صفحه اصلی > هوش مصنوعی : متا ارزیابی ریسک محصولات خود را به هوش مصنوعی واگذار می‌کند

متا ارزیابی ریسک محصولات خود را به هوش مصنوعی واگذار می‌کند

متا

متا قصد دارد از سیستم‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای ارزیابی ریسک محصولات خود استفاده کند و استفاده از سیستم‌های سنتی را کنار بگذارد.

براساس اسناد داخلی که رسانه NPR آنها را مشاهده کرده، متا می‌خواهد سیستم مجهز به هوش مصنوعی را مسئول ارزیابی آسیب‌های احتمالی و خطرات حفظ حریم خصوصی در اپلیکیشن‌های این شرکت، مانند اینستاگرام و واتس‌اپ، بکند. این سیستم تا ۹۰ درصد از به‌روزرسانی‌های انجام‌شده در سرویس‌های متا را از نظر ریسک ارزیابی کرده است.

هوش مصنوعی مسئول ارزیابی ریسک محصولات متا می‌شود

توافق متا و کمیسیون تجارت فدرال سال ۲۰۱۲ این شرکت را موظف کرد محصولات خود را از نظر حریم خصوصی بررسی و خطرات احتمالی هر به‌روزرسانی را ارزیابی کند. تا امروز، این بازبینی‌ها را نیروی انسانی انجام می‌داد اما به‌زودی هوش مصنوعی این وظیفه را بر عهده خواهد گرفت.

در سیستم جدید، ظاهراً از تیم‌های محصول متا خواسته می‌شود پرسش‌نامه‌ای درباره فعالیت‌های خود تکمیل کنند. این تیم‌ها با پیشنهاد «تصمیم فوری» هوش مصنوعی مواجه خواهند شد. این پیشنهاد شامل ریسک‌های شناسایی‌شده و روش‌های رفع آنهاست. تیم‌های محصول باید قبل از راه‌اندازی محصول خود این پیش‌نیازها را برطرف کنند.

این رویکرد مبتنی‌بر هوش مصنوعی به متا اجازه می‌دهد محصولاتش را سریع‌تر به‌روز کند اما یکی از مدیران سابق این شرکت به NPR گفته پیش‌گرفتن چنین رویکردی خطرات بیشتری دارد؛ زیرا ممکن است بتوان از عوارض منفی تغییرات محصول پیش از آنکه در جهان واقعی مشکل ایجاد کند، جلوگیری کرد.

سخنگوی متا در بیانیه‌ای گفت این شرکت بیش از ۸ میلیارد دلار در برنامه حفظ حریم خصوصی خود سرمایه‌گذاری کرده و متعهد است ضمن پایبندی به تعهدات قانونی، محصولات نوآورانه‌ای به مردم ارائه دهد. او افزود: «ما از فناوری برای ایجاد هماهنگی و پیش‌بینی‌پذیری در تصمیمات کم‌ریسک بهره می‌بریم و برای ارزیابی‌های دقیق و نظارت بر مسائل جدید یا پیچیده، به تخصص انسانی تکیه می‌کنیم.»

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

هوش مصنوعی در کشف دانش به انسان کمک می‌کند

«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، در جدیدترین مصاحبه‌اش گفته هوش مصنوعی می‌تواند به‌زودی…

۱۴۰۴-۰۳-۱۳

متا تا پایان سال 2026 تولید تبلیغات را با هوش مصنوعی خودکار می‌کند

شرکت متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام، قصد دارد تا پایان سال 2026…

۱۴۰۴-۰۳-۱۳

کاهش 19 درصدی جایگاه‌های شغلی

چند سال قبل که ChatGPT در دسترس عموم قرار گرفت، بسیاری از…

۱۴۰۴-۰۳-۱۳

دیدگاهتان را بنویسید