صفحه اصلی > غذای ایرانی : چگونه بادمجان را در فر کبابی کنیم؟

چگونه بادمجان را در فر کبابی کنیم؟

چگونه بادمجان را در فر کبابی کنیم؟

روش های مختلفی برای کباب کردن بادمجان وجود دارد، مانند کباب کردن روی زغال و شعله گاز. اما دسترسی به زغال چوب و آتش همیشه امکان پذیر نیست و کباب کردن روی گاز کمی کثیف است. در چنین مواقعی فر بهترین گزینه برای کباب کردن بادمجان در نظر گرفته می شود. در این مقاله از مجله اکالاروش بادمجان را در فر کبابی کنید آموزش خواهیم داد

طرز تهیه بادمجان کبابی در فر

برای تهیه بادمجان کبابی در فر مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: آماده کردن بادمجان ها

برای تهیه بادمجان کبابی در فر ابتدا بادمجان ها را بشویید و بگذارید کاملا خشک شوند. برای اطمینان از خشک شدن کامل بادمجان ها، آنها را با دستمال کاغذی پاک کنید.

مرحله دوم: بادمجان ها را در فر قرار دهید

ابتدا فر را روشن کنید و روی 250 درجه سانتیگراد قرار دهید تا گرم شود. سپس بادمجان ها را روی توری فر قرار دهید و در فر قرار دهید. هر چند دقیقه یکبار بادمجان ها را برگردانید تا تمام قسمت های آن ها به طور یکنواخت برشته شود. مدت زمان کباب کردن بادمجان ها بستگی به نوع فر و سایز بادمجان ها دارد اما معمولا بین 30 تا 40 دقیقه زمان می برد.

  • نکته: اگر قفسه فر ندارید می توانید از سینی فر استفاده کنید. فقط یادتان باشد سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید تا بادمجان ها به سینی نچسبند.

طرز تهیه بادمجان کبابی در فر

مرحله سوم: بادمجان کبابی را پوست بگیرید

بعد از اینکه بادمجان ها برشته شدند آن ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید کاملا خنک شوند. پس از سرد شدن بادمجان ها می توانید به راحتی پوست آن ها را جدا کنید. بادمجان کبابی را می توان کوبید و در غذاهایی مانند میرزا قاسمی و بادمجان بورانی منجمد کردن

در این بخش از مجله آشپزی اکالا طرز تهیه بادمجان کبابی در فر را آموزش دادیم. همانطور که خواندید این روش بسیار ساده و سریع است و بادمجان ها را در کمترین زمان ممکن کبابی می کند. پس اگر دوست دارید بادمجان هایتان را به راحتی و بدون دردسر کباب کنید، از این روش غافل نشوید.

گردآوری شده از مجله اکالا

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

طرز تهیه گوجه بادمجانی با گوشت چرخ کرده; ساده و سریع

غذای گوجه فرنگی بادمجان با گوشت چرخ کرده ترکیبی از طعم ترش…

۱۴۰۳-۰۶-۲۶

ساده ترین روش تهیه مرغ; بدون سرخ کردن و طعم دهنده

مرغ یکی از پر مصرف ترین گوشت ها در آشپزی است که…

۱۴۰۳-۰۶-۲۵

طرز تهیه مرغ سماق با پودر زنجبیل; معطر و خوش طعم

مرغ سماق با پودر زنجبیلترکیبی بی نظیر از طعم های سنتی دارد.…

۱۴۰۳-۰۶-۲۳

دیدگاهتان را بنویسید