مسئله اتومبیل های برقی در برابر اتومبیل های داخل خانه دیگر فقط مربوط به عملکرد یا انتشار گازهای گلخانه ای نیست بلکه مربوط به قابلیت اطمینان است. به گفته شرکت حمل و نقل آلمان ADAC ، بزرگترین آژانس نجات خودرو در اروپا ، اتومبیل های برقی ممکن است بهتر عمل کنند.
کارمندان این شرکت ، که گاهی اوقات به دلیل لباس های درخشان خود به عنوان “فرشتگان زرد” شناخته می شوند ، به درخواست بیش از 2 میلیون اتومبیل در سال گذشته پاسخ داده اند. جزئیات این مأموریت ها نشان می دهد که اتومبیل های برقی نسبت به اتومبیل های فوری کمتر آسیب دیده اند.
اتومبیل های برقی خرابی کمتری دارند
ADAC برای اولین بار اعلام کرد که داده های کافی برای گفتن اینکه اتومبیل های برقی از همتایان در خانه خود قابل اطمینان تر هستند. پس از یک سال و جمع آوری داده های بیشتر ، این برتری بهبود یافته است. این شرکت نسبت به گذشته به اتومبیل های برقی بیشتری پاسخ داده است ، اما این درخواست ها فقط 1800 نفر از کل 1 میلیون و 7 هزار درخواست یا تنها 4.7 درصد را شامل می شود.
در یک مطالعه جدید ، این سازمان خاطرنشان کرده است که این رشد احتمالاً به دلیل افزایش محبوبیت اتومبیل های برقی است. علاوه بر این ، نتایج امسال دقیق تر است. زیرا برخی از اتومبیل های برقی در جاده ها به یک سال قدیمی تر تبدیل شده اند.
براساس مجله آلمانی Handelsblatt ، برای مدل های فروخته شده بین سالهای 1 تا 2 ، اتومبیل های برقی با 4.1 در هزار واحد از بین رفته اند. برای اتومبیل های داخل خانه در همان محدوده سنی ، این رقم 1.5 بود.
ضرر مشترک وسایل نقلیه داخلی و الکتریکی
جالب اینجاست که رایج ترین مشکل در هر یک از این دو مدل ، باتری های یک: 2V بود. این قطعه دلیل اصلی عدم موفقیت 2 ٪ اتومبیل های برقی و 2 ٪ از اتومبیل های سوخته بود. تقریباً در هر گروه طی چند سال گذشته ، در اتومبیل های خانه در سیستم الکتریکی ، مدیریت موتور و روشنایی در مقایسه با اتومبیل های برقی آسیب یا برابری بیشتری داشته اند.
یکی از قسمت هایی که اتومبیل های برقی مشکلات بیشتری دارند لاستیک است. 2.3 درخواست خدمات به دلیل مشکل اتومبیل های برقی بود ، اما این مشکل در اتومبیل های خانه تنها 1.2 از هزاران درخواست بود. البته اتومبیل های برقی جدیدتر چنین مشکلی نداشتند.

همچنین ، اتومبیل های برقی بدون در نظر گرفتن زندگی آنها ، از مشکلات احتمالی اتومبیل های داخلی در معرض خطر هستند. به عنوان مثال ، آنها نیازی به جایگزینی روغن ندارند. همچنین ، پیشران آنها نسبت به مدل های سوخته پیچیده تر است. در نتیجه ، ممکن است قطعات کمتری از آنها تجزیه شود.
ADAC می داند که مقایسه اتومبیل های برقی و داخل سوختگی در دوره فعلی صادق نیست. این داده ها محدود هستند ؛ از آنجا که اتومبیل های برقی به تازگی شکوفا شده اند و ما نمی توانیم حدس بزنیم که آنها بعد از 5 سال چقدر قابل اعتماد خواهند بود ، اما این تحقیق نشان می دهد که اتومبیل های برقی با آن روبرو هستند و می توانند وسایل نقلیه کاربردی تری نسبت به اتومبیل های خانه داشته باشند.