صفحه اصلی > غذای ایرانی : پوسته کدو سبز؛ طعمی که به سفره شما رنگ و عطر می بخشد

پوسته کدو سبز؛ طعمی که به سفره شما رنگ و عطر می بخشد

پوسته کدو سبز؛ طعمی که به سفره شما رنگ و

دلمه کدو سبز یکی از دلمه های سنتی جذاب با طعمی نوستالژیک و قدیمی است. فرنی کدو سبز به روش های مختلفی تهیه می شود. این کوفته ها را می توانید با توجه به سایز کدو تنبل خود به روش های مختلف بپزید. در این مقاله از مجله اینترنتی اکالا، طرز تهیه کوفته کدو سبز با تمام نکات مهم قدم به قدم به روش های مختلف به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه کراست کدو سبز

کدو سبز 6 عدد متوسط
پیاز 2 عدد متوسط
گوجه فرنگی 3 عدد
برنج 1 فنجان
آب جوش ½ فنجان
گوشت چرخ کرده 250 گرم
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
ترخون، گشنیز، نعناع، ​​شوید 1 فنجان
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین به اندازه لازم
روغن به اندازه لازم
زرشک هر چقدر که دوست دارید (اختیاری)

مواد اولیه را با تخفیف از اکالا خریداری کنید

طرز تهیه دلمه کدو سبز خوشمزه و لذیذ

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و آماده سازی نهایی این پوسته ها 90-60 دقیقه می باشد. میزان مواد اعلام شده در این آموزش برای 3-4 نفر مناسب است و به راحتی می توانید با جمع و ضرب ساده مقدار مواد را افزایش دهید و این کوفته های جذاب را در حجم بیشتری تهیه کنید. درجه سختی تهیه این گال در رده متوسط ​​قرار دارد.

مرحله اول: آماده کردن برنج

برای اینکه برنج زودتر بپزد بهتر است از قبل آن را خیس کنید. برنج را تمیز کرده و با مقداری آب بشویید. برنج شسته شده را در ظرف مناسبی بریزید و مقداری آب ولرم به آن اضافه کنید تا سطح برنج را بپوشاند.

مرحله دوم: تهیه پیاز

پیاز را بشویید و پوست بگیرید. پیاز را به قطعات کوچک خرد کنید. تابه مناسبی را روی حرارت قرار دهید و کمی روغن در آن بریزید. پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.

مرحله سوم: اضافه کردن ادویه و گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و دارچین را به محتویات تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه ها آزاد شود.
دستور پخت پوسته کدو سبز

مرحله 4: سبزیجات و برنج را اضافه کنید

سبزیجات را بشویید و با چاقو ریز خرد کنید. سبزیجات خرد شده و برنج خیس خورده را به گوشت اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.

مرحله پنجم: تهیه کدو حلوایی

کدو سبز را بشویید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. اگر کدوهای شما بزرگ هستند، می توانید با چاقو آن ها را از وسط نصف کنید، سپس با قاشق داخل کدوها را خالی کرده و دیواره کدوها را نازک کنید. اگر کدو تنبل های شما باریک و کوچک هستند، آنها را به کمک یک چاقوی تیز لایه لایه برش دهید.

برای اینکه دلمه ها شکل خود را حفظ کنند، بهتر است از کدو سبز سفت و سفت استفاده کنید.

مرحله ششم: پیچیدن دلمه ها

اگر کدوها را دو نیم کردید باید مخلوط آماده شده را داخل کدوهای خالی بریزید و با پشت قاشق سطح آنها را صاف کنید. اگر کدوها را ورقه ای برش دهید. هر سه ورق آنها را مانند ستاره روی میز قرار دهید و مقداری از فیلینگ را در مرکز کدوها قرار دهید سپس لبه های کدوها را مانند یک برگ ببندید. در این صورت می توانید از خلال دندان برای رفع ورقه های دلمه استفاده کنید.

مرحله هفتم: تهیه سس دلمه

گوجه فرنگی ها را بشویید و با رنده، خردکن یا همزن پوره کنید. کف قابلمه مناسبی که قصد پخت کدو را دارید مقداری روغن بریزید و رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید. تفت دهید تا رنگ رب گرفته شود و بوی خامی آن گرفته شود، سپس پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و 3-6 دقیقه دیگر تفت دهید تا رنگ رب گوجه فرنگی نیز کمی تغییر کند.

اگر دوست دارید کوفته هایتان کمی ترش باشد، می توانید کمی آب پرتقال یا آبلیمو به سس دلمه اضافه کنید.
هنر درست کردن کوفته کدو سبز

مرحله هشتم: پخت دلمه

کدوهای پر شده را در قابلمه قرار دهید. آب جوش را به آرامی به قابلمه اضافه کنید. مراقب باشید که دلمه ها در آب شناور نشوند. درب قابلمه را ببندید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. 50-60 دقیقه زمان دهید تا دلمه ها به آرامی بپزند. در طول پخت، کوفته ها را چندین بار بازدید کنید و در صورت نیاز آب اضافه کنید.

این برش های کدو تنبل جذاب را می توانید در فر تهیه کنید. برای این کار کافی است ظرف حاوی دولاماس را در فر از قبل گرم شده به مدت 25-35 دقیقه یا تا زمانی که دولاما طلایی شده و با دمای 175-180 درجه بپزند قرار دهید.

مرحله نهم: پای کدو حلوایی را تزئین کرده و سرو کنید

پس از پخت کامل، دلمه ها را از قابلمه خارج کرده و در ظرف سرو قرار دهید. کیک های جذاب خود را با مقداری زرشک تفت داده تزیین کنید. این پای کدو حلوایی را می توانید با انواع نان یا برنج سرو کنید.

امیدواریم آموزش فوق مورد توجه شما علاقمندان به دنیای جذاب و رنگارنگ آشپزی قرار گیرد و بتوانید این مراحل را طی کنید. پوسته کدو حلوایی خانگی و خوشمزه آن را در خانه تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. اگر در تهیه این دلمه از نکات و ترفندهایی استفاده می کنید که باعث خوش طعم شدن و بهتر شدن آن می شود، خوشحال می شویم آن نکات را در قسمت نظرات با ما و سایر دوستان علاقه مند به اشتراک بگذارید.

1720098087 678 ناهار تکراری درست نکنید طرز تهیه خورش هلو

گردآوری شده از مجله اکالا

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

2 طرز تهیه نان سیر رستورانی; پیش غذای فوری و بدون دردسر

نان سیر یکی از آن خوراکی هایی است که در اولین لقمه…

۱۴۰۳-۰۷-۲۷

طرز تهیه مرغ کبابی بدون دود و باربیکیو; برای آپارتمان نشینان

مرغ کبابی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین انواع باربیکیو است که…

۱۴۰۳-۰۷-۲۶

طرز تهیه زیتون دمی; طعمی که شما را به شمال کشور می برد

دمی زیتون یکی از غذاهای سنتی و قدیمی است که اصل آن…

۱۴۰۳-۰۷-۲۴

دیدگاهتان را بنویسید