شرکت خودروسازی گیلاس اخیراً در بازارهای صادراتی از جمله ایران فعال بوده است. این شرکت دارای مارک های متنوعی است که بیشتر آنها در کشور ما است. دو مارک اصلی صادرات گیلاس در حال حاضر جیکو و اودا هستند. اتومبیل های جیکو با نام لوکانو به بازار ایران ارائه می شود ، اما اتومبیل های اومودا با مدیران خودرو و به عنوان محصولات ققنوس به مشتریان ایرانی تحویل داده می شوند. یک سوال برای مصرف کنندگان مطرح می شود: تفاوت بین اتومبیل های جکو و اومودا ماشین های گیلاس چیه؟
تفاوت بین اتومبیل های Jacu و Omoda و اتومبیل های گیلاس چیست؟
روی مونوز ، مدیر ارشد تجارت Omoda -jacu در استرالیا گفت: “این دو مارک مکمل هستند.” اومودا بیشتر بر توسعه ورزش و کراس اوور شهری با طراحی کوپه و سقف شیب دار تمرکز دارد. “از طرف دیگر ، Jacua قابلیت های ماجراجویی لوکس و مقاوم را به مخاطبان خود ارائه می دهد.”
در حال حاضر ، برند JACU 2 مدل اصلی شاسی برای بازارهای صادراتی محسوب می شود. این اتومبیل ها به شرح زیر است:
JACO J7: شاسی متوسط که رقیب ارزان تر Toyota Raw 2 است. این خودرو در بازار استرالیا 6000 دلار قیمت دارد که 6000 دلار گران تر از قیمت پایه Cherry Tigo -pro است. Lucano 2 همچنین در بازار ایران با قیمت بالاتر از Promax Phoenix Tigo 2 در دسترس است.
JACO J8: JACO J8 ، که در بازار ایران به عنوان The Lucano 2 یا Lucano L8 شناخته می شود ، یک شاسی بزرگ پنج Chassis است که یک رقیب ارزان تر کیا سورنتو است.

از طرف دیگر ، برند Omoda دارای 3 محصول است. اولین محصول این برند Cherry Ouda 2 است که در بازار ایران با نام Phoenix FX به بازار عرضه می شود. برادران بزرگتر خودرو ، Omoda C9 و Ouda C7 نیز راه اندازی شده اند. شاسی بزرگتر اومودا از جمله اتومبیل های میانه و اسپرت است.
استراتژی جهانی گیلاس و تعدد مارک ها:
در برخی از بازارها مانند استرالیا ، گیلاس محصولات دو مارک Omoda و Jico و تحت نام تجاری Omoda -jacu را ارائه می دهد. این تصمیم بخشی از استراتژی پیشرفته صادرات گیلاس است که در سال 2 توسعه یافته است. سازنده اتومبیل چینی گیلاس بیش از یک میلیون و 6000 وسیله نقلیه در سراسر جهان صادر کرده است.
مارک های اتومبیل های گیلاس عبارتند از:
Jetour and Exeed: مارک های در نظر گرفته شده برای بازار خاورمیانه. از بین تمام محصولات مشترک ، مشترک X70 تاکنون به شکل یک نخست و پرستیژ به بازار ایران رسیده است. محصولات اکسید نیز در کشور ما با نام Extrudice ارائه می شود.
Tiggo: این نام برای شاسی های گیلاس استفاده می شود. از جمله Tigo 2 ، Tigo 2 و Tigo 2. Cherry تصمیم گرفته است Tigo را به عنوان یک مارک مستقل برای بازار اروپا در نظر بگیرد.
LEPAS: یک برند جدید که امسال در نمایشگاه موتور شانگهای رونمایی شد. برنامه گیلاس برای توسعه این برند و بازار هدف آن هنوز مشخص نیست.

Chirey: این نام شبیه مارک اصلی شرکت ، گیلاس است. برند Chiri برای اتومبیل های ارائه شده در بازار مکزیک استفاده می شود.
ICAR: از مارک ICAR برای اتومبیل های برقی گیلاس استفاده می شود. در برخی از بازارها ، این مارک به ICAUR معروف است.
تفاوت اتومبیل های صادراتی گیلاس با محصولات داخلی چین
در عین حال ، اتومبیل های گیلاس توسط مارک های Jiko و Omoda با نام های مختلف در چین فروخته می شوند. به عنوان مثال ، Jaco J7 یا Lukano L7 در چین به نام Chery Tansuo 06 فروخته می شود. Jaco J8 یا Lucano L8 نیز در چین به عنوان گیلاس Tigo 2 منتشر شده است. از طرف دیگر ، نسخه جهانی گیلاس Tigo 2 ، که از سال جاری در بازار صادرات منتشر شده است ، با نسخه چینی متفاوت است.

به گفته مونوس ، آنچه در بازار داخلی چین اتفاق می افتد با بازارهای خارج از کشور متفاوت است. برند Jiko می خواهد تجربه سواری مجلل و پرماجرا را در اختیار کاربر قرار دهد. در این اتومبیل ها امکاناتی مانند صندلی های چرمی ، سقف جیر ، ماساژور صندلی ها و پاها را مشاهده می کنیم که در اتومبیل های مختصات کمتر قابل مشاهده هستند. به عبارت دیگر ، گیلاس می خواهد اتومبیل های ژاکو ژاکو و مجلل ژاکو را القا کند و از طرف دیگر ، اومودا یک مارک ورزشی جوان است.
اتومبیل های گیلاس با یکدیگر و تمایز مشتری همپوشانی دارند:
به گفته مدیر شعبه گیلاس استرالیا ، اتومبیل های گیلاس برای خانواده ها و مشتریانی که در شهرها زندگی می کنند مناسب است. از طرف دیگر ، اتومبیل های جیکو حس ماجراجویی دارند و می توانید از شر آنها خلاص شوید. طراحی اتومبیل ها و مخاطبان آنها متفاوت است. البته فضای کافی برای توسعه محصولات هر مارک وجود دارد. اتومبیل های اومودا همچنین برای جوانان مناسب است ، افرادی که به اتومبیل های اسپرت علاقه مند هستند اما می خواهند بودجه کمتری کسب کنند.