرژی (ترکیبی و برقی).

متقاطع مزدا EZ-60 در بازارهای جهانی به عنوان Mazda CX-6E شناخته می شود. اولین عملکرد رسمی این خودرو در 23 آوریل در نمایشگاه اتومبیل شانگهای برگزار می شود. این خودرو براساس آخرین زبان طراحی مزدا ، Kodo است. بدنه براق ، آرم روشن مزدا بر روی دستگیره های درب پنهان ، خط سقف شیک ، دوربین های جانبی جانبی که توسط آینه های سنتی جایگزین شده اند ، و چراغهای جلو از نوع LED از ویژگی های برجسته خودرو هستند.
مشخصات فنی مزدا EZ-60
ابعاد مزدا EZ-60 از 4750/1930/1625 میلی متر با فاصله محوری 2900 میلی متر تشکیل شده است. پروانه ها با Changan Dipal S07 مشترک خواهند بود. Changan Dipal S07 از یک موتور الکتریکی در محور عقب استفاده می کند که 2 215 و 255 اسب بخار با نوع خودرو ارائه می دهد. دو بسته باتری با ظرفیت 68.8 کیلووات ساعت (520 کیلومتر) و 80 کیلووات ساعت (دامنه 628 کیلومتر) برای ماشین تهیه شده است.

محدوده قیمت متقاطع EZ-60 هنوز مشخص نشده است ، اما احتمالاً گران تر از Changan Dipal S07 خواهد بود. قیمت Changan Dipal S07 در 149.900 تا 197 هزار 900 یوان (200 هزار 40 تا 26 هزار 930) تعیین شده است. سدان مزدا EZ-6 در چین فروش ضعیفی داشت ، اما مزدا امیدوار است نسخه فروش خود را در چین تغییر دهد.