فروش گروه خودروسازی بریتانیا Jaguar Land Rover (به نام JLR) در ماه گذشته 5 ٪ کاهش یافت و به دنبال واکنش های گسترده مخاطبان منفی ، تنها به 4 اتومبیل رسید. از این نظر ، جگوار نیرو را تنظیم می کند.
تغییر برند جگوار سال گذشته ، یک کمپین با رویکرد متفاوت مبتنی بر ایده های پسامدرن ، پاسخ مخاطبان قوی و منفی را دریافت کرد. در نتیجه ، واکنش مصرف کننده ، فروش این مارک به شدت کاهش یافته است. جبهه مصرف کننده در مقابل برند جدید جاگوار و کاهش شدید تقاضا ، با تعرفه های جدید رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ همراه بوده و جگوار لندرور را از همیشه بدتر کرده است.
چرا جاگوار لندرور تنظیم می کند؟
به گفته روزنامه انگلیس باحدود 2.5 درصد از نیروی کار Jaguar Land Rover تحت تأثیر تعدیل قرار خواهد گرفت. بخش عمده ای از خودروساز انگلیس اکنون در دست گروه تاتاموتور هند است. تعرفه های موجود در ایالات متحده به ایالات متحده تأثیر مستقیمی بر سود این گروه داشته است. با این حال ، تغییر برند و تلاش برای ایجاد یک تصویر جدید مهمترین دلیل برای گروه Jaguar Land Rover است.
نوامبر گذشته ، جاگوار یک کمپین تبلیغاتی پر زرق و برق را راه اندازی کرد. این کمپین که شامل تصاویر جدیدی از نام تجاری Jaguar بود ، عصبانیت عمومی را برانگیخت. بعداً ، یک ماشین مفهومی به نام Jaguar Type 2 معرفی شد. این ماشین که یک گراند بزرگ با یک آرم جدید بود ، مورد انتقاد شدید مصرف کنندگان قرار گرفت. حتی ایلان ماسک از تغییر برند جگوار انتقاد کرد. ماسک روی پلت فرم X از جگوار پرسید: “آیا شما ماشین می فروشید؟”

فروش جگوار در اروپا پس از این تغییر ناموفق نام تجاری به شدت کاهش یافت. براساس داده های انجمن تولید کنندگان خودروهای اروپایی ، جاگوار در ماه آوریل فقط 5 اتومبیل فروخته است. این رقم سال گذشته 4 واحد بود. فروش جهانی جگوار 4.9 درصد کاهش یافته است. با این حال ، جاگوار اصرار دارد که تغییر برند هیچ ارتباطی با کاهش شدید فروش ندارد.
مدیرانی که خوابیده اند
به نظر می رسد که مدیران جاگوار خوابیده اند و تصمیم نمی گیرند که در روش کار خود در برابر واکنش منفی مصرف کنندگان تغییری ایجاد کنند. سایت های تولید جگوار در نزدیکی کاونتری ، سلیل و ولورهمپتون واقع شده اند. پس از تعرفه های جدید دولت ترامپ ، محموله های جگوار به ایالات متحده در ماه آوریل متوقف شد. خرده فروشی و عمده فروشی اتومبیل های جگوار نیز در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

مدیران جگوار همچنان بر تصمیم خود برای متوقف کردن تولید مدل های پرچمدار اصرار دارند. سال گذشته ، مدیران این شرکت تصمیم گرفتند از تولید مدل هایی مانند XE ، XF ، F-Type و همچنین E-PACE و I-PACE EV جلوگیری کنند. در حقیقت ، فقط Jaguar F -Pace تا سال 4 تولید می شود. مدیران Jaguar تصمیم گرفته اند از سال 5 فعالیت خود را به عنوان یک برند کامل شروع کنند و اتومبیل های برقی لوکس را با یک آرم جدید تولید کنند.
رادون گلوور ، مدیرعامل Jaguar Land Rover ، سال گذشته به شدت از این تصمیم دفاع کرد. وی به فایننشال تایمز گفت: “اگر ما به همان روشی که همه آنها بازی می کنند بازی کنیم ، غرق خواهیم شد.” با این حال ، به نظر می رسد که روش متفاوت شنا Jaguar Land Rover ، مارک انگلیسی ها که زودتر از دیگران منجر به مرگ می شوند.