اندکی پس از تغییر مالکیت و مدیریت ایران خلرو ، نشان این خودروساز بزرگ ایرانی نیز تغییر کرده است. آرم Khodro ایرانی در 26 مارس 1403 تغییر کرد. رسانه های مختلف داخلی نیز این اخبار را پوشش داده اند.
آرم جدید ایران خمرو در مقایسه با نشان قبلی خود تغییرات محدودی را تجربه کرده است. در این آرم ما همچنان نقش یک اسب را در سپر مشاهده می کنیم ، طرحی که یادآور قبیله های اشرافی اروپایی در قرون وسطی است. با این حال ، این طرح اکنون مفصل تر است.
نشان اسب در آرم Khodro ایرانی نمادی از قدرت ، پویایی و سرعت است که یکی از ویژگی های یک ماشین مدرن است. اکنون اسب جزئیات طراحی بیشتری دارد و باعث می شود بیننده زنده شود. افزایش جزئیات اسب نیز می تواند به عنوان سمبل افزایش کیفیت و فناوری محصولات جدید ایرانی تلقی شود. علاوه بر این ، اسب ، به عنوان نمادی از اصالت و میراث ملی ، ارتباط عمیقی با تاریخ ایران دارد.
نماد ایران خدرو از دهه 1980 در سپر بوده است. سپر به عنوان سمبل قدرت و ایمنی شناخته می شود. سپر همچنین حس محافظت را ایجاد می کند. در حقیقت ، ایران انترو در تلاش است تا با استفاده از نماد سپر ، اعتماد به نفس و اعتماد به نفس مشتری را در اتومبیل های خود افزایش دهد.
تایپوگرافی جدید در آرم ایران Khodro
علاوه بر تغییر نماد اسب در آرم جدید ایران Khodro ، تایپوگرافی این برند نیز تغییر کرده است. تایپوگرافی انگلیسی IKCO با حروف زاویه ای و شکسته طراحی شده است که حسی از دقت ، قدرت و فناوری مهندسی را به بیننده منتقل می کند. قلم مورد استفاده در “IKCO” معمولاً در مارک های مرتبط با فناوری مشاهده می شود.
در تایپوگرافی فارسی ایران Khodro نیز اشکال هندسی و زاویه ای را مشاهده می کنیم. در حقیقت ، تایپوگرافی فارسی و انگلیسی مکمل یکدیگر است. ایران خدرو سعی کرده است با استفاده از تایپوگرافی جدید ، احساس مدرن و تازه را به بیننده منتقل کند. رنگ آرم ایرانی هنوز آبی است که نمادی از فناوری و تحول است. آبی به طور گسترده در تولید کنندگان مرتبط با فناوری (مانند محصولات مایکروسافت) مورد استفاده قرار می گیرد. البته این رنگ در دنیای خودرو نیز استفاده می شود. مارک هایی مانند فورد ، سوبارو و جیل از این رنگ در نماد خود استفاده کرده اند.