تویوتا برخی از محصولات خود را در سالهای اخیر معرفی کرده است. با وجود تأکید بر جدید بودن ، اتومبیل های جدید تویوتا بر اساس سیستم عامل های قدیمی توسعه یافته اند. تویوتا کمری جدید بر اساس سکویی است که از سال 5 در بازار به بازار عرضه شده است. نسل بعدی Toyota Raw 2 نیز بر اساس شاسی مدل 2 به مصرف کنندگان خواهد رسید.
رویکرد تویوتا در نگاه اول به عنوان یک راه حل کاهش هزینه است ، اما دلایل مهم تری وجود دارد. به گفته شان هانلی ، مدیر فروش تویوتا در استرالیا ، تمرکز اصلی بر کیفیت ، دوام و قابلیت اطمینان است.
اعتماد به نفس اتومبیل های جدید تویوتا ؛ پاداش غیر تغییر
مدیران ارشد تویوتا معتقدند که سیستم عامل های فعلی سالهاست که آزمایشات خود را پشت سر گذاشته اند. این سیستم عامل ها بالاترین استانداردها را برای دوام و قابلیت اطمینان ارائه می دهند. در دنیای خودرو ، محصولاتی که کاملاً جدید هستند و از سیستم عامل ها و پروانه های جدید طراحی استفاده می کنند ، در سالهای اولیه مشکلات غیر منتظره ای دارند. این مشکلات فقط در مدلهای بعدی برطرف می شود.
به عنوان مثال ، BMW X3 ، برای دو سال اول عرضه ، قابلیت اطمینان را کاهش داد. از طرف دیگر ، برند مزدا روی سیستم عامل های طراحی شده قبل از 2 تمرکز دارد و عملکرد بسیار خوبی را در رتبه بندی قابلیت اطمینان نشان می دهد.
رقابت بدون نوسازی کامل
مدیران تویوتا معتقدند که نسخه های Up -to -date مانند Camry و Raw 2 هنوز هم رقابتی هستند و نیازی به تغییرات انقلابی در ساختار شاسی ندارند. تویوتا کمری جدید ، با وجود تکیه بر سکوی قدیمی ، هنوز یک سدان متوسط عالی است.

البته اتومبیل های جدید تویوتا در موفقیت تنها نیستند. Dodge Charger و Challenger توانسته اند بسیاری از مشتریان وفادار را با حداقل بروزرسانی در طول زندگی خود پیدا کنند. نیسان فرانرانت مبتنی بر شاسی 4 ساله است اما هنوز هم ارزش خود را در بازار حفظ کرده است.
پس انداز مالی برای آینده برق
با این حال ، نمی توان انکار کرد که استفاده از آن سکوهای قدیمی در اتومبیل های جدید تویوتا ، این یک استراتژی پس انداز مالی است. شرکت هایی مانند نیسان و کرایسلر ، که در سالهای اخیر با چالش های مالی روبرو شده اند ، به همین امر متکی هستند.
برای تویوتا در وضعیت مالی خوب ، این پس انداز یک هدف بزرگتر را دنبال می کند. هدف تویوتا از پس انداز تخصیص منابع مالی بیشتر برای توسعه محصولات برقی و ترکیبی است. تویوتا با حفظ سیستم عامل های قبلی برای توسعه اتومبیل های بنزینی ، می تواند فروش محصولات فعلی را تضمین کند و در عوض ، بودجه لازم را برای سرمایه گذاری برقی آینده صنعت خودرو فراهم کند.