جنسیس GV60 Magma 2027 قصد دارد با خودروهای BMW و AMG رقابت کند.

سال گذشته، جنسیس اعلام کرد که قصد دارد نسخه Magma Performance Edition را منتشر کند. اکنون این شرکت کراس اوور جنسیس GV60 Magma را با قدرت 650 اسب بخار معرفی کرده است که آغازی بر یک دهه تلاش برای ارائه مدل های عملکردی لوکس توسط این برند کره ای خواهد بود.

جنسیس به جای نمایشگاه خودروی لس آنجلس، از نسخه تولیدی GV60 Magma در پیست پل ریچارد فرانسه رونمایی کرد. خوزه مونوز، مدیرعامل شرکت هیوندای موتور درباره این مدل گفت: ما نمی خواهیم فقط خودروهای پرفورمنس قدرتمند بسازیم، بلکه در حال تعریف مجدد خودروهای پرفورمنس لوکس هستیم.

GV60 Magma به عنوان اولین خودروی تولیدی این زیربرند 20 میلی متر کمتر از مدل استاندارد است. دارای گلگیرهای عریض تر، چرخ های فورج 21 اینچی، قطعات آیرودینامیکی مشکی براق و سایر عناصر طراحی مخصوص ماگما است.

این مدل پلت فرم و اجزای اصلی را با مدل های هیوندای Ioniq N مشترک است. فست بک جنسیس از دو موتور با قدرت خروجی 609 اسب بخار در حالت استاندارد و 650 اسب بخار در حالت بوست استفاده می کند. بنابراین GV60 Magma از هر دو مدل Ionic 5 N و 6 N و همچنین GV60 Performance با 483 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور قدرتمندتر است.

مزایا و معایب Genesis GV60 Magma

با فعال شدن لانچ کنترل این خودرو در 10.9 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر در ساعت می رسد. برای مقایسه، این زمان سریعتر از لامبورگینی مورسیلاگو است. شتاب 0 تا 96 کیلومتر در ساعت این مدل 3.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن 264 کیلومتر بر ساعت است.

از نکات منفی می توان به وزن بالای آن اشاره کرد. GV60 Magma با وزن 2240 کیلوگرم بار دیگر نشان می دهد که عملکرد و وزن خودرو رابطه مستقیمی با هم دارند.

جنسیس عملکرد خودرو را با سیستم تعلیق مدرج، بوش های سفت تر، ترمزهای ارتقا یافته و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی بهبود بخشیده است. با وجود لاستیک های بزرگتر، کابین به لطف عایق بهتر و کنترل فعال صدا مانند GV60 ساکت است.

این خودرو دارای یک سیستم تعویض دنده مجازی (VGS) بهبود یافته است که مانند هیوندای Ioniq 5 N از خروجی موتور و ترمز احیا کننده برای شبیه سازی تعویض دنده واقعی استفاده می کند.

ماشین اسپرت کره ای

با فعال کردن حالت ماگما، صفحه نمایش به یک طرح سه قسمتی تغییر می کند که دمای باتری و موتور، به علاوه گرانش را نشان می دهد. حالت Drift به همراه سیستم خنک کننده باتری اختصاصی برای استفاده در مسیر در دسترس است.

Genesis GV60 Magma ابتدا در کره جنوبی و سال آینده در اروپا و آمریکای شمالی فروخته خواهد شد.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.

دیدگاهتان را بنویسید