سه ماه پس از سال جدید ، صبر شرکت های اتومبیلرانی داخلی برای تعیین قیمت این خودرو به پایان رسیده است. ایران خدرو و سایپا رسماً درخواستی را به آژانس حفاظت از مصرف کننده و وزارت بهداشت ارسال کرده اند. در همین راستا ، ایران فراتر از درخواست ساده است. معاون رئیس این شرکت دیروز اعلام کرد که اگر به زودی قیمت محصول جدید اعلام نشود ، هیئت مدیره ایرانی Khodro قیمت ها را تعیین می کند.
ایران خدرو نامه ای به بورس اوراق بهادار اعلام کرده است که اعلام قیمت جدید خودرو در آژانس حفاظت از مصرف کننده است. به گفته این شرکت ، این سازمان نرخ جدید خودرو را به وزارت صنعت ، معدن و تجارت ارسال کرده است ، اما وزارت SEMIT از اعلام نرخ های جدید امتناع می ورزد. پس از ایران خدرو ، سایپا نیز نامه ای را به مؤسسات مسئول ارسال کرده است و خواستار تجدید قیمت مجدد آن شد.
طبق روشی که ما در سالهای اخیر دیدیم ، ایران خمرو و سایپا از ارائه سری جدید محصولات به بازار خودداری می کنند. در سالهای اخیر ، ایران و سایپا این موضوع را انکار کرده اند ، اما اکنون آنها توقف را تصدیق کرده اند. در نامه ای به مبادله ، ایران خمرو اعلام کرد که ادامه عرضه ماشین با نرخ فعلی غیرممکن است. زیرا فروش یک ماشین با نرخ فعلی باعث خسارات انباشته شده شرکت می شود.
از سوی دیگر ، معاون وزیر امیتیک همد آملی مخالفت وزارتخانه را با قیمت گذاری گرامری گزارش داده است. به گفته وی ، اصلاحات قیمت خودرو در ماه ژوئن رعایت می شود. هنوز مشخص نیست که وزارت Semitic برای تعیین قیمت خودروهای خانگی چه برنامه ریزی کرده است.
شمشیر
آخرین تغییر در اتومبیل های خانگی به ماه دسامبر باز می گردد. از آن زمان ، خودروسازان سعی کرده اند با افزایش برخی گزینه ها ، قیمت خودروها را افزایش دهند. به عنوان مثال ، افزودن نیازهای استاندارد یا سیستم هشدار کمربند (SBR) قیمت خودروهای خانگی را افزایش داده است. بنابراین آنها می خواهند در شرایط فعلی قیمت ها را افزایش دهند. اگر به بخشنامه های فروش ماشین سازان اخیر نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که خودروسازان محصولات خود را به پاییز و زمستان به تعویق می اندازند. خودروسازان امیدوارند که قیمت ها در نیمه اول افزایش یابد.
از طرف دیگر ، زیرا بازار خودرو خواستار یکی از سنگین ترین رکودهای دوره است. شکاف قیمت بازار آزاد و نرخ رسمی کارخانه به حداقل رسیده است. در این حالت ، اگر قیمت اتومبیل در کارخانه افزایش یابد ، قیمت ها در بازار شوکه نمی شوند. زیرا اتومبیل ها مشتری ندارند. بنابراین فرضیه خودروسازان فقط به این واقعیت می پیوندد که مشتریان برای خرید اتومبیل برای اتومبیل ها عجله می کنند.

در حقیقت ، خودروسازان فکر می کنند که مشتریان پس از افزایش قیمت و فروش مجدد خودروها ، در حال خرید خودرو هستند. واکنش های دقیق مصرف کنندگان در افزایش اتومبیل های داخلی امکان پذیر نیست ، اما با توجه به وضعیت بازار ، بعید است که مشتریان برای خرید خودروهای فعلی با قیمت بالاتر صف کنند. بنابراین افزایش قیمت خودرو در حال حاضر چیزی جز کاهش تقاضا و افزایش رکود اقتصادی ندارد. موضوعی که منجر به تعدیل برق در شرکت های خودرو شود.
سخت
اکنون دولت و وزارت بهداشت در جاده هستند. در صورت افزایش قیمت ، خودروسازان متوقف می شوند و قیمت ها در بازار افزایش می یابد. برخی از سازندگان خودرو نیز ممکن است تنظیم شوند. از طرف دیگر ، افزایش قیمت منجر به تخریب قدرت خرید مصرف کنندگان می شود. به نظر می رسد راه حل مناسب برای این وضعیت افزایش قیمت خودرو به همراه تأمین امکانات طولانی مدت با فواید مناسب برای خرید خودرو برای خارج شدن از رکود اقتصادی و البته تقویت تولید خودروسازان است.