صفحه اصلی > هوش مصنوعی : هوش مصنوعی باید به‌جای تصاحب شغل افراد سرعت آنها را بالا ببرد

هوش مصنوعی باید به‌جای تصاحب شغل افراد سرعت آنها را بالا ببرد

هوش مصنوعی باید به‌جای تصاحب شغل افراد سرعت آنها را بالا ببرد

باتوجه‌به اینکه «جیمز کامرون» کارگردان فیلم‌های اثرگذاری مانند «ترمیناتور» بوده، باور او به نجات صنعت سینما از طریق هوش مصنوعی، کمی با بیم و امید همراه است. او در گفتگویی با پادکست «Boz to the Future» بیشتر بر استفاده مسئولانه از این فناوری بدون حذف گسترده‌ مشاغل انسانی تأکید کرده است.

کامرون در توضیح دلیل پیوستنش به هیئت‌مدیره شرکت Stability AI می‌گوید:

«در گذشته، احتمالاً خودم شرکتی راه‌اندازی می‌کردم تا این وضعیت را بررسی کنم اما یاد گرفته‌ام شاید این بهترین راه نباشد؛ پس تصمیم گرفتم به هیئت‌مدیره‌ شرکتی رقابتی و موفق بپیوندم. هدفم این بود که فضای هوش مصنوعی را بهتر درک کنم، بدانم توسعه‌دهنده‌ها به چه چیزی فکر می‌کنند، چرخه توسعه‌شان چطور است و برای ساخت مدل هدف‌محور چه منابعی نیاز دارند. هدف نهایی من یکپارچه‌سازی این فناوری با جریان کاری جلوه‌های بصری بود.»

کامرون تأکید کرد این ایده‌ها کاملاً عملی‌اند، به‌ویژه در پروژه‌های سنگینی مثل فرنچایز آواتار یا فیلم‌های عظیم متکی بر جلوه‌های بصری مانند Dune. او توضیح داد:

«اگر می‌خواهیم همچنان شاهد فیلم‌هایی از این جنس باشیم، چه فیلمی از خودم، چه Dune یا هر فیلمی با جلوه‌های بصری عظیم، باید راهی پیدا کنیم که هزینه تولید این فیلم‌ها را نصف کنیم.
و این به‌معنای اخراج نیمی از کارکنان شرکت‌های جلوه‌های بصری نیست، بلکه باید سرعت کار روی هر شات را دو برابر کنیم. ریتم کار سریع‌تر شود، چرخه تولید روان‌تر می‌شود و درنهایت هنرمندان فرصت دارند کارهای خلاقانه‌تری انجام دهند.»

جیمز کامرون: استفاده از هوش مصنوعی در داستان‌نویسی غیرممکن است

کامرون مدت‌هاست درباره تصاحب مشاغل هالیوودی توسط هوش مصنوعی تردید دارد و تأکید می‌کند نقش هوش مصنوعی در صنعت سینما باید کمک به کارکنان برای مدیریت حجم کاری باشد، نه جایگزینی آنها. او سال گذشته در گفتگویی تردید خود را درباره توانایی هوش مصنوعی برای نوشتن «یک داستان خوب» و حذف فیلمنامه‌نویسان مطرح کرده بود اما او نگران استفاده از هوش مصنوعی در داستان‌نویسی است:

«من شخصاً باور ندارم ذهنی غیرجسمانی که فقط حرف‌های دیگران درباره عشق، دروغ، ترس یا مرگ را بازگویی می‌کند، بتواند داستانی خلق کند که واقعاً مخاطب را تحت‌تأثیر قرار دهد. برای نوشتن چنین چیزی باید انسان بود. من کسی را نمی‌شناسم که حتی فکر کرده باشد هوش مصنوعی می‌تواند فیلمنامه بنویسد.»

او به کاربردهای نگران‌کننده هوش مصنوعی در فرهنگ عامه نیز اشاره کرد؛ مثل تریلرهای جعلی یا تصاویر وایرالی که آثار استودیو جیبلی را تقلید می‌کنند و گفت این نوع استفاده‌ها او را «کمی دل‌زده» می‌کند.

در پایان، کامرون گفت الهام از دیگر فیلمسازان برایش مسیر ذهنی است، نه فرمان نرم‌افزاری:

«سعی می‌کنم در سبک ریدلی اسکات یا استنلی کوبریک کار کنم. این جمله شبیه پرامپت ذهنی من در زمان فیلم‌سازی است. یا مثلاً سبک جورج میلر: لنز واید، زاویه پایین، با سرعت زیاد تا برسیم به نمای بسته.
بله، می‌خواهم این‌طوری عمل کنم. منبع الهامات خودم را می‌شناسم، همه منبع الهام خودشان را می‌شناسند.»

کامرون درحال‌حاضر مراحل پس‌تولید دنباله بعدی «آواتار» با عنوان «Fire & Ash» را پشت سر می‌گذارد؛ فیلمی که دیزنی و استودیو قرن بیستم قرار است ۱۹ دسامبر اکران کنند.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

ارسال اسپم به 80 هزار دامنه

رباتی پیشرفته به نام AkiraBot که با زبان برنامه‌نویسی پایتون توسعه یافته،…

۱۴۰۴-۰۱-۲۶

OpenAI دسترسی به API مدل‌های آینده خود را نیازمند احراز هویت می‌کند

اطلاعات منتشرشده در صفحه پشتیبانی OpenAI نشان می‌دهد این شرکت ممکن است…

۱۴۰۴-۰۱-۲۵

کاربران ناراضی شکایت‌های جدیدی علیه تبلیغات اپل اینتلیجنس ثبت کردند

اپل با 2 شکایت گروهی جدید در آمریکا و کانادا روبه‌رو شده…

۱۴۰۴-۰۱-۲۵

دیدگاهتان را بنویسید