تولید موتور معروف پنج سیلندر آئودی به زودی متوقف می شود. پیشرانه از TT و RS Q3 خارج می شود ، که هر دو تولید نمی شوند. در حال حاضر ، فقط مدل RS با یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ باقی مانده است که به زودی به پایان می رسد. حدود دو سال دیگر ، آخرین پنج سیلندر Rs 3 خط تولید در Ingoltt را ترک می کند.
مقررات دقیق انتشار گازهای گلخانه ای دلیل اصلی متوقف کردن تولید موتور است ، اما تنها دلیل آن نیست. آئودی ، مدیرعامل Grenot Dolner ، به مجله استرالیا درایو گفت که تطبیق موتور پنج سیلندر با استاندارد یورو 2 دشوار نخواهد بود. با این حال ، آئودی پول و منابع فنی را خرج نمی کند.
دالنر گفت: “خط تولید جدید ما و زبان طراحی جدید ما مراحل بعدی در توسعه پایدار شرکت است.”
آئودی تا پایان سال بیش از 5 مدل جدید را معرفی می کند. مدل های دیگر ، از جمله اتومبیل های برقی با قدرت کم و شاسی های عملکردی ، در سال 6 منتشر می شوند.
مقررات یورو 2 در ماه نوامبر برای اتومبیل های جدید معرفی شده اجرا می شود. با توجه به اینکه نسل فعلی Rs 3 اکنون در بازار موجود است ، به طور موقت از قانون معاف است. با این حال ، آئودی مجبور است موتور پنج سیلندر را در زمان مرحله بعدی یورو 2 در ماه نوامبر حذف کند.
فروش کم سرمایه گذاری در توسعه موتور پنج سیلندر جدید را غیرممکن کرده است
در حقیقت ، فروش سدان Sportbook و Rs 3 به اندازه کافی مناسب برای توجیه سرمایه گذاری در موتور پنج سیلندر نیست. البته این موتور هنوز هم می تواند در مناطقی خارج از استاندارد یورو 2 مورد استفاده قرار گیرد ، اما احتمالاً آئودی محاسبات را انجام می دهد و آن را بی فایده می داند.
این خبر در نمایشگاه موتور مونیخ اعلام شد. جایی که آئودی از مفهوم C رونمایی کرد. آئودی صریحاً در پاسخ به این سؤال که آیا Targa Sport Sport با یک موتور داخل خانه ارائه می شود ، صریحاً این احتمال را رد کرد. نسخه تولید تارگا برای سال 2 برنامه ریزی شده است. یک مدل کامل در سکوی گروه فولکس واگن با پورشه باکستر و کیمن برقی.

استفاده از موتور پنج سیلندر پشت صندلی ها ایده آل است ، اما این اتفاق نخواهد افتاد. در گذشته ، آئودی همچنین قصد داشت R8 پایین تر با یک پیشرانه خطی شش سیلندر ، سیستم دیفرانسیل عقب و دنده دستی تولید کند ، اما این پروژه هرگز وارد مرحله تولید نشده است. چند سال پیش ، آئودی اصرار داشت که هرگز یک چهار سیلندر RS ایجاد نمی کند ، بنابراین نسل بعدی RS 3 ناشناخته است.
فولکس واگن همچنین از موتور پنج سیلندر برای آخرین گلف در خانه استفاده می کند. این اولین مدل غیر Audi از گروه فولکس واگن با EA855 نیست ، زیرا Copra قبلاً فرم VZ5 را با موتور پنج سیلندر منتشر کرده بود.
وقتی موتور در دو سال آینده متوقف شود ، این سنت با یک موتور پنج سیلندر در آئودی به سال 2 پایان می یابد.