مشتریان خودروهای آلمانی به خودروهای Omuda و Jiko می آیند
یکی از مدیران ارشد چری در گفتگو با رسانه های خودروسازی استرالیا برای برندهای مرسدس بنز و بی ام و خط و نشان کشید. روی مونوز، مدیر ارشد بازرگانی چری در استرالیا، ادعا می کند که محصولات ممتاز این شرکت، خودروهای Omuda و Jiko، مشتریان استرالیایی را وسوسه کرده اند تا خودروهای لوکس اروپایی خود را کنار بگذارند و خودروهای چینی را جایگزین آن کنند.
ادعای مدیر چری در استرالیا
مونوز در مصاحبه با خبرگزاری استرالیایی CarExpert اظهار داشت که خریداران در استرالیا علاقه زیادی به شاسی بلندهای Jico J8 و Omuda 9 دارند. خودروهای قبلی خود را تحویل می دهند تا پشت فرمان این دو خودرو بنشینند. باید اشاره کنیم که جیکو J8 با نام لوکانو L8 در بازار کشورمان عرضه شد.
مونوز ادامه داد: «من معمولاً بررسی میکنم که مشتریان چه خودروهایی را برای معامله میآورند. ما مشتریان زیادی از بخش ممتاز بازار برای مبادله با مدل های جیکو J8 و چری اومودا 9 داریم. آنها کسانی هستند که از آئودی، مرسدس بنز و بی ام و به ما می آیند.”
البته همه خودروهای جایگزین چری خودروهای لوکس نیستند. بسیاری از خودروهای معمولی و پرتیراژ نیز برای جایگزینی خودروهای اومودا و جیکو به نمایندگی های چری مراجعه می کنند.
تفاوت قیمت نجومی خودروهای امودا با رقبای آلمانی
دو مدل Jiko J8 و Chery Omuda 9 در کلاس SUV های بزرگ قرار می گیرند. در این بخش، رقبای قدرتمندی مانند BMW X5، مرسدس بنز GLE و Audi Q7 وجود دارند. با این حال، شکاف قیمتی بین تازه واردان چینی و کهنه سربازان آلمانی بسیار زیاد است. حداکثر قیمت Jeiko J8 در استرالیا 54990 دلار و حداکثر قیمت Omuda 9 61990 دلار است. این رقم تقریبا نصف قیمت ارزان ترین رقیب آلمانی در این کلاس است.

آمار فروش چه می گوید؟
علیرغم ادعای مدیر گیلاسمقایسه آمار فروش این شرکت و رقبای آلمانی آن فاصله زیادی را نشان می دهد. مجموع تحویل شاسی بلندهای جیکو و اومودا در سال جاری 880 دستگاه بوده است. از سوی دیگر، ب ام و X5 به تنهایی 3328 دستگاه، مرسدس GLE حدود 2307 دستگاه و آئودی Q7 1201 دستگاه فروخته است. البته باید در نظر داشت که فروش مدل های چینی در تمام سال صورت نگرفت. جیکو J8 در ماه ژوئن و Omuda 9 در ماه آگوست وارد بازار این کشور شده اند.