صفحه اصلی > ایران گردی : تصاویر، جاذبه ها و آدرس آبشار هفت چشم البرز

تصاویر، جاذبه ها و آدرس آبشار هفت چشم البرز

تصاویر، جاذبه ها و آدرس آبشار هفت چشم البرز.webp

اگر ساکن تهران هستید، اگر غرق در زندگی روزمره و خستگی هستید، اگر آلودگی هوا و آلودگی صوتی شما را آزار می دهد، پیشنهاد ویژه ای برای شما داریم؛ برای رسیدن به یکی از بکرترین و زیباترین مناطق طبیعی ایران کافیست چند کیلومتر تا چالوس رانندگی کنید. آبشار هفت چشمه کرج که یکی از معروف ترین و مهم ترین دیدنی های کرج به شمار می رود، بهترین منطقه برای تجدید قوا و گذراندن وقت در طبیعت است. برای آشنایی بیشتر با این منطقه دیدنی با برترین‌فا همراه باشید.

آبشار هفت چشمه کجاست؟

این آبشار در کیلومتر 17 جاده کرج به چالوس واقع شده است. برای رسیدن به آن باید در ابتدای روستای ارنج توقف کرده و بقیه مسیر را پیاده طی کنید.

بهترین زمان بازدید از آبشار هفت چشم چه زمانی است؟

به دلیل کوهستانی بودن منطقه، تابستان بهترین زمان برای سفر است.

چگونه از تهران به آبشار هفت چشم برویم؟

تا کیلومتر 17 جاده چالوس حرکت کنید. ماشین خود را در پارکینگ رستوران یا جلوی یکی از ویلاها پارک کنید. بقیه راه را تا آبشار پیاده روی کنید.

مشخصات آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشم کرج با ارتفاع 90 متر یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران به شمار می رود. نام دیگر این آبشار جذاب و مرتفع، آدران است که البته اکثر مردم آن را با همین نام هفت چشمه می شناسند.

آبشار هفت چشمه

عکس از: سایت نشان

این آبشار در کیلومتر 17 جاده کرج – چالوس و در بالادست رودخانه ارنج واقع شده است. درختان بید کنار چشمه فضایی رویایی در اطراف آبشار ایجاد کرده اند که هر بیننده ای را غرق در خود می کند.

آبشار هفت چشمه کجاست؟

مسیر آبشار هفت چشمه جاده چالوس زیبا و دیدنی است. نه تنها خود مکان بسیار بکر و جذاب است، منطقه اطراف نیز به همین شکل است. از روستاهای اطراف آبشار می توان به ارنج، آدران و درسار اشاره کرد.

مکان آبشار هفت چشمه روی گوگلنقشه

مسیر دسترسی به آبشار هفت چشمه

برای رسیدن به آبشار هفت چشمه باید به جاده چالوس رسید، پس از گذشت 17 کیلومتر به راست بپیچید و با دیدن تابلوی روستای ارنج وارد جاده شوید. برای رسیدن به ویلاها در جاده رانندگی کنید. ماشین خود را در مکانی مناسب پارک کنید و خود را برای یک پیمایش ماجراجویانه آماده کنید. در مسیر رسیدن به آبشار، از میان درختان بلند، از دره عبور کرده و از ورودی غارهای طبیعی می گذرید.

بهترین راه برای رسیدن به آبشار هفت چشمهبهترین راه برای رسیدن به آبشار هفت چشمه

عکس از: سایت نشان

باید دانست که این مسیر پر پیچ و خم است و برای رسیدن به پای آبشار باید بخشی از مسیر را طی کرد و از میان آب عبور کرد. آب حتی در تابستان سرد است.

راه دیگری برای رسیدن به آبشار هفت چشم کرج وجود دارد. با دیدن تابلوی Erenge متوجه رستوران های اطراف خواهید شد. ماشین خود را در پارکینگ رستوران هفت چشمه پارک کنید و با پرداخت هزینه پارکینگ و ورودیه، تا انتهای رستوران به سمت آبشار پیاده بروید. این مسیر دارای شیب ملایمی است اما در انتها همچنان باید از رودخانه عبور کنید.

بهترین راه برای رسیدن به آبشار هفت چشمهبهترین راه برای رسیدن به آبشار هفت چشمه

عکس از: سایت نشان

از ابتدای مسیر تا آبشارها به طور متوسط ​​20 دقیقه پیاده روی خواهید داشت. اگر قصد دارید از آبشار اصلی یا آدران دیدن کنید، این مسیر ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

– حدفاصل کرج تا هفت چشمه

از کرج در استان البرز تا آبشار هفت چشمه با ماشین حدود 40 دقیقه راه است.

گشت و گذار در آبشار هفت چشمهگشت و گذار در آبشار هفت چشمه

عکس از: سایت نشان

– فاصله تهران تا هفت چشمه

از تهران تا آبشار هفت چشم بسته به زمان حرکت شما بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت می باشد.

– حدفاصل چالوس تا هفت چشمه

از چالوس تا آبشار هفت چشمه حدود 3 ساعت رانندگی است.

علت نامگذاری آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه یا آدران یکی از بلندترین آبشارهای ایران است. نام هفت چشمه برای آبشار آدران این است که در مسیر رسیدن به این آبشار، هفت چشمه و آبشار کوچک وجود دارد.

علت نامگذاری آبشار هفت چشمهعلت نامگذاری آبشار هفت چشمه

عکس از: سایت نشان

آب این چشمه های کوچک که در مقابل آبشار آدران قرار دارد از فاصله تقریبی 5 تا 7 متری به زمین ریخته می شود و منظره زیبایی را ایجاد می کند. به همین دلیل آبشار آدران را که در انتهای مسیر قرار دارد به این نام می شناسیم.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار هفت چشمه

همانطور که در بالا ذکر شد، در مسیر باید از رودخانه ای عبور کنید که حتی در تابستان نیز آب سردی دارد. مسیر رسیدن به آبشار یک مسیر کوهستانی است و بخشی از آن صعب العبور است. به همین دلیل تابستان بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه طبیعی است.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار هفت چشمهبهترین زمان برای بازدید از آبشار هفت چشمه

عکس از: سایت نشان

با وجود این، این منطقه در فصل پاییز و زمستان زیبایی های خاص خود را دارد، البته سفر به این منطقه در فصول سرد سال فقط به افراد حرفه ای با تجهیزات و تجربه کافی توصیه می شود.

مکان های دیدنی اطراف آبشار هفت چشمه

اگر به دیدن این آبشار زیبا رفتید، بد نیست از جاذبه های اطراف آن دیدن کنید و گردش و تفریح ​​خود را کامل کنید.

– آبشار آدران

آبشار آدران که در انتهای مسیر معروف هفت چشمه قرار دارد را می توان به سیمرغ عطر تشبیه کرد. مسیری زیبا و کمی سخت را طی می کنید تا یکی از بی نظیرترین میراث طبیعی ایران را ببینید. آبی زلال و بسیار خنک آبی که از ارتفاع بیش از 90 متری سقوط می کند.

آبشار آدرانآبشار آدران

عکس از: سایت نشان

– روستای ارنج

روستای ارنگه که برای رسیدن به هفت چشمه باید نامش را به خاطر بسپارید یکی از روستاهای زیبای استان البرز است. این روستای تاریخی در 18 کیلومتری جاده چالوس قرار دارد و عنوان سرسبزترین روستای استان را به خود اختصاص داده است.

روستای ارنگهروستای ارنج

عکس از: سایت Wekimedia

این روستا بهترین مکان برای افرادی است که در طول هفته در تهران و کرج کار می کنند. این روستا علاوه بر طبیعت زیبا و مجاورت با آبشار هفت چشمه، جاذبه های دیگری از جمله تپه های به جا مانده از زرتشتیان و گورستان باستانی نیز دارد.

امکانات تفریحی آبشار هفت چشمه

می توانید در اطراف این آبشار فعالیت های مختلفی را تجربه کنید و چند ساعتی از هیاهوی شهر دور باشید.

– کمپینگ

تفریح ​​شبانه و کمپینگ یکی از تفریحات جدا نشدنی این منطقه است. می توانید در اطراف هفت چشمه و روستا کمپ بزنید. اطراف چشمه یک محوطه مسطح برای چادر وجود دارد.

امکانات تفریحی آبشار هفت چشمهامکانات تفریحی آبشار هفت چشمه

عکس از: سایت نشان

– عکاسی

همانطور که قبلا اشاره کردیم، دره ها و غارهای طبیعی زیادی در این مسیر وجود دارد. شما می توانید بهترین سوژه هایی را که برای عکاسان حرفه ای طبیعت جذاب است در این مسیر بیابید.

مسیر آبشار هفت چشمهمسیر آبشار هفت چشمه

عکس از: سایت نشان

– طبیعت گردی

نوع دسترسی به آبشار به این معنی است که شما یک تور طبیعت گردی بی نظیر خواهید داشت. حتی اگر قصد دیدن آبشار را داشته باشید و برگردید، باز هم در طول مسیر از طبیعت گردی لذت خواهید برد. اگر قصد دارید یک یا دو شب کمپ بزنید، به شما این اطمینان را می دهیم که با گشت و گذار در این منطقه از دیدن زیبایی های طبیعت اطراف لذت خواهید برد.

مشخصات آبشار هفت چشمهمشخصات آبشار هفت چشمه

عکس از: سایت نشان

امکانات رفاهی آبشار هفت چشمه

همانطور که گفته شد در ابتدای مسیر پارکینگ، سرویس بهداشتی و رستوران وجود دارد. در طول مسیر، چند سکوی سیمانی برای استراحت، سطل زباله و سرویس بهداشتی وجود دارد.

اقامت در آبشار هفت چشم

اگر قصد دارید شب را در این منطقه بگذرانید، می توانید وسایل کمپینگ را با خود به همراه داشته باشید یا به نزدیک ترین مکان های کمپینگ بروید.

گشت و گذار در آبشار هفت چشمهگشت و گذار در آبشار هفت چشمه

عکس از: سایت نشان

– کمپینگ و اقامت شبانه در نزدیکی آبشار هفت چشمه

چادر زدن در اطراف آبشار در تابستان بسیار رایج است. برای این کار باید وسایل کافی مانند چادر، کیسه خواب، غذا و لباس مناسب همراه داشته باشید. چراغ قوه و چراغ جلو برای کمپینگ در این منطقه الزامی است. کمپینگ در مجاورت هفت چشمه قطعا تجربه بی نظیری برای شما خواهد بود.

زیبایی آبشارزیبایی آبشار

عکس از: سایت نشان

– اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای ارنگه و کرج

اگر اهل کمپینگ نیستید یا با خانواده خود به این منطقه سفر کرده اید، اجاره اقامتگاه بهترین گزینه برای شماست. با پیاده روی کمی از آبشار در وینا، کندر، آتشگاه محمودآباد و خوزنکلا می توانید اقامتگاه، ویلا استخردار یا هتل آپارتمان اجاره کنید.

آبشار هفت چشمهآبشار هفت چشمه

عکس از: سایت yjc

توصیه هایی برای سفری خاطره انگیز به آبشار هفت چشمه

  • بخشی از مسیر رسیدن به آبشار سخت است و برای همه سنین مناسب نیست. بنابراین هنگام برنامه ریزی سفر به این نکته توجه کنید.
  • اگر کوهنورد حرفه ای نیستید و تجربه و تجهیزات کافی برای طبیعت گردی و طبیعت گردی ندارید، فقط در تابستان به این منطقه سفر کنید.
  • دوربین را فراموش نکنید.
  • یک کوله پشتی سبک برای حمل لباس اضافی، دارو، غذا، آب آشامیدنی، کیسه زباله و ضد آفتاب همراه داشته باشید.
  • از آنجایی که برای رسیدن به آبشار باید پیاده روی کنید و از رودخانه عبور کنید، لباس و کفش مناسب بپوشید و لباس اضافی به همراه داشته باشید.
  • آخرین و مهمترین نکته این است که این منطقه یک میراث طبیعی و بکر است. از این میراث گرانبها با آشغال نریختن، آسیب نرساندن به طبیعت، پخش نکردن موسیقی با صدای بلند و از همه مهمتر روشن نکردن نادرست آتش محافظت کنید.

گردآوری شده از علی بابا

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

10 جزیره کمتر شناخته شده در جنوب ایران

جزایر دیدنی جنوب ایران به کیش، قشم و هرمز محدود نمی شود!…

۱۴۰۳-۰۷-۲۶

افزایش فرهنگ تجربه سفر با اجاره خودرو و ماشین در ایران

بسیاری از مسافران داخلی و خارجی از روش اجاره خودرو برای سفر…

روستای گرهبان کرمانشاه; گوهر پنهان، طبیعت بکر و تاریخ غنی

روستای گرهبان، بهشتی پنهان در دل طبیعت بکر کرمانشاه، در میان جاده…

۱۴۰۳-۰۷-۱۰

دیدگاهتان را بنویسید