صفحه اصلی > غذای ایرانی : سر راه چی بپزیم؟ 15 پیشنهاد عالی

سر راه چی بپزیم؟ 15 پیشنهاد عالی

سر راه چی بپزیم؟ 15 پیشنهاد عالی

سفر چه با ماشین شخصی و چه با وسایل حمل و نقل عمومی همیشه با دغدغه انتخاب غذای مناسب برای سفر همراه است. گرسنگی در طول مسیر می تواند لذت سفر را تحت الشعاع قرار دهد و یافتن غذاهای سالم و خوشمزه در هر مکانی کار آسانی نیست.

در این قسمت از وبلاگ اکالا ما می خواهیم لیستی از غذاهای مناسب در راه برای معرفی شما

بهترین وعده های غذایی در اواسط سفر: 15 پیشنهاد عالی

در ادامه 15 پیشنهاد برای غذای میانی ارائه می دهیم.

1- سالاد آلویه

سالاد آلویه یکی از بهترین انتخاب ها برای میانه راه در سفر است. این غذا که ترکیبی از سیب زمینی، تخم مرغ، مرغ، نخود و سس مایونز است به دلیل داشتن پروتئین و کربوهیدرات انرژی لازم برای سفر را تامین می کند.

سالاد الوه به راحتی قابل حمل است و در ظروف در بسته قابل نگهداری است. همچنین می‌توان آن را در یک نان باگت یا پیتا قرار داد و به شکل ساندویچ‌های کوچکی درست کرد که خوردن آن در سفر آسان‌تر است.

2- سالاد ماکارونی

در میان گزینه های مختلف برای غذای میانی، سالاد ماکارونی به عنوان یک انتخاب ایده آل و محبوب شناخته می شود. یکی از مزیت های اصلی سالاد ماکارونی به عنوان غذای میان وعده این است که نیازی به گرم کردن آن و تهیه نان برای سرو آن نیست.

3- ساندویچ سوسیس یا ژامبون

ساندویچ ژامبون یا سوسیس یکی از ساده ترین و سریع ترین غذاهایی است که می توانید برای سفر آماده کنید. کافی است چند تکه ژامبون یا سوسیس را با سبزیجات تازه مانند کاهو، گوجه فرنگی و ترشی داخل باگت بریزید. این ساندویچ نیازی به حرارت ندارد و می توانید آن را در هر زمان و هر مکان میل کنید.

4- کوکو

کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی از جمله غذاهای سنتی و پرطرفدار ایرانی هستند که انتخاب خوبی برای یک وعده غذایی میان راهی در سفر هستند. می توانید این غذاها را از شب قبل در منزل تهیه کنید و در طول سفر سرد با نان و سبزیجات دلخواه میل کنید.

5- برک

بورک ترکی به دلیل طعم بی نظیر و سهولت حمل و نقل گزینه بسیار مناسبی برای سفر است. بورک در انواع مختلف و با موادی که دوست دارید تهیه می شود و به راحتی می توانید مطابق با ذائقه خود آنها را تهیه کنید.

یکی دیگر از مزایای بورک این است که نیازی به حرارت ندارد و می توانید آن را سرد میل کنید.

6- پیراشکی

پخت کوفته ها در خانه آسان است و می توانید داخل آن را مطابق ذائقه خود تغییر دهید. این تنوع باعث می شود پیراشکی برای هر سلیقه ای مناسب باشد. علاوه بر این، کوفته ها را می توان به راحتی در راه بدون نیاز به قاشق و چنگال خورد.

کوفته غذا در راه

7- غذاهای آماده

تنقلاتی مانند نان و پنیر و گردو یا نان و پنیر و انگور انتخاب های ساده و سالمی برای سفر هستند. این غذاها نیازی به پختن ندارند و حمل و مصرف آسانی دارند.

می توانید این غذاها را در کیسه های پلاستیکی یا ظروف در بسته نگهداری کنید و هر زمان که بخواهید از آنها میل کنید.

8- ساندویچ مرغ

ساندویچ مرغ به دلیل طعم فوق العاده و تنوع مواد برای هر سلیقه ای مناسب است. می توانید ساندویچ مرغ را با نان باگت یا نان تست به دلخواه درست کنید.

همچنین می توانید از مرغ آب پز، کبابی یا کبابی استفاده کنید. برای مواد ساندویچ هم می توانید از کاهو، گوجه فرنگی، خیار شور، پیاز، سس مایونز و هر سس دلخواه دیگری استفاده کنید.

9- سمبوسه

سمبوسه می تواند گزینه ایده آلی برای رفع گرسنگی و لذت بردن از یک غذای خوشمزه در طول سفر باشد. می توانید از گوشت چرخ کرده، سیب زمینی، پیاز و هر ماده دیگری که دوست دارید به عنوان ماده میانی سمبوسه استفاده کنید. علاوه بر این سمبوسه به راحتی حمل و نگهداری می شود و فضای زیادی را اشغال نمی کند.

10- کنسرو

کنسروها به شما این امکان را می دهند که مطابق ذائقه خود غذای مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در سفر از آن لذت ببرید. کنسرو ماهی تن، لوبیا چیتی و… از جمله کنسروهای محبوبی هستند که در هر فروشگاهی به راحتی می توانید آن ها را پیدا کنید.

11- ساندویچ همبرگر

ساندویچ همبرگر یک گزینه عالی برای یک غذای میانی است. تهیه این ساندویچ بسیار آسان و سریع است و طعم بی نظیر آن لذت سفر را دو چندان می کند.

12- خارش

دلم برگ مو یک غذای خوشمزه و مقوی است که به دلیل بسته بندی آن برای حمل و نقل در سفر و به عنوان غذای در راه بسیار مناسب است. این ماده غذایی با مواد مغذی می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد.

دلمه غذای سر راه است

13- ساندویچ فلافل

فلافل به دلیل سادگی در پخت، سهولت مصرف و قیمت مناسب، گزینه ای عالی برای یک غذای میانی محسوب می شود. این غذای گیاهی برای افرادی که تمایلی به خوردن گوشت ندارند نیز ایده آل است. طعم بی نظیر فلافل و قابلیت حمل آسان آن، این غذا را به گزینه ای محبوب برای مسافران تبدیل کرده است.

14- کتلت

کتلت یکی از غذاهای پرطرفدار و پرطرفدار ایرانیان است که به دلیل طعم لذیذ و سیری زیاد می تواند انتخابی ایده آل برای یک غذای میان راهی در سفر شما باشد. حمل و نگهداری این ظرف آسان است و می توانید آن را با سبزیجات تازه مانند گوجه فرنگی، خیار و کاهو میل کنید.

15- ساندویچ تخم مرغ

ساندویچ تخم مرغ یک غذای ساده و در عین حال خوشمزه است که می تواند گزینه ایده آلی برای سفر باشد. تهیه این ساندویچ زمان زیادی نمی برد و برای خوشمزه تر شدن آن می توانید از سبزیجات مختلف استفاده کنید.

با فهرست کاملی از غذاهای در حال حرکت که در این قسمت از مجله آشپزی اکالا ارائه شده است، دیگر نگران انتخاب غذا در طول سفر نخواهید بود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و در اولین سفر یکی از این غذاهای خوشمزه را امتحان کنید و از طعم بی نظیر آن در کنار چشم اندازهای دوست داشتنی جاده لذت ببرید.

1720098087 678 ناهار تکراری درست نکنید طرز تهیه خورش هلو

گردآوری شده از مجله اکالا

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

طرز تهیه گوجه بادمجانی با گوشت چرخ کرده; ساده و سریع

غذای گوجه فرنگی بادمجان با گوشت چرخ کرده ترکیبی از طعم ترش…

۱۴۰۳-۰۶-۲۶

ساده ترین روش تهیه مرغ; بدون سرخ کردن و طعم دهنده

مرغ یکی از پر مصرف ترین گوشت ها در آشپزی است که…

۱۴۰۳-۰۶-۲۵

طرز تهیه مرغ سماق با پودر زنجبیل; معطر و خوش طعم

مرغ سماق با پودر زنجبیلترکیبی بی نظیر از طعم های سنتی دارد.…

۱۴۰۳-۰۶-۲۳

دیدگاهتان را بنویسید