بحران در فولکس واگن، تضاد بین نیروی کار و مدیریت افزایش یافت
تلاش های فولکس واگن برای سازماندهی مجدد نیروی کار خود در آلمان با چالش های جدی مواجه شده است. این غول خودروسازی آلمانی قصد دارد تولید فولکس واگن ID.3 را متوقف کند و کارگران را از خط تولید درسدن خود جابجا کند. اما کارگران چنین تصمیمی را نپذیرفته اند. موضوعی که باعث ایجاد بحران در سطوح مدیریتی فولکس واگن شده است.
پایان تولید در کارخانه شیشه و بحران فولکس واگن در مدیریت نیروها
کارخانه فولکس واگن درسدن به دلیل معماری خاص و دیوارهای تمام شیشه ای خود شبیه یک کارخانه شفاف است. این خط تولید به زودی به کار خود پایان می دهد. در پایان این ماه و پایان سال 2025، تولید فولکس واگن ID.3 در درسدن به پایان می رسد و دیگر خودرویی در آنجا تولید نخواهد شد.
مدیران فولکس واگن یک طرح تشویقی برای حل مشکل نیروی مازاد ارائه کرده اند. پیشنهاد آنها شامل پرداخت 30000 یورو پاداش به هر کارگر است. شرط پرداخت این پاداش انتقال به دفتر مرکزی و کارخانه اصلی شرکت در ولفسبورگ است که در 300 کیلومتری درسدن قرار دارد. علیرغم ماهیت سخاوتمندانه پاداش فولکس واگن، کارگران به این امر لطف نکردند.
در حال حاضر حدود 250 نفر در خط تولید فولکس واگن درسدن مشغول به کار هستند. از این تعداد 155 نفر در درسدن خواهند ماند و امنیت شغلی آنها تا سال 2030 تضمین شده است.
آینده کارخانه: از مونتاژ تا استانفورد شرق
با تکمیل خط تولید درسدن، این کارخانه به یک پردیس نوآوری تبدیل خواهد شد. این پروژه با همکاری دانشگاه صنعتی می باشد درسدن اجرا خواهد شد. نیمی از فضای کارخانه به دانشگاه اجاره داده می شود. در این پردیس نوآوری، تمرکز بر موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، میکروالکترونیک و طراحی تراشه، علم مواد و رباتیک و فناوریهای اقتصادی خواهد بود.

این تغییر استراتژیک نشان می دهد که فولکس واگن قصد دارد درسدن را به جای تولید صرف، محلی برای تحقیق و توسعه کند. البته حل بحران نیروی کار فولکس واگن برای پذیرش این تغییرات یک چالش بزرگ تلقی می شود.