یک مطالعه جدید در اروپا نشان می دهد که اضافه کردن چراغ ترمز جلو می تواند سهم قابل توجهی در کاهش تصادفات عابر پیاده داشته باشد. این چراغ ترمز به رنگ سبز طراحی شده است و وقتی ماشین ترمز می شود روشن می شود. موضوع چراغ ترمز جلو در اروپا مفهومی است. نتایج اولیه این مطالعه نشان می دهد که نصب چراغ های ترمز جلو باعث کاهش تصادفات در تقاطع ها و کاهش آسیب در صورت بروز آنها می شود.
تحقیق چراغ های ترمز جلو دانشگاه گراس در اتریش و موسسه روانشناسی قانون و ترافیک بن در آلمان به طور مشترک انجام شده است. هدف اصلی این مطالعه درک سایر رانندگان و کاربران جاده از زمان ترمز یک ماشین است. این به سایر رانندگان و همچنین عابران پیاده کمک می کند تا دیگران را با دقت بیشتری پیش بینی کنند.
این مطالعه نشان می دهد که نشانگرهای ترمز سبز می توانند در قسمت جلوی و طرفین خودرو نصب شوند. بر خلاف چراغ های ترمز عقب خودرو ، برای چراغ های ترمز جلوی سبز توصیه می شود. دلیل پیشنهاد رنگ سبز این است که ما دیگران را در حال حرکت نشان می دهیم. طبق گفته مجله Motorrand Automobile ، گرین نشان می دهد که این ماشین آماده حرکت است اما اکنون در حال توقف است. این به ویژه در تقاطع ها مفید خواهد بود.
نتایج مثبت طراحی لامپ ترمز جلو ماشین
در آزمایش های شبیه سازی شده ، مجموعه ای از تصادفات واقعی با سه زمان واکنش متفاوت بین 0.5 تا 1.5 ثانیه بازسازی شد. استفاده از چراغ های ترمز جلو تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات داشت. این شبیه سازی ها نشان می دهد که استفاده از چراغ های ترمز جلوی این تصادف را 5 ٪ و 5 ٪ صدمات کاهش می دهد. همچنین ، میانگین میزان تصادفات از 5 کیلومتر در ساعت کاهش یافته است.
براساس آماری که توسط آژانس های حمل و نقل در استرالیا منتشر شده است ، یک عابر پیاده در تصادفات با سرعت 2 کیلومتر در ساعت 5 ٪ احتمال زنده ماندن را دارد. در صورت بروز حادثه با سرعت 5 کیلومتر ، این رقم به نصف کاهش می یابد. بنابراین ، کاهش سرعت خودرو در برخورد بسیار مهم است.