صفحه اصلی > هوش مصنوعی : متا تا پایان سال 2026 تولید تبلیغات را با هوش مصنوعی خودکار می‌کند

متا تا پایان سال 2026 تولید تبلیغات را با هوش مصنوعی خودکار می‌کند

متا تا پایان سال 2026 تولید تبلیغات را با هوش مصنوعی خودکار می‌کند

شرکت متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام، قصد دارد تا پایان سال 2026 تولید تبلیغات را با استفاده از هوش مصنوعی کامل خودکار کند.

به گزارش وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه، متا مشغول توسعه ابزارهایی است که به برندها اجازه می‌دهد بدون نیاز به دخالت انسانی، فقط با ارائه تصویر محصول و بودجه خود تبلیغاتی شامل تصویر، ویدیو و متن تولید کنند. این سیستم همچنین می‌تواند هدف‌گذاری تبلیغات را در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و فیسبوک براساس بودجه تعیین‌شده مشخص کند.

خودکارسازی کامل تبلیغات متا با هوش مصنوعی تا سال 2026

اپلیکیشن‌های متا درحال‌حاضر بیش از 3 میلیارد و 430 میلیون کاربر فعال منحصربه‌فرد در سراسر جهان دارند و ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت امکان ایجاد تبلیغات شخصی‌سازی‌شده، تولید پس‌زمینه برای تصاویر و تنظیمات خودکار برای تبلیغات ویدیویی را فراهم کرده‌اند اما فناوری‌های جدید قرار است فراتر بروند و کل فرایند خلق، تنظیم و هدف‌گذاری آگهی را از ابتدا تا انتها خودکار کنند. براساس این گزارش، متا همچنین برنامه دارد تبلیغات را درلحظه و متناسب با عواملی مانند موقعیت جغرافیایی برای کاربران شخصی‌سازی کند.

این حرکت می‌تواند بر نقش سنتی آژانس‌های تبلیغاتی در طراحی، برنامه‌ریزی و خرید تبلیغات تأثیر بگذارد و هم‌زمان به برندهای کوچکی که توانایی استفاده از خدمات آژانس‌ها را ندارند، امکان ورود به بازار تبلیغات را بدهد. توسعه این ابزارها شوک قابل‌توجهی به صنعت رسانه‌های سنتی وارد کرده و موجب سقوط سهام برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازاریابی شده است. سهام شرکت WPP در معاملات خود 3 درصد کاهش یافت و شرکت‌های فرانسوی Publicis Groupe و Havas به‌ترتیب 3.9 درصد و 3 درصد افت کردند.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، توسعه این ابزارها را «تعریف دوباره حوزه تبلیغات» خوانده و تأکید کرده تبلیغ‌دهندگان به ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی نیاز دارند تا نتایج قابل‌اندازه‌گیری و مقیاس‌پذیر دریافت کنند. متا اعلام کرده برای توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی، بودجه سرمایه‌گذاری سال آینده خود را به 64 تا 72 میلیارد دلار افزایش می‌دهد، رقمی که از برآورد قبلی حداکثر 65 میلیارد دلاری در سال 2025 فراتر رفته است.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

جنگ تجاری ترامپ باعث تأخیر در انتشار اپل اینتلیجنس در چین شده است

طبق گزارش‌های جدید، تنش‌های ژئوپلیتیکی فزاینده میان آمریکا و چین انتشار هوش…

۱۴۰۴-۰۳-۱۶

میسترال از Mistral Code رونمایی کرد؛ رقیب GitHub Copilot و Cursor

استارتاپ فرانسوی میسترال از ابزار جدید خود با نام Mistral Code رونمایی…

۱۴۰۴-۰۳-۱۶

ردیت از آنتروپیک به‌خاطر دسترسی غیرمجاز به محتواها شکایت کرد

ردیت از شرکت هوش مصنوعی آنتروپیک به‌دلیل دسترسی مکرر و غیرمجاز بات‌هایش…

۱۴۰۴-۰۳-۱۵

دیدگاهتان را بنویسید