فیات 500 یک زندگی جدید، یک موتور هیبریدی و یک گیربکس جدید دریافت کرد
18 سال پس از عرضه فیات 500، سرانجام این خودروساز ایتالیایی تغییرات اساسی در این خودرو ایجاد کرد. نسل جدید فیات 500 با موتور هیبریدی قدرتمند و جعبه دنده عرضه می شود. این نسل از پلت فرم تمام الکتریکی فیات 500e استفاده می کند. ظاهر این خودرو نیز به روز شده است.
تمرکز بر رانندگی شهری در فیات 500 هیبریدی
در قلب فیات 500 جدید همان ساختار آشنا قدیمی با تغییرات جزئی قرار دارد. موتور سه سیلندر یک لیتری بنزینی این خودرو هم اکنون به سیستم هیبریدی ملایم با باتری 12 ولتی مجهز شده است. حداکثر توان خروجی این موتور 64 اسب بخار است. یک گیربکس شش سرعته دستی نیز نیرو را به چرخ های جلو می فرستد.
شتاب 0 تا 100 نسخه هاچ بک سقف فلزی 16.2 ثانیه اعلام شده است. نسخه کانورتیبل با سقف جمع شونده نیز در 17.3 ثانیه از صفر به 100 می رسد. حداکثر سرعت قابل دستیابی با این خودرو 154 کیلومتر در ساعت خواهد بود. با وجود شتاب و کشش ضعیف، فیات 500 یکی از بهترین گزینه ها برای ترافیک شهری در اروپا محسوب می شود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 4.4 لیتر در هر صد کیلومتر است که رقم خوبی به نظر می رسد.
وداع با سکوی 18 ساله
پلت فرم قدیمی فیات 500 که حدود 17 سال از عمر آن می گذشت، دیگر با استانداردهای سختگیرانه و جدید اتحادیه اروپا سازگاری نداشت. در نتیجه، فیات تصمیم گرفت پلت فرم یک ماشین الکتریکی را برای نصب یک موتور بنزینی دوباره مهندسی کند. فیات این اقدام را “مقرون به صرفه ترین راه حل” نامید.
تغییر راهبردی در تولید و نجات کارخانه میرافیوری
تولید فیات 500 هیبریدی نمونه جدید از کارخانه Tichy در لهستان به کارخانه معروف Mirafiori در تورین ایتالیا منتقل خواهد شد. این کارخانه محل تولید فیات 500e بود. «اولیو فرانسوا» مدیرعامل فیات اعلام کرد که این تصمیم برای افزایش بهره وری کارخانه ایتالیایی اتخاذ شده است.

به دلیل کندی فروش مدل های برقی بارها خطوط تولید این کارخانه متوقف شد. اکنون تولید پرفروش ترین نسخه هیبریدی در کنار نسخه برقی، ادامه کار کارخانه را تضمین می کند. فیات پیش بینی کرده است سالانه 100 هزار دستگاه از نسل جدید و مدل هیبریدی 500 تولید شود.