Talbot Automobile نامی است که با Arrow و Hillman به ایرانیان گره خورده است. این شرکت تولید کننده فلش در انگلستان بود و این خودرو را با نام Arrow یا Hilman Hunter تولید می کرد. در دهه 1970 ، ماشین تالبوت متعلق به پژو و سپس کرایسلر بود. سرانجام ، سال 1994 ، سال گذشته این برند در ماشین ساز بود. هم اکنون مدیران Stratelant به دنبال احیای سازنده فلش هستند.
اگر ضد زنگ تالبوت خودروسازی را زنده کند ، این برند به شانزدهمین مارک این شرکت تبدیل می شود. مارک های دیگر این گروه شامل Abar ، Alfaromeo ، Chrysler ، Citroen ، Dodge ، DS ، Fiat ، Jeep ، Lancia ، Maserati ، Opel ، Peugeot ، Rome و Waxal هستند. پانزدهمین و آخرین برند این گروه ، موتور لب چینی است که اخیراً در ایران دیده ایم.
Talbot Automobile ، یک رقیب برای Dacia
این خودروی Talbot عملکرد خود را در سال 1903 آغاز کرد. این شرکت زیر مجموعه شرکت فرانسوی-انگلیس کلمنت تلموت بود. به استثنای Talbot ، Stonetis دارای دو مارک ایتالیایی دیگر ، Busianchi و Inoosti است که اکنون غیرفعال هستند.
در حالی که این برند غیرفعال است ، Stonetiz اخیراً حقوق خودرویی Talbot را تمدید کرده است. بیش از یک دهه از آخرین باری که حقوق این برند تمدید شد ، می گذرد. پژو در اواخر دهه 2000 ، هنگامی که حقوق تالبوت متعلق به گروه پژو بود ، این برند را احیا کرد. در آن زمان ، پژو می خواست Talbot را به یک برند اقتصادی تبدیل کند تا از گروه رنو رقیب با داسیا باشد.

کارلوس تاورس ، مدیرعامل سابق Standis ، که تا دسامبر ریاست این گروه را بر عهده داشت ، مخالف احیای مارک های قدیمی بود. او اکنون اخراج شده است ، و مارک فلش و سایر نام های قدیمی خودرو از همیشه به احیای نزدیکتر است.