صفحه اصلی > تکنولوژی و کامپیوتر و لپ تاپ : چگونه با 3 ترفند ارزان، چاپ شما لوکس به نظر برسد؟

چگونه با 3 ترفند ارزان، چاپ شما لوکس به نظر برسد؟

111

آیا می توان یک تبلیغ لوکس و ارزان داشت؟ بهترین راه تبلیغات حرفه ای و ارزان چیست؟ آشنایی با تمام ترفندهای تبلیغات چاپی ارزان

 

تبلیغات چاپی لوکس و حرفه‌ای ناخودآگاه توجه مخاطبان را جلب می‌کنند. وقتی صحبت از «لوکس بودن» به میان می‌آید، بسیاری از کارفرماها فکر می‌کنند باید هزینه زیادی برای تبلیغات چاپی صرف کنند و به دلیل محدودیت بودجه، از آن صرف نظر می‌کنند. اما در این گزارش ۳ تکنیک را توضیح می‌دهیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید چاپ ساک دستی ، کاتالوگ پوستر و سایر ابزارهای تبلیغاتی را با هزینه‌ای مناسب انجام دهید و پیام خود را به مخاطبان برسانید.

تصویر دست فردی که دو نوع کاغذ مختلف برای چاپ کاتالوگ را مقایسه می‌کند؛ یکی کاغذ گلاسه براق با گرماژ بالا برای جلد و دیگری کاغذ نازک‌تر برای صفحات داخلی. انتخاب هوشمندانه کاغذ برای چاپ لوکس و مقرون به صرفه.

ترفند اول: انتخاب هوشمندانه کاغذ

کاغذهایی که در چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند، متنوع هستند و قیمت‌های متفاوتی هم دارند. برای داشتن تبلیغات لوکس همیشه لازم نیست که از بهترین و گران‌ترین کاغذها استفاده کنید. انتخاب هوشمندانه نوع کاغذ در کیفیت نتیجه نهایی و قیمت تمام‌شده کار اهمیت بسیاری دارد. به‌عنوان مثال در چاپ کاتالوگ می‌توان از دو نوع کاغذ استفاده کرد؛ یک نوع کاغذ گلاسه براق با گرماژ بالا برای جلد و یک نوع کاغذ گلاسه با گرماژ پایین‌تر برای صفحه‌های داخلی. برای کاهش بیشتر هزینه‌ها حتی می‌توانید برای صفحه‌های داخلی از کاغذهای تحریر استفاده کنید. با این کار جلد کاتالوگ شما توجه مخاطبان را جلب می‌کند و آن‌ها برای مطالعه محتوای کاتالوگ ترغیب می‌شوند. اگر صفحه‌های داخلی طراحی حرفه‌ای داشته باشند، مخاطب دیگر متوجه تفاوت کیفیت کاغذهای داخل کاتالوگ نمی‌شود و به مطالعه محتوای آن ادامه می‌دهد.

برای انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • نوع ابزار چاپی مورد نیاز شما چیست. ابزارهایی مثل پوستر که باید مقاومت بالا داشته باشند، به کاغذهایی با گرماژ بالا نیاز دارند، اما ابزارهایی مثل بروشور را می‌توان با کاغذهای گرماژ پایین هم چاپ کرد.

  • ابزار چاپی مورد نظر شما در چه فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا اگر قرار است کاتالوگی که چاپ می‌کنید در درازمدت به‌عنوان راهنمای مشتریان مورد استفاده قرار گیرد، بهتر است از کاغذهای مقاوم استفاده کنید تا نیاز به چاپ دوباره نداشته باشید، اما برای تبلیغات یک‌بار مصرف مثل تراکت می‌توان از کاغذهایی با قیمت پایین‌تر استفاده کرد.

  • چه نوع طرحی برای تبلیغات خود در نظر دارید. بعضی از تکنیک‌ها مثل طلاکوبی یا چاپ برجسته تنها روی کاغذهای گرماژ بالا انجام می‌شود.

ترفند دوم: استفاده از تکنیک‌های چاپی مثل طلاکوبی یا چاپ برجسته

بعضی از چاپخانه‌هایی که به‌صورت تخصصی در زمینه چاپ ابزارهای تبلیغاتی فعالیت می‌کنند، به دستگاه‌های پیشرفته‌ای مجهز هستند و می‌توانند تکنیک‌های چاپی مختلف را برای زیباسازی هرچه بیشتر کارهای شما اجرا کنند. در ادامه به چند مورد از این تکنیک‌ها اشاره می‌کنیم:

  • چاپ طلاکوب یا نقره‌کوب: در این تکنیک، طرح یا متن روی صفحه به رنگ طلایی یا نقره‌ای چاپ می‌شود که ظاهر براق‌تری نسبت به سایر بخش‌ها دارد.

  • UV موضعی: در این تکنیک، روی بعضی از طرح‌ها و متن‌ها یک روکش قرار می‌گیرد که باعث می‌شود براق‌تر و برجسته‌تر از سایر بخش‌ها به نظر برسند.

  • چاپ برجسته: همانطور که از نام این تکنیک مشخص است، بعضی از طرح‌ها و متن‌های روی محصول برجسته‌تر از سایر بخش‌ها چاپ می‌شوند. در نتیجه طرح کلی با سایه‌روشن دیده می‌شود و لوکس‌تر از طرح‌های ساده و معمولی به نظر می‌رسد.

استفاده از این تکنیک‌ها تاحدودی هزینه چاپ را افزایش می‌دهد، اما تأثیری که در زیبایی کار نهایی دارد، به صرف این هزینه می‌ارزد. در اغلب محصولات چاپی استفاده از یک یا دو تکنیک زیباسازی کفایت می‌کند. به‌عنوان مثال اگر در شاپینگ بگ شما چاپ طلاکوب یا نقره‌کوب وجود دارد، دیگر به چاپ برجسته نیازی ندارید. استفاده از یک یا دو تکنیک زیباسازی هم مقرون به صرفه است و هم نتیجه لوکسی که می‌خواهید را به دنبال دارد. استفاده همزمان از تمام این تکنیک‌ها باعث شلوغی بیش از اندازه کار می‌شود، هزینه را افزایش می‌دهد و احتمالا محصول نهایی هم به اندازه‌ای که انتظار دارید، لوکس به نظر نمی‌رسد.

تصویر یک ساک دستی لوکس با طراحی مینیمال و استفاده از تکنیک‌های طلاکوب و UV موضعی. فضای شیک و نورپردازی ظریف، احساس لاکچری و حرفه‌ای بودن را در تبلیغات چاپی برجسته می‌کند

ترفند سوم: طراحی مینیمال

طراحی یکی از ستون‌های چاپ لوکس است. اگر طراحی حرفه‌ای نباشد، هرچقدر هم از دستگاه‌های پیشرفته برای چاپ استفاده کنید یا از تکنیک‌های زیباسازی بهره ببرید و بیشترین هزینه را صرف کنید، باز هم به نتیجه‌ای که می‌خواهید نمی‌رسید. این روزها طرح‌های مینیمال طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و بیشتر از طرح‌های پر زرق و برق، توجه مخاطبان را جلب می‌کنند. در طرح‌های مینیمال یک یا نهایتا دو عنصر پررنگ برای جلب توجه وجود دارد و سایر بخش‌ها ساده است. طراحی مینیمال هم لوکس است و هم هزینه مناسبی دارد.

طراح‌های حرفه‌ای منظور خود را مختصر و مفید به مخاطبان انتقال می‌دهند. آن‌ها به درستی از فضایی که در اختیار دارند، برای طراحی استفاده می‌کنند. این افراد به‌خوبی می‌دانند چه فضاهایی را خالی بگذارند و چه فضاهایی را پر کنند. آن‌ها همچنین از تعداد رنگ‌های محدود برای کار خود استفاده می‌کنند. در نتیجه مخاطب دلزده نمی‌شود، با حوصله ابزار چاپی را مورد بررسی قرار می‌دهد و پیام را دریافت می‌کند. طرح‌های پر زرق و برق ممکن است در نگاه اول توجه مخاطبان را جلب کنند، اما این جلب توجه موقتی است. زیرا خیلی زود ذهن مخاطب مشوش می‌شود و توجه خود را از شلوغی طرح برمی‌دارد.

پوستر یا بروشور با طراحی مینیمال و استفاده از فضای سفید و رنگ‌های ملایم. طراحی ساده و حرفه‌ای که با استفاده از یک یا دو عنصر برجسته، مخاطب را جذب می‌کند و پیام تبلیغاتی را به‌طور مؤثر انتقال می‌دهد.

چاپ لوکس و جذاب لزوما هزینه زیادی ندارد

تصور کنید در خیابان قدم می‌زنید، در افکار خود غرق هستید و به ماشین‌هایی که از کنار شما عبور می‌کنند، هیچ توجهی ندارند؛ اما به یکباره یک بنز آخرین مدل با کاور طلایی از کنار شما عبور می‌کند. به احتمال زیاد توجه شما به سمت این ماشین جلب می‌شود و برای مدتی به آن نگاه می‌کنید. ابزارهای چاپی لوکس نیز مانند همین ماشین بنز هستند؛ حتی اگر مخاطب‌های شما توجهی به تبلیغات نداشته باشند، این ابزارهای چاپی توجه آن‌ها را جلب می‌کنند و پیام برند شما را به دست آن‌ها می‌رسانند. پس برای سفارش چاپ کاتالوگ ، ساک دستی یا سایر ابزارهای چاپی هیچوقت به معمولی بودن فکر نکنید و همیشه به دنبال بهترین ایده‌ها بگردید تا بیشترین تأثیر را روی مخاطبان بگذارید.

برای چاپ یک محصول لوکس و حرفه‌ای باید هوشمندانه انتخاب کنید و به کمک افراد متخصص تصمیم بگیرید. استفاده از کاغذهایی با گرماژ بالا، استفاده از تمام تکنیک‌های زیباسازی چاپ و طراحی شلوغ و پرزرق و برق هزینه چاپ را بالا می‌برد، اما به این معنی نیست که خروجی لاکچری و جذابی خواهد داشت. چاپ‌های لوکس اغلب طراحی مینیمالی دارند، متریال آن‌ها هوشمندانه انتخاب شده است و از تعداد محدودی تکنیک برای زیباسازی استفاده کرده‌اند. اجرای این ایده‌ها هم هزینه زیادی ندارد و هم در جلب توجه مخاطبان بسیار موثر است.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

معرفی باوان وب | کیفیت باوان وب چگونه است ؟

امروزه انتخاب یک میزبانی مطمعن یکی از اصلی ترین دغدغه ها برای…

چرا کنسول ایکس باکس سری اس داغ می‌شود؟

مشکل داغ شدن ایکس باکس سری اس یکی از چالش‌هایی است که…

خانه هوشمند (اسمارت هوم) چیست؟

اصطلاح “اسمارت هوم” یا “خانه هوشمند” در سال‌های اخیر به یکی از…

دیدگاهتان را بنویسید