فولکس واگن T-Rock R جدید در سال 2027 عرضه خواهد شد
فولکس واگن تی راک که در واقع یک گلف در قالب یک SUV است برای فولکس واگن بسیار مهم است. این خودرو طی ده ماه نخست سال جاری با فروش 170931 دستگاهی تا اکتبر چهارمین مدل پرفروش اروپا بوده است. با توجه به اینکه این حجم فروش مربوط به مدل نسل اولی است که هشت سال پیش معرفی شد، این یک شاهکار چشمگیر است.
تحویل T-Rock جدید در ماه جاری آغاز خواهد شد، اگرچه فولکس واگن به نسخه R جذاب این مدل اشاره کرده است. با توجه به اینکه T-Roc R قرار است تا سال 2027 عرضه شود، نسخه پرفورمنس هنوز در دست بررسی است. با این حال، سیستم اگزوز چهارگانه Akrapovic نشان می دهد که این یک مدل معمولی نیست. این SUV همچنین دارای چرخهای فورج ۲۰ اینچی با لاستیکهای پهنتر از T-Roc R اصلی است.
مشخصات فنی و احتمالی فولکس واگن T-Rock R جدید
تصاویر منتشر شده توسط Autocritic سپرهای زاویه دارتر و ترمزهای ضخیم تر را نشان می دهند، اما برجسته ترین نقطه زیر کاپوت است. این مدل از همان موتور 2 لیتری توربوشارژ بنزینی گلف R جدید استفاده می کند. قدرت 328 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن متر در هر دو مدل یکسان است، اما T-Roc R از یک سیستم هیبریدی ملایم استفاده می کند.
در حالی که وجود سیستم 48 ولتی معمولاً به معنای افزایش موقت قدرت است، مهندسان فولکس واگن به منظور رعایت مقررات آینده یورو 7، کارایی را در اولویت قرار می دهند. در نتیجه، انتظار نمی رود مشخصات فنی آن از گلف R پیشی بگیرد. هنوز مشخص نیست که هات هاچ به یک هیبریدی ملایم 2.0 لیتری TSI مجهز شود یا خیر، اما با توجه به اینکه Mk8 آخرین نسخه گلف با موتور احتراق داخلی است، این احتمال وجود دارد. فولکس واگن اعلام کرده است که نسل فعلی این خودرو تا سال 2035 به فروش می رسد.

بدون جایگزینی موتور احتراق داخلی، گلف R فعلی احتمالاً برای رعایت قوانین آلایندگی سختگیرانهتر به سطحی از برقرسانی نیاز دارد. متأسفانه گیربکس شش سرعته دستی باز نمی گردد. این هاچ بک پرفورمنس تنها با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه مشترک با فولکس واگن T-Rock R بعدی در دسترس خواهد بود. مانند گلف R، کراس اوور معادل آن منحصراً با سیستم چهار چرخ متحرک 4Motion در دسترس خواهد بود.
مانند استیشن گلف R، فولکس واگن T-Roc R در ایالات متحده موجود نخواهد بود. در همین حال، بخش Performance R قصد دارد تا Touareg R را به تدریج کنار بگذارد و تولید این شاسی بلند لوکس را در سال 2026 پایان دهد.
یک مدل برقی R به زودی عرضه می شود. فولکس واگن قبلاً مدل Polo GTI را بدون موتور احتراق داخلی معرفی کرده و به مدل R با موتورهای الکتریکی اشاره کرده است.