سوبارو فرستر اولین اتومبیل شد که کیسه های هوایی دوچرخه سواران را دریافت کرد. کیسه های هوا Cychers بزرگتر از کیسه های هوای قبلی است که برای محافظت از عابران پیاده نصب شده است. این گزینه در حال حاضر فقط در ژاپن در دسترس است و در جای دیگر جهان در دسترس نیست.
با افزایش افزایش ایمنی در اتومبیل ها ، تغییری ایجاد نشده است: “هیچ کس نمی خواهد سقوط کند.” مهم نیست که وسایل نقلیه مدرن چقدر ایمن باشند و چقدر مجهز به سیستم های ایمنی هستند. هنگامی که یک حادثه رخ می دهد ، کیسه های هوا نقش اساسی در نجات جان سرنشینان دارند. به همین دلیل است که سوبارو فرستر اکنون به یک دوچرخه سوار ویژه در ژاپن مجهز است. سوبارو این پروژه را حدود یک دهه قبل از سال 2016 معرفی کرد.
در سال 2016 ، سوبارو کیسه های ایمنی عابر پیاده را در مدل های مختلفی مانند Impressa ، WRX ، Legacy ، Cross -Cross و Louverg نصب کرد. هنگامی که ماشین توسط یک عابر پیاده برخورد شد ، کیسه هوا در بالای کاپوت باد می شود تا مکانی نرم برای فرود عابر پیاده فراهم کند. دوچرخه سواران به طور طبیعی بالاتر از سطح زمین هستند. بنابراین کیسه هوا عابر پیاده نمی تواند از آنها محافظت کند.
کیسه هوایی Subaru Ferester چگونه کار می کند؟
برای رفع این مشکل ، سوبارو کیسه هوا را تغییر داد تا طرفین شیشه جلو را باز کند. این تغییر دوچرخه سواران را از برخورد با ستون A ، که یکی از قدرتمندترین قسمت های خودرو است ، محافظت می کند. علاوه بر این ، سوبارو نحوه اتصال پانل های فوقانی و پایین کیسه هوا را برای محافظت از عابران پیاده و دوچرخه سواران در همان زمان تنظیم کرده است. سوبارو می گوید کیسه هوا اولین کیسه هوای دوچرخه در جهان است. این در مورد سوبارو صادق است.
قبل از سوبارو ، ایده های دیگری مانند جلیقه پوشیدنی Helite B’Safe برای محافظت از دوچرخه سواران معرفی شد. البته نصب این جلیقه روی ماشین چند صد دلار هزینه دارد.