صفحه اصلی > هوش مصنوعی : رشد خیره‌کننده رقیب گوگل؛ Perplexity ماه گذشته ۷۸۰ میلیون درخواست دریافت کرد

رشد خیره‌کننده رقیب گوگل؛ Perplexity ماه گذشته ۷۸۰ میلیون درخواست دریافت کرد

درخواست Perplexity

مدیرعامل Perplexity در اجلاس فناوری بلومبرگ اعلام کرد که این موتور جستجوی هوش مصنوعی در ماه مه 780 میلیون درخواست را پردازش کرده و با رشد ماهانه بیش از 20 درصدی، در مسیر رسیدن به یک میلیارد جستجو در هفته است. وی همچنین فلسفه ساخت مرورگر جدید «Comet» را یک «سیستم‌عامل شناختی» برای تغییر بنیادین تعامل انسان با اینترنت توصیف کرد.

براساس گزارش تک‌کرانچ، «آراویند سرینیواس» (Aravind Srinivas)، مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی Perplexity، در کنفرانس فناوری بلومبرگ آماری خیره‌کننده از رشد این پلتفرم ارائه داد. به گفته وی، این موتور جستجوی هوشمند در ماه مه (اردیبهشت و خرداد) 780 میلیون درخواست (Query) را از کاربران خود دریافت کرده است و با نرخ رشد ماهانه بیش از 20 درصد، به‌سرعت درحال گسترش است.

سرینیواس با اشاره به این روند صعودی گفت: «اگر بتوانیم این نرخ رشد را حفظ کنیم، ظرف یک سال به انجام حدود یک میلیارد جستجو در هفته خواهیم رسید. این پیشرفت فوق‌العاده است، چرا که ما در روز اول فعالیت خود در سال 2022 تنها 3 هزار جستجو در روز داشتیم و اکنون این رقم به 30 میلیون جستجو در روز رسیده است.»

رشد صعودی میزان درخواست کاربران از Perplexity

مدیرعامل پرپلکسیتی تأکید کرد که بخش بزرگی از امیدواری این شرکت برای تداوم این رشد، به مرورگر جدیدشان با نام Comet بستگی دارد. او توضیح داد که هدف از ساخت Comet، تغییر نقش هوش مصنوعی از یک «پاسخ‌دهنده» به یک «اقدام‌کننده» است.

«آراویند سرینیواس»، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت هوش مصنوعی Perplexity

به عقیده سرینیواس، دستیابی به این هدف نیازمند بازنگری کامل در مفهوم مرورگر و ایجاد یک سیستم هیبریدی است که محاسبات را به‌صورت یکپارچه بین دستگاه کاربر (کلاینت) و سرور تقسیم کند. او Comet را نه یک مرورگر دیگر در میان انبوه مرورگرها، بلکه یک سیستم‌عامل شناختی توصیف کرد:

«این سیستم همیشه و همه‌جا، برای کار و زندگی، در کنار شما خواهد بود و مرور وب را برایتان انجام می‌دهد. ما دیگر در اینترنت صرفاً «مرور» نمی‌کنیم، بلکه در آن «زندگی» می‌کنیم. یک هوش مصنوعی فعال و شخصی‌سازی‌شده باید همراه شما زندگی کند و به همین دلیل است که ما به یک مرورگر کاملاً جدید نیاز داریم.»

سرینیواس همچنین به بخش تجاری این پروژه اشاره کرد و توضیح داد که یکی از دلایل اصلی ساخت یک مرورگر اختصاصی، امکان ردیابی فعالیت کاربران فراتر از اپلیکیشن پرپلکسیتی است. این قابلیت به شرکت اجازه می‌دهد تا براساس داده‌های کاربران، تبلیغات ویژه (Premium Ads) بفروشد؛ مدلی که به گفته او، بسیار شبیه به راهی است که گوگل برای تبدیل‌شدن به غول تبلیغاتی امروز طی کرد.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

هوش مصنوعی جمینای به قابلیت زمان‌بندی انجام وظایف مجهز شد

گوگل قدم دیگری برای هوشمندترکردن جمینای برداشته و قابلیت جدیدی به نام…

۱۴۰۴-۰۳-۱۷

گوگل از نسخه جدید جمینای 2.5 پرو با عملکرد برتر در کدنویسی رونمایی کرد

گوگل نسخه جدیدی از مدل زبانی پیشرفته جمینای 2.5 پرو را به‌صورت…

۱۴۰۴-۰۳-۱۶

جنگ تجاری ترامپ باعث تأخیر در انتشار اپل اینتلیجنس در چین شده است

طبق گزارش‌های جدید، تنش‌های ژئوپلیتیکی فزاینده میان آمریکا و چین انتشار هوش…

۱۴۰۴-۰۳-۱۶

دیدگاهتان را بنویسید