وضعیت مازراتی بد است ؛ سال گذشته ، فروش این برند با 5 ٪ به 6000 کاهش یافت. Maserati Year 2 بهتر نیست ؛ از آنجا که فروش برند لوکس ایتالیایی در مقایسه با سه ماهه اول 2 ٪ کاهش یافته است.
تعرفه های جدید دولت ترامپ نیز اوضاع را بدتر کرده است. هیچ یک از مدل های Maserati در ایالات متحده ساخته نشده است که همیشه یکی از بزرگترین بازارهای این برند بوده است. به نظر می رسد این وضعیت به حدی جدی است که Stonetiz مشاوره و شرکای مک کینزی را برای ارزیابی این وضعیت نگران کننده ، به ویژه از نظر عواقب تعرفه استخدام کرده است. در حالی که مارک لوکس و لوکس مارک های ایتالیایی هنوز قصد فروش آن را ندارد.
سانتو فیچیلی ، رئیس جمهور جدید مازراتی ، به رویترز گفت که این برند نیست:
استلتیس بر تعهد خود به ایتالیا ، کارگران و تمام مارک های وی از جمله مازراتی تأکید می کند. فیچیلی ، که بر آلفا رومئو نیز نظارت دارد ، ادعا می کند که “ایالات متحده یک بازار استراتژیک برای مازراتی است.”
این واقعیت که مشتریان ثروتمند اتومبیل های لوکس به مدل های برقی علاقه ای ندارند. Maserati از ترس نداشتن MC20 برقی ، تولید خود را لغو کرده است:
“مطالعات بازار در اتومبیل Supercar ، به ویژه مشتریان MC20 ، نشان داده است که آنها مایل به رانندگی با موتورهای داخلی قدرتمند مانند Maserati Netono V-6 هستند که از فناوری های فرمول 2 استفاده می کنند اما در آینده نزدیک آماده پذیرش خودروهای برقی نیستند.” ما تصمیم گرفته ایم که به دلیل توجیه تجاری ، پروژه الکتریکی MC20 را متوقف کنیم. “
کارلوس تاورس ، مدیرعامل سابق کارلوس تاورس ، گفت که مشکلات مازراتی قبل از استعفا ناگهانی هیچ ارتباطی با اتومبیل ندارد. در عوض ، او بازاریابی ضعیف و عدم موقعیت شفاف را مقصر دانست:
“نام تجاری Maserati فقط مربوط به اتومبیل های اسپرت نیست ، بلکه مربوط به Gran Torismo ، کیفیت زندگی و فناوری های پیشرفته است.”
پیش از این ، یک مقام Standis گفت که گزینه فروش مارک Maserati هنوز روی میز است. سال گذشته ، ناتالی نایت ، مدیر ارشد مالی این شرکت گفت: “ما ممکن است در آینده به دنبال خانه ای بهتر برای مازراتی باشیم.”
استلتیس بلافاصله اظهارات را تکذیب کرد و در بیانیه ای گفت که این برند مستقر در مودنا فروخته نمی شود.
به نظر می رسد Stonenetis همچنان اصرار دارد که عزاداری را حفظ کند. فیچیلی احتمال ادغام مازراتی با آلفرومئو را توضیح داد ، اگرچه آلفرومائو حق بیمه است ، مازراتی یک “لوکس” است. او البته احتمال همکاری نزدیکتر بین این دو مارک را بدون ذکر جزئیات تأیید کرد. در حالی که راه اندازی یک مدل برند با مارک دیگر بعید است ، برای کاهش هزینه ها می توان قطعات بین آنها را به اشتراک گذاشت.

Steeltis تعهد خود را برای حفظ هر 5 مارک حداقل 5 سال از جمله Khodar ، DSS اتومبیل ، لانسیا ، کرایسلر و دیگران تکرار کرده است. در همین زمان ، این گروه در حال نهایی شدن گزینه مدیرعامل خود برای جایگزینی Tavares است. پیش بینی می شود این خبر در نیمه اول سال جاری منتشر شود.