SAIPA از راه اندازی موتور GX-L Quick M15i خبر داده است. این یک نسخه پیشرفته تر و پیشرفته تر از Saipa M15 است که در اتومبیل های مختلف Tiba ، Sinai و Quick استفاده می شود.
پیشران M15I در زمین لرزه GX-L اکنون 2 اسب بخار قدرت و 2 نانومتر گشتاور را آزاد می کند. این خروجی نسبت به اولین نمونه های موتور M15 با حداکثر کارایی 2 اسب بخار و 2 نانومتر گشتاور یک نسخه قابل توجه است. پیشرانه M15 مجهز به سیستم برنامه ریزی سوپاپ متغیر یا VVT است. همچنین تغییراتی در سیستم منیفولد و برنامه ریزی آن برای رعایت استاندارد انتشار یورو 2 رخ داده است.
با این حال ، سیستم دریچه هنوز نوع SOHC یا میل بادامک بالای سر است. این سیستم دارای دریچه ای از دریچه ها است که وظیفه باز و بسته شدن دود و دریچه هوا را دارد. این سیستم ساده است و تعمیر آن را آسان می کند. با این حال ، راندمان پیشرانه M15 هنوز کمتر از همان موتورهای شانزدهم است.
سایر ویژگی ها و ویژگی های سریع GX-L
گروه سایپا همچنین GSI Gear یا یک رایانه مسافرتی را به عنوان گزینه GX-L به روز شده ذکر کرد. تجهیزات دیگر شامل نمایشگر فشار باد تایر (TPM) ، سنسور پارک عقب و سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک است. بنابراین این خودرو هنوز فاقد مانیتور صوتی است و مشتریان مجبور هستند با هزینه گزینه را روی خودرو نصب کنند. نمایشگر سیستم صوتی در نوع بالادست سریع GX-H در دسترس خواهد بود.


سایر قسمتهای فنی GX-L سریع مانند گذشته هستند. سیستم تعلیق خودرو نوع MCFSON در عقب و میله پیچشی است. فرمان هنوز هیدرولیک است و ما فرمان را نمی بینیم. ترمزها نیز در جلو و قسمت عقب کاسه قرار دارند. ما انتظار داریم که SAIPA به زودی مرحله جدیدی از فروش محصولات خود را آغاز کند.