صفحه اصلی > فیلم و سریال : تفاوت‌های فیلم‌ های گودزیلای ژاپنی و آمریکایی: سفری در دنیای دو هیولای افسانه‌ای

تفاوت‌های فیلم‌ های گودزیلای ژاپنی و آمریکایی: سفری در دنیای دو هیولای افسانه‌ای

فیلم‌ های گودزیلای ژاپنی و آمریکایی

موفقیت فیلم‌ های ژاپنی “گودزیلا منهای یک” (Godzilla Minus One) و آمریکایی “گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید” (Godzilla x Kong: The New Empire) سوالی را مطرح می‌کند: چگونه فرنچایز گودزیلا توانسته است ۷۰ سال دوام بیاورد؟ چه چیزی باعث شده است که این فرنچایز همچنان مخاطبان را جذب کند؟ فیلم‌های مختلف گودزیلا، از “گودزیلا”ی اصلی تا “بازگشت گودزیلا” (The Return of Godzilla) و “بازخیز گودزیلا” (Shin Godzilla) و دنیای سینمایی هیولاها (MonsterVerse) توانسته‌اند به خوبی حضور هیولا را برجسته کنند. با این وجود، تفاوت فیلم‌های گودزیلای ژاپنی و آمریکایی در چیست؟ با ادامه مطلب همراه باشید.

۱۰. تفاوت در طراحی نفس آتشین

در فیلم‌های ژاپنی، پرتو اتمی آبی رنگی با سرعت از دهان گودزیلا شلیک می‌شود. اما در فیلم‌های آمریکایی، قبل از شلیک، صفحات پشتی گودزیلا روشن می‌شوند و هیولا نفس عمیقی می‌کشد که این ویژگی بصری قدرت تخریب پرتو اتمی را بیشتر نمایان می‌کند.

۹. تفاوت در هویت گودزیلا

در فیلم‌های ژاپنی، گودزیلا نمادی از تاثیرات تشعشعات هسته‌ای است. در حالی که در فیلم‌های آمریکایی، گودزیلا به عنوان موجودی باستانی معرفی می‌شود که تحت تاثیر تشعشعات زیاد دوران‌های گذشته قرار گرفته است.

1 25

۸. شخصیت شرور گودزیلا

در فیلم‌های ژاپنی، گودزیلا اغلب نقش یک شخصیت شرور را دارد، اما در فیلم‌های آمریکایی، گودزیلا بیشتر به عنوان یک قهرمان یا محافظ معرفی می‌شود.

۷. برجستگی‌های پشت گودزیلا در فیلم “گودزیلا منهای یک”

در این فیلم ژاپنی، صفحات پشت گودزیلا هنگام شلیک پرتو اتمی بیرون می‌آیند و روشن می‌شوند که نشان می‌دهد گودزیلا هنوز قابلیت‌های جدیدی برای نمایش دارد.

۶. عنصر انسانی در فیلم‌های آمریکایی

در فیلم‌های آمریکایی، عنصر انسانی به خوبی به کار گرفته نشده است و شخصیت‌های انسانی بیشتر برای توضیح وقایع و ایجاد جوک‌های خنده‌دار حضور دارند. اما در فیلم‌های ژاپنی، شخصیت‌های انسانی و داستان‌های آن‌ها اهمیت بیشتری دارند.

۵. منشا گودزیلا

در فیلم‌های ژاپنی، گودزیلا محصول آزمایش‌های هسته‌ای است، اما در فیلم‌های آمریکایی، گودزیلا به عنوان موجودی باستانی معرفی می‌شود که قدمتی پیش از انسان دارد.

۴. جزیره هیولاها

در فیلم‌های ژاپنی، جزیره هیولاها، محل استراحت گودزیلا و دیگر هیولاها است، اما در فیلم‌های آمریکایی، جزیره هیولاها به نوعی با نظریه زمین توخالی جایگزین شده است.

5 20

۳. قابلیت حرکت گودزیلا

گودزیلا در فیلم‌های آمریکایی چابک‌تر است و حرکات بیشتری دارد، در حالی که در فیلم‌های ژاپنی، گودزیلا به خاطر جثه بزرگش کندتر حرکت می‌کند.

۲. سازمان مونارک

در فیلم‌های آمریکایی، سازمان مونارک حضور پررنگی دارد که داستان را واقع‌گرایانه‌تر می‌کند. اما در فیلم‌های ژاپنی، چنین سازمانی وجود ندارد و فقط دولت ژاپن حضور دارد.

۱. بودجه تولید

بزرگ‌ترین تفاوت در بودجه تولید است. فیلم‌های ژاپنی با بودجه‌های کمتری ساخته می‌شوند، در حالی که فیلم‌های آمریکایی با بودجه‌های کلان تولید می‌شوند که باعث می‌شود جلوه‌های ویژه و تولیدات بزرگ‌تری داشته باشند.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

فیلم مرد سگی: عاشقانه‌ای بی‌صدا در دل رنج‌های بشری.

لوک بسون یکی از احساساتی‌ترین و باورمندترین کارگردانان سینما است. در آثار…

چرا «مولان» به عنوان یکی از مهم‌ترین انیمیشن‌های تاریخ دیزنی شناخته می‌شود؟

با گذشت نزدیک به ۲۵ سال از اکران انیمیشن مولان، این اثر…

رنسانس دیزنی با انیمیشن تارزان به اوج شکوه خود رسید

انیمیشن «تارزان» نقطه‌ی اوج دوران رنسانس دیزنی محسوب می‌شود. از دهه ۱۹۳۰،…

۱۴۰۳-۰۶-۰۵

دیدگاهتان را بنویسید