دفتر صنعت خودروسازی وزارت صنعت ، معدن و تجارت آماری را در مورد بازار مسافر ایران و سهم هر خودروساز منتشر کرده است. طبق این آمار ، حدود 2 درصد از بازار خودروهای ایران در دسترس ایران است. این شرکت علیرغم تغییرات و بحران های مدیریتی ، هنوز هم بزرگترین سازنده اتومبیل ایران است. فاصله از ایران خدرو و سایر سازندگان اصلی خودروهای خانگی ، سایپا ، قابل توجه است.
سهم ایران خدرو از بازار خودروهای مسافربری ایران در ماه آوریل حدود 2.9 درصد بود که تا پایان ماه اوت به 2 درصد رسید. این افزایش به دلیل افزایش تولید و همچنین عرضه گسترده اتومبیل های مختلف مسافری است. اگر حکم سازمان Tazir برطرف شود و فروش ایران Khodro در نیمه دوم سال ادامه یابد ، احتمالاً سهم بازار این شرکت تا پایان سال افزایش می یابد.
سهم سایپا در بازار اتومبیل مسافری ایران
از طرف دیگر ، سایپا عملکرد خوبی ندارد. این شرکت به دلیل کاهش تولید و عرضه اتومبیل های مسافری ، 2 ٪ از سهم بازار خود را از دست داد. SAIPA در حال حاضر 5 ٪ از بازار ماشین مسافرتی کشور را در اختیار دارد. سایپا سال را به خوبی آغاز کرد و 4.9 درصد از سهم بازار را در آوریل امسال برگزار کرد ، اما سایپا نتوانست سهم بازار خود را حفظ کند. سایپا از زمان توقف تولید غرور در دومین سازندگان اتومبیل در ایران بوده و از سهم بازار ایران به میزان قابل توجهی است.

مدیران خودرو ، که در زمان نه چندان دور به یک رقیب جدی برای خودروسازان بزرگ تبدیل شده بودند ، اکنون با تغییر استراتژی به دنبال تمرکز روی سایر قسمت های بازار هستند. سهم بازار مدیران از 4.9 درصد در ماه آوریل به 4.9 درصد در ماه آگوست کاهش یافته است.
از طرف دیگر ، گروه بهمن نسبت به ماه آوریل افزایش اندکی 4.9 درصد را تجربه کردند. این شرکت اکنون 5 ٪ از بازار خودروهای مسافربری ایران را تشکیل می دهد. سرانجام به Kerman Motor می رسیم. خودروساز از ابتدای سال جاری تغییر در سهم بازار را تجربه نکرده است. Kerman Motor 5 ٪ از بازار خودروهای مسافر کشور را تشکیل می دهد.