تنها 1.8 درصد از بازار اتومبیل اروپا متعلق به اتومبیل های برقی است. سهم کمی از اتومبیل های برقی از بازار خودروهای اروپایی ، که به دلیل سیاست های حامی و سختگیرانه محیط زیست شناخته شده است ، نشان می دهد که این سیاست ها در عمل شکست خورده اند. حتی اگر اتومبیل های پلاگین هیبریدی به این شکل اضافه شوند ، سهم اتومبیل های برقی و افزونه های هیبریدی از بازار خودروهای اروپایی 3.9 ٪ خواهد بود.
علیرغم سهم اندک خودروهای برقی از بازار خودروهای قاره سبز ، اتحادیه اروپا هنوز می خواهد از سال 2035 فروش خودروهای خانه را ممنوع کند. البته تحلیلگران معتقدند که چنین رویدادی به اندازه رهبران اتحادیه اروپا خوش بین نخواهد بود بشر روند آهسته فروش اتومبیل های برقی نشان می دهد که دهه ها در دهه های گذشته باقی مانده است.
در سال 2023 ، 249 میلیون وسیله نقلیه در سراسر اتحادیه اروپا وجود داشت. از این رقم بزرگ ، تنها 1.8 درصد با تمام پیشرانه الکتریکی ارائه شده است. شماره های منتشر شده توسط انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) نشان می دهد که اتومبیل های برقی باید از کوه صعود کنند تا از فروش اتومبیل های خانه های خانه خارج شوند!
حقایق دیگر از بازار اتومبیل اروپا
لازم به ذکر است که دولت های اروپایی سالها از مشوق های مختلف برای خرید خودروهای برقی استفاده کرده اند. آنها همچنین مالیات بر اتومبیل های برقی را کاهش دادند. ACEA گزارش داد که 2023 اتومبیل با درگاه شارژ برقی (اتومبیل های برقی و افزونه های هیبریدی) حدود 3.9 درصد ناوگان اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند.
قیمت روزافزون اتومبیل در اتحادیه اروپا همچنین باعث شده است که مصرف کنندگان اروپایی به احتمال زیاد به اتومبیل های قدیمی خود پایبند باشند. سن متوسط اتومبیل در جاده های اتحادیه اروپا اکنون به 12.5 سال رسیده است. مردم یونان قدیمی ترین ناوگان اتومبیل اتحادیه اروپا را با رکورد 17.5 سال دارند. از طرف دیگر ، لوکزامبورگ جوانترین ناوگان اتومبیل اروپا را با سن متوسط 8 سال دارد.
مصرف کنندگان ایتالیایی بزرگترین دوستداران خودرو در بازار خودروهای اروپا هستند. در ایتالیا 694 واحد در هر هزار نفر وجود دارد. در مقابل ، لتونی کمترین تراکم مالکیت 381 اتومبیل در هر هزار نفر را دارد. هر اروپایی به طور متوسط سالانه 12.346 کیلومتر با ماشین خود رانندگی می کند.