صفحه اصلی > غذای ایرانی : ناهار خورش آلو بخارا را با مرغ اینطوری درست کنید!

ناهار خورش آلو بخارا را با مرغ اینطوری درست کنید!

ناهار خورش آلو بخارا را با مرغ اینطوری درست کنید

آیا برای ناهار یا شام به دنبال یک غذای خوشمزه و اصیل ایرانی هستید؟ خورش آلو بخارا با مرغ انتخابی ایده آل برای شماست. این خورش با طعم ترش و شیرین آلو بخارا و عطر دلچسب زعفران هر ذائقه ای را مجذوب خود می کند. در این قسمت از وبلاگ اکالاروش تهیه خورش آلو بخارا با مرغ مرحله به مرحله توضیح می دهیم.

مواد لازم برای تهیه خورش آلو بخارا با مرغ

برای تهیه این خورش خوشمزه با مرغ مواد زیر را تهیه کنید:

سینه و ران مرغ خرد شده 500 گرم
پیاز متوسط 1 عدد
آل بخارا 500 گرم
زعفران دم کرده کافی
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
روغن کافی
اب کافی

مراحل تهیه خورش آلو بخارا با مرغ برای ناهار

در ادامه مراحل تهیه خورش آلو بخارا با مرغ را مرحله به مرحله شرح می دهیم.

مرحله اول: خیساندن آلو بخارا

برای پخت خورش مرغ و آلو بخارا ابتدا آلوها را خیس کنید. برای خیس کردن آلو بخارا کافی است آن را به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت در آب ولرم قرار دهید. با این کار آلوها نرم و طعم بهتری در خورش پیدا می کنند.

مرحله دوم: مرغ را سرخ کنید

در قابلمه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن کاملا داغ شود. سپس مرغ ها را در قابلمه قرار دهید و مرتب آن ها را بچرخانید تا همه طرف ها یکدست طلایی شوند. وقتی جوجه ها کاملا سرخ شدند آنها را از قابلمه خارج کرده و کنار بگذارید.

می توانید قبل از تفت دادن مرغ ها را با نمک، فلفل سیاه و زردچوبه مزه دار کنید تا طعم بهتری پیدا کند.

مرحله سوم: پیاز را سرخ کنید

برای تفت دادن پیازها ابتدا آنها را به قطعات کوچک خرد کنید. سپس پیازهای خرد شده را به همان قابلمه ای که مرغ ها را در آن سرخ کرده اید اضافه کنید و سرخ کنید. در حین تفت دادن پیازها را مرتب هم بزنید تا به طور یکنواخت سرخ شوند.

طرز تهیه پلو شاه عباسی یک ناهار اصیل و خوشمزه

تفت دادن را ادامه دهید تا پیازها نرم و طلایی شوند. اگر در هنگام سرخ کردن احساس کردید روغن کم شده به مقدار دلخواه روغن اضافه کنید.

مرحله 4: آلو بخارا را اضافه کنید

آلویی را که از قبل خیس کرده اید به پیاز داغ اضافه کنید و چند دقیقه با هم تفت دهید تا طعم و عطرشان با هم مخلوط شود.

طرز تهیه یک خورش خوشمزه برای ناهار با مرغ و آلو بخارا

مرحله پنجم: اضافه کردن ادویه و آب جوش

در این مرحله مقداری زردچوبه و زعفران دم کرده به همراه کمی فلفل و نمک به پیاز داغ و آلوچه اضافه کنید و خوب هم بزنید. بعد دو لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و شعله را کمی زیاد کنید تا آب بجوشد.

مرحله 6: مرغ را اضافه کنید

پس از به جوش آمدن آب، مرغ ها را به قابلمه اضافه کنید. سپس در قابلمه را بپوشانید و شعله را کم کنید. حالا اجازه دهید خورش به آرامی بپزد و جا بیفتد.

مرحله هفتم: سرو خورش

بعد از اینکه خورش به غلظت دلخواه رسید و داخل روغن افتاد، شعله را خاموش کنید. خورش آلو بخارا با مرغ آماده مصرف است. عمرت را بنوش!

نکات و ترفندهای تهیه خورش آلو بخارا با مرغ

نکات و ترفندهای تهیه خورش آلو بخارا با مرغ

در پخت این خورش خوشمزه به نکات زیر توجه کنید:

  • طعم نهایی خورش آلو بخارا با مرغ کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. با اضافه کردن شکر یا آبلیمو می توانید طعم خورش را به راحتی تنظیم کنید تا به طعم دلخواه خود برسید.
    اگر خورش خیلی شیرین بود مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید تا طعم مالت پیدا کند. برعکس، اگر طعم خورش ترش بود، می توانید با افزودن کمی شکر به آن شیرینی ملایمی بدهید و طعم آن را متعادل کنید.
  • این خورش نباید آب زیادی داشته باشد و باید روغن آن باشد. اگر در پایان پخت مشاهده کردید که خورش شما آب زیادی دارد، درب قابلمه را بردارید و شعله را کمی زیاد کنید تا آب اضافی خورش تبخیر شود.
  • زعفران یکی از مواد اصلی پخت این خورش خوشمزه با مرغ است و رنگ و طعم بی نظیری به آن می دهد. اما اگر به زعفران دسترسی ندارید، می توانید به جای آن از رب گوجه فرنگی استفاده کنید.
  • برای تهیه این خورش علاوه بر مواد اصلی می توانید از مواد دیگری نیز استفاده کنید. مثلا اگر طعم هویج را دوست دارید می توانید مقداری هویج به خورش اضافه کنید. در این خورش می توانید از سیب زمینی و گردو هم استفاده کنید.
  • اگر فکر می کنید مرغ بوی بدی می دهد، می توانید از برگ بو یا هویج برای از بین بردن بوی بد آن استفاده کنید. برای این کار کافیست مقداری برگ بو یا هویج را همراه مرغ در قابلمه بریزید و پس از پخت از خورش خارج کنید.
  • برای تزیین خورش آلو بخارا با مرغ می توانید از خلال بادام، خلال پسته یا زرشک استفاده کنید. این کار باعث می شود خورش شما جشن و زیبایی بیشتری پیدا کند.
  • می توانید قبل از اضافه کردن آلو بخارا به خورش، هسته آن را جدا کنید.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا طرز تهیه خورش آلو بخارا با مرغ را به شما معرفی کردیم. امیدواریم با مطالعه این دستور پخت این خورش خوشمزه را به راحتی تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

1720098087 678 ناهار تکراری درست نکنید طرز تهیه خورش هلو

گردآوری شده از مجله اکالا

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

طرز تهیه گوجه بادمجانی با گوشت چرخ کرده; ساده و سریع

غذای گوجه فرنگی بادمجان با گوشت چرخ کرده ترکیبی از طعم ترش…

۱۴۰۳-۰۶-۲۶

ساده ترین روش تهیه مرغ; بدون سرخ کردن و طعم دهنده

مرغ یکی از پر مصرف ترین گوشت ها در آشپزی است که…

۱۴۰۳-۰۶-۲۵

طرز تهیه مرغ سماق با پودر زنجبیل; معطر و خوش طعم

مرغ سماق با پودر زنجبیلترکیبی بی نظیر از طعم های سنتی دارد.…

۱۴۰۳-۰۶-۲۳

دیدگاهتان را بنویسید