صفحه اصلی > غذای ایرانی : طرز تهیه کوکو بادکوبه با سینه مرغ; غذاهای خوشمزه شمالی

طرز تهیه کوکو بادکوبه با سینه مرغ; غذاهای خوشمزه شمالی

طرز تهیه کوکو بادکوبه با سینه مرغ غذاهای خوشمزه شمالی

اگر به دنبال طعمی جدید و دلچسب هستید، کوکو فانکوبی را امتحان کنید. این غذا یکی از غذاهای سنتی شمال ایران است و طرز تهیه بسیار ساده ای دارد. برای یادگیری طرز تهیه کوکو کوببیتا پایان این بخش با وبلاگ آکالا با بودن

مواد لازم برای تهیه کوکو باتکوبی

برای تهیه کوکو بادوکوبایی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

سیب زمینی متوسط 4 تا 5 عدد
تخم مرغ 5 عدد
سینه مرغ 200 گرم
گوجه فرنگی 1 عدد
یک پیاز 1 عدد
سیر 2 قرص
پیاز داغ 3 قاشق غذاخوری
ارباب نارنگ 1 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه ½ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
روغن کافی
اب کافی

مراحل ساخت کوکو بادکوبی

برای تهیه این شیرینی خوشمزه مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله 1: مرغ را بجوشانید

اولین قدم در تهیه کوکو بادکوبی پختن مرغ است. برای این کار سینه مرغ را به همراه حبه های سیر و یک پیاز بزرگ خرد شده داخل قابلمه بریزید.

به اندازه ای آب داخل قابلمه بریزید که تمام سطح جوجه ها را بپوشاند. در مرحله بعد ادویه (نمک و زردچوبه) را به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید مرغ کاملا بپزد.

مرحله دوم: سیب زمینی ها را سرخ کنید

در همین حین سیب زمینی ها را خوب بشویید و پوست بگیرید. سپس ریز خرد کنید. در تابه ای به مقدار لازم روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.

بعد از داغ شدن روغن، سیب زمینی های خرد شده را به آن اضافه کرده و تفت دهید. می توانید در حین سرخ شدن مقداری زردچوبه و نمک به آن ها اضافه کنید.

1716139406 2 2 طرز تهیه آبگوشت بامیه خوشمزه به روش ایلامی و

مرحله 3: پوره گوجه فرنگی را آماده کنید

گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و رنده کنید. پوره گوجه فرنگی را بدون روغن داخل تابه بریزید. تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا آب گوجه فرنگی تبخیر شود. سپس یک عدد پیاز رنده شده را به تابه اضافه کنید و با گوجه فرنگی تفت دهید.

مرحله چهارم: بقیه مواد را اضافه کنید

مرغ پخته شده را رنده یا خرد کنید و به ماهیتابه حاوی مواد اضافه کنید. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و مواد را با هم تفت دهید تا طعم و عطر آنها با هم مخلوط شود.

سپس سیب زمینی و رب پرتقال را به تابه اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا همه مواد یکدست شوند. در آخر پیاز داغ را به عنوان چاشنی آخر اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله 5: مواد کاکائو را آماده کنید

مواد آماده شده را کنار بگذارید و بگذارید کمی خنک شوند. سپس آنها را در یک کاسه بزرگ بریزید و تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید. در آخر ادویه و بیکینگ پودر را به مایه کاکائو اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

نکات و تکنیک های تهیه کیک نارگیلی

مرحله ششم: پخت کوکو فنکوبی

در این مرحله داخل تابه ای روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود. مخلوط کاکائو را به آرامی داخل تابه بریزید و سطح آن را با پشت قاشق صاف کنید. برای پخت بهتر کوکو درب تابه را ببندید و بگذارید یک طرف کوکو سرخ شود.

پس از طلایی شدن ته کوکو، آن را به آرامی با کاردک برگردانید. دوباره درب تابه را ببندید و اجازه دهید طرف دیگر کوکو نیز کاملا سرخ شود.

مرحله هفتم: سرو نارگیل نارگیل

وقتی کوکو کاملاً پخت و دو طرف آن طلایی و برشته شد، تابه را از روی حرارت بردارید. می توانید کاکائو را به دلخواه برش بزنید و در ظرفی زیبا با گوجه فرنگی، ترشی، سبزیجات تازه یا هر چیز دیگری که دوست دارید سرو کنید. زندگیت را بنوش!

در این بخش از مجله آشپزی اکالا طرز تهیه کوکو بادکوبی را به شما معرفی کردیم. پیشنهاد می کنیم این غذای خوشمزه را تهیه کنید و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

1716139407 891 2 طرز تهیه آبگوشت بامیه خوشمزه به روش ایلامی و

گردآوری شده از مجله اکالا

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

طرز تهیه گوجه بادمجانی با گوشت چرخ کرده; ساده و سریع

غذای گوجه فرنگی بادمجان با گوشت چرخ کرده ترکیبی از طعم ترش…

۱۴۰۳-۰۶-۲۶

ساده ترین روش تهیه مرغ; بدون سرخ کردن و طعم دهنده

مرغ یکی از پر مصرف ترین گوشت ها در آشپزی است که…

۱۴۰۳-۰۶-۲۵

طرز تهیه مرغ سماق با پودر زنجبیل; معطر و خوش طعم

مرغ سماق با پودر زنجبیلترکیبی بی نظیر از طعم های سنتی دارد.…

۱۴۰۳-۰۶-۲۳

دیدگاهتان را بنویسید