مایکروسافت اخیراً نسخهای جدید از بازی کلاسیک Quake II را با کمک مدل هوش مصنوعی خود به نام Muse تولید کرده است. براساس گزارشهای اخیر، این نسخه جدید بهعنوان دموی فنی در دسترس قرار گرفته و کاربران میتوانند از طریق مرورگر خود این بازی کلاسیک را تجربه کنند.
این پروژه بخشی از تلاشهای مایکروسافت برای گنجاندن فناوریهای نوین در دنیای گیمینگ است و نشاندهنده قابلیتهای پیشرفته هوش مصنوعی در صنعت بازیها است.
ساخت نسخه هوش مصنوعی بازی Quake II توسط مایکروسافت
این نسخه از Quake II کاملاً با هوش مصنوعی ساخته شده است. بااینکه طراحی آن ساده است و دشمنان و تعاملات داخل بازی کمی مبهم به نظر میرسند، همچنان حس نوستالژیک این بازی را حفظ کرده است. زمان بازی این نسخه محدود است و کاربران فقط میتوانند مدت مشخصی آن را امتحان کنند.
پیشازاین، مایکروسافت مدل هوش مصنوعی Muse را با رزولوشن پایین و نرخ فریم کم نمایش داده بود اما در این نسخه جدید، کیفیت بهطور قابلتوجهی بهبود یافته و بازی با رزولوشن 640 در 360 پیکسل و نرخ فریم بالاتری اجرا میشود که تجربه بازی را روانتر کرده است.
مایکروسافت این مدل هوش مصنوعی را ابزاری برای کمک به توسعهدهندگان بازی معرفی کرده است. «فیل اسپنسر»، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ، اشاره کرده هدف از توسعه این مدل استفاده از دادههای گیمپلی و ویدیوهای بازیها برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی است تا بازیهای قدیمی مانند Quake II بتوانند بهراحتی به پلتفرمهای مدرن منتقل شوند. این مدلها میتوانند بازی قدیمی را کامل یاد بگیرند و آن را بدون نیاز به سختافزار اصلی یا موتور بازی به پلتفرمهای جدید منتقل کنند.
درحالحاضر، مایکروسافت مشغول توسعه Muse برای بازیهای بیشتری است و احتمالاً در آینده شاهد بازیهای تعاملی جدیدتری از این مدلهای هوش مصنوعی در Copilot Labs خواهیم بود.
علاوهبراین، مایکروسافت روی ویژگی جدیدی به نام Copilot Vision کار میکند که کاربران از طریق آن میتوانند از دستیار هوش مصنوعی برای دریافت نکات و راهنماییهای مفید حین بازی استفاده کنند. این ویژگی بهزودی در دسترس کاربران ویندوز قرار میگیرد و میتواند تجربه گیمینگ آنها را بهشدت ارتقا دهد.
درمجموع، مایکروسافت با این ابتکارات جدید نشان میدهد قصد دارد بازیهای کلاسیک را میان نسلهای جدید زنده نگه دارد و تجربهای نوین و جذاب از گیمینگ به ارمغان بیاورد.