استیو وزنیاک ، بنیانگذار اپل ، در مصاحبه جدید به شدت از رابط اتومبیل تسلا انتقاد کرده است. او از طرفداران تسلا بود و مدل S را بهترین اتومبیل خود می دانست ، اکنون معتقد است که تغییرات نرم افزاری این شرکت باعث شده است که تجربه رانندگی بدتر شود.
استیو وویلیاک در مصاحبه جدید اعلام کرده است که تغییرات مداوم در نرم افزار TESLA پیچیدگی های غیر ضروری را در رابط کاربری ایجاد کرده است. وی از مشکلاتی مانند یافتن زمان ، استفاده از دکمه های رادیویی و حتی دسترسی دشوار به داشبورد یاد کرده است. Peightyek این تغییرات را در نظر می گیرد تا تجربه رانندگی تسلا را بدتر کند. وزنه بریک در گفتگو با “CNBC” گفت.
“برای کسی که از اپل آمده است ، رابط کاربری ، نحوه تعامل با فناوری ، مهمترین چیز در جهان برای من است و تسلا بدترین عملکرد را دارد.”
او معتقد است که تغییرات مداوم در سیستم نرم افزاری تسلا باعث شده است که بسیاری از قابلیت ها عملکرد خود را از دست بدهند. به گفته وی ، حتی پیدا کردن ساعت روی صفحه نمایش ماشین متناسب با حالت رانندگی است و استفاده از دکمه های میانبر رادیویی دشوار است.
دکمه های فیزیکی را حذف کنید. چالش بزرگ رابط کاربری تسلا
Peightyak همچنین به تجربه ناموفق همسرش هنگام رانندگی با تسلا اشاره کرد. او می گوید پلیس همسر خود را متوقف کرد. از آنجا که او نتوانست هنگام بسته بندی از راهنما استفاده کند ، دکمه های راهنما روی فرمان غیرمعمول یوک تسلا بودند و پیدا کردن آنها هنگام چرخاندن فرمان دشوار بود. همچنین ، هنگامی که پلیس درخواست بیمه کرد ، مشخص شد که افتتاح داشبورد همچنین باید منوهای نرم افزاری پیچیده خودرو را جستجو کند.

استیو وزنیاک معتقد است که از بین بردن دکمه های فیزیکی در تسلا و جایگزینی آنها با منوهای دیجیتال نه تنها عملکرد ماشین را بهبود بخشیده است ، بلکه استفاده از آن را نیز دشوارتر کرده است. به گفته وی ، تغییرات مداوم در سیستم ها و منوها باعث می شود رانندگان نتوانند به راحتی گزینه های مختلف را پیدا کنند و باید برای اقدامات ساده مانند انتخاب زمان یا رادیو کانال تلاش های مکرر داشته باشند.
وزنه برداری همچنین به مشکلاتی اشاره می کند که منجر به طراحی پیچیده تر و عدم وجود دکمه های فیزیکی می شود. او معتقد است که این تغییرات در رابط کاربری نه تنها درایور را اشتباه می گیرد بلکه خطراتی مانند دشواری استفاده از ابزارهایی مانند داشبورد را نیز ایجاد می کند. تسلا هنوز به این انتقادات پاسخ نداده است و این می تواند به یک چالش برای بهبود رابط اتومبیل خود تبدیل شود.