صفحه اصلی > هوش مصنوعی : چت‌باتی با پشتوانه ۱۰۰ سال مشاوره؛ ۷۰ درصد کارمندان مکینزی حالا از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

چت‌باتی با پشتوانه ۱۰۰ سال مشاوره؛ ۷۰ درصد کارمندان مکینزی حالا از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

چت‌باتی با پشتوانه ۱۰۰ سال مشاوره؛ ۷۰ درصد کارمندان مکینزی حالا از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

شرکت مکینزی اند کامپنی (McKinsey & Company) که در ارائه خدمات مشاوره مدیریتی فعالیت می‌کند، بیش از یک سال پیش چت‌بات هوش مصنوعی اختصاصی خود را با نام Lilli معرفی کرد. این چت‌بات کاربران زیادی پیدا کرده است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، این چت‌بات هوش مصنوعی روی دیتاهای اختصاصی مکینزی که نتیجه تجربیات صدساله این شرکت است همچنین بیش از ۱۰۰ هزار سند و مصاحبه آموزش دیده است. هم‌اکنون حدود ۷۰ درصد کارمندان مکینزی از چت‌بات Lilli استفاده می‌کنند: این چت‌بات در کارهایی مانند تحقیق، آنالیز و تولید ایده به کارمندان کمک می‌کند.

چت‌بات هوش مصنوعی Lilli با تجربیات صدساله شرکت مکینزی به موفقیت رسید

نحوه کار چت‌بات Lilli به این صورت است که کاربران ابتدا درخواست‌هایشان را وارد می‌کنند. سپس این چت‌بات نکات کلیدی را جمع‌آوری و ۵ تا ۷ محتوای داخلی مرتبط را شناسایی می‌کند و کاربران را به متخصصان مناسب در شرکت ارجاع می‌دهد. همچنین کاربران می‌توانند انتخاب کنند مخزن دانش داخلی شرکت یا منابع خارجی به سؤالاتشان پاسخ دهند.

چت‌بات Lilli اولین‌ بار سال ۲۰۲۳ به‌صورت داخلی در شرکت مکینزی عرضه شد اما از آن زمان تاکنون استفاده از آن به‌شدت افزایش یافته است. براساس آمارها، هم‌اکنون بیش از ۷۰ درصد ۴۵ هزار کارمند مکینزی از این چت‌بات استفاده می‌کنند. یکی از مدیران ارشد مکینزی می‌گوید کارمندانی که از این چت‌بات استفاده می‌کنند، حدوداً ۱۷ بار در هفته سراغ استفاده از Lilli می‌روند.

وقتی مکینزی اولین‌ بار چت‌بات Lilli را راه‌ انداخت، کارمندان چیزی را تجربه کردند که شرکت آن را «اضطراب فوری» یا تردید درباره آنچه باید از این ربات پرسید، نام‌گذاری کرد. اما مکینزی متوجه شد فقط یک ساعت آموزش می‌تواند مشارکت کارمندان را بهبود دهد.

به گفته یکی از مدیران ارشد مکینزی، این ابزار ابتدا برای تحلیل پاورپوینت ساخته شده بود اما حالا کارمندان می‌توانند برای کارهایی مثل تحقیق، خلاصه‌سازی اسناد، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و طوفان فکری از آن استفاده کنند. مکینزی گزارش کرده کارمندان با چت‌بات Lilli توانسته‌اند تا ۳۰ درصد در وقت خود صرفه‌جویی کنند.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

هوش مصنوعی بر افزایش تعامل با کاربران متمرکز شده است

«کوین سیستروم»، از بنیان‌گذاران اینستاگرام، هشدار داد چت‌بات‌های هوش مصنوعی در تلاش‌اند…

۱۴۰۴-۰۲-۱۳

چگونه اژدهای‌های هوش مصنوعی، GenAI را در سال جاری شعله‌ور کردند

زمان مطالعه: 4 دقیقه اگر تصور می‌کردید که تب هوش مصنوعی در…

۱۴۰۴-۰۲-۱۳

تبلیغات آینده بدون نیاز به آژانس‌ها با هوش مصنوعی ساخته می‌شود

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، به‌تازگی در گفت‌وگویی با «بن تامپسون» از رسانه…

۱۴۰۴-۰۲-۱۳

دیدگاهتان را بنویسید