صفحه اصلی > اخبار خودرو : کاهش چشمگیر در دید راننده امروز یک عامل نگران کننده در افزایش تصادفات ترافیکی است

کاهش چشمگیر در دید راننده امروز یک عامل نگران کننده در افزایش تصادفات ترافیکی است

دیدگاه راننده

تحقیقات جدید موسسه ایمنی بزرگراه ایالات متحده (IIHS) نشان می دهد که پس از سه دهه پیشرفت صنعت خودرو ، ما شاهد کاهش چشمگیر دیدگاه راننده امروز در دهه 1980 هستیم. به گفته این موسسه ، دیدگاه رانندگان در دهه 1980 دو برابر بهتر از امروز بود. این به عنوان یکی از عوامل مؤثر در افزایش میزان مرگ و میر عابر پیاده و دوچرخه سواران شناخته می شود. مرگ و میر عابر پیاده طی 5 سال گذشته 5 ٪ افزایش یافته است. این برای دوچرخه سواران بدتر است و به 1 ٪ می رسد.

بینایی راننده را در اتومبیل های جدید کاهش دهید

در آخرین تحقیقات خود ، موسسه ایمنی بزرگراه ایالات متحده بین سالهای 1 تا 2 چهار مدل محبوب در کشور را مورد بررسی قرار داده است. این لیست شامل اتومبیل هایی مانند فورد F-150 ، شورولت سوبربن ، وتر هوندا و هوندا CR-V ، تویوتا کمری و جیپ گراند چروکی است. در این مطالعه ، دید راننده با استفاده از دوربین های 2Degree در موقعیت چشم راننده اندازه گیری شد.

Honda CR-V مدل 2

نتایج مطالعه نگران کننده بود. در شعاع 5 متری خودرو ، دید برخی از مدل ها از جمله شاسی 5 ٪ کاهش یافته است. به عنوان مثال ، راننده Honda CR-V Model 2 می تواند 2 ٪ از جلوی ماشین را ببیند. این رقم در مدل هوندا CR-V به 5 ٪ کاهش یافته است. دید راننده شورولت سوبربن در همان زمان به 1 ٪ تا 1 ٪ رسیده است.

نقش طراحی در کاهش دید راننده

موسسه ایمنی بزرگراه ایالات متحده می گوید زبان جدید طراحی خودروسازان و الزامات ایمنی کاهش می یابد دیدگاه راننده به جلو و مناطق جانبی ماشین. استفاده از هودهای بلندتر و آینه های جانبی بزرگتر ، دید راننده امروز را از دو دهه پیش محدود کرده است. تغییرات جدید طراحی ، شناسایی عابران پیاده یا دوچرخه سواران را برای راننده دشوار کرده است.

اتومبیل های سدان عملکرد بهتری دارند

بر خلاف شاسی محبوب ، راننده بینایی در اتومبیل های سدان کاهش کمتری را تجربه کرده است. سدان هایی مانند وتر هوندا و تویوتا کمری نسبت به همتایان بلند خود دید بسیار کمتری داشتند. در حقیقت ، میزان کاهش دید سدان در سطح خطای آزمایش است.

وتر
دهه توافق هوندا

این یافته ها اهمیت طراحی و ترکیب ایمنی را برجسته می کند. سدان ها ایمنی بیشتری را برای دوچرخه سواران و عابران پیاده می کنند ، در حالی که فروش شاسی در سالهای اخیر به میزان قابل توجهی رشد کرده است.

نگرانی ها و راه حل های آینده

دیوید هاراکی ، رئیس جمهور IIHS می گوید: “کاهش دید راننده در اتومبیل های جدید یک چیز نگران کننده است.” ما باید بررسی کنیم که آیا این در اتومبیل های جدید گسترده است یا خیر. “نقش این مسئله در افزایش حوادث ترافیکی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.”

بکی مولر ، مهندس ارشد مسئول این تحقیق ، می گوید روش جدید IIHS برای اندازه گیری بینایی راننده در اتومبیل ها می تواند به عنوان استاندارد ایمنی بینایی خودروها استفاده شود. زبان طراحی خودرو نه تنها باید بر اساس زیبایی انتخاب شود ، بلکه باید ایمنی و بینایی راننده نیز در این محصولات در نظر گرفته شود. زمان آن رسیده است که صنعت خودروها نگاهی دقیق تر به پیامدهای زبان طراحی جدید بیندازد.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

پورشه 2 رضانی معرفی شد. طراحی جذاب با شتاب زیر 5 ثانیه

رضانی به مدت یک دهه در تنظیم ابر رایانه ها و تولید…

۱۴۰۴-۰۵-۱۹

سوپراسپرت فوق العاده فوق العاده ؛ Bugatti Bruya با 2 اسب بخار معرفی شد

معتبر رسانه های اتومبیل قبل از مدتی استراتژی بوگاتی را گزارش دادند.…

۱۴۰۴-۰۵-۱۸

مدل های جدید BMW و اتومبیل های کلاس جدید تا سال 2 به بازار عرضه می شوند

فروش BMW در مقایسه با گذشته کاهش یافته است. تأثیرات منفی مبادلات…

۱۴۰۴-۰۵-۱۷

دیدگاهتان را بنویسید