ترکیب فناوری فراری و هوش تسلا در یک خودرو؛ Dipal L06 رونمایی شد
برند دیپال، زیرمجموعه چانگان، از جدیدترین سدان برقی خود با نام L06 رونمایی کرد. Changan Dipal L06 ترکیبی از فناوری فراری و هوش تسلا را ارائه می دهد. این سدان دارای ویژگی هایی است که معمولاً در سوپراسپرت های گران قیمت یافت می شود.
فناوری مشترک با فراری و کوروت در سیستم تعلیق
دیپال ادعا می کند که سدان L06 اولین خودروی چینی تولید انبوه است که از سیستم تعلیق مغناطیسی استفاده می کند. کمک فنرهای این خودرو حاوی مایعی با ذرات آهن است که توسط میدان مغناطیسی کنترل می شود. این فناوری امکان تغییر لحظه ای و مداوم سطح نرمی و سفتی سیستم تعلیق را فراهم می کند.
سیستم تعلیق مغناطیسی در اصل توسط بخش دلفی جنرال موتورز ساخته شد. این سیستم تعلیق در کادیلاک و فراری، شورولت کوروت و برخی از نسخه های فورد موستانگ دیده شده است. با خرید سهام بخش دلفی جنرال موتورز توسط گروه چینی BWI، این سیستم در اختیار چانگان و پولستار قرار گرفت. چانگان مدعی است که با تکیه بر این سیستم تعلیق در تست گوزن ها به سرعت 85.6 کیلومتر در ساعت دست یافته و پورشه 911 را شکست داده است.
مشخصات فنی و موتور
Dipal L06 در دو نسخه تمام برقی و با برد گسترده (EREV) موجود است. نسخه برقی دیفرانسیل عقب است. در این نسخه یک موتور الکتریکی با 268 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر بر روی محور عقب خودرو قرار گرفته است. شتاب 0-100 این مدل بسته به نوع آن بین 5.9 تا 6.2 ثانیه تخمین زده می شود. نسخه الکتریکی از باتری های لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) ساخته شده توسط CATL استفاده می کند. دو بسته 56 و 68 کیلووات ساعتی برای این نسخه موجود است.

نسخه پیشرفته یا EREV مجهز به یک موتور بنزینی 1.5 لیتری برای شارژ باتری و یک بسته باتری کوچکتر 28 کیلووات ساعتی است. برد تمام الکتریکی این نسخه 240 کیلومتر خواهد بود.
هوش مصنوعی و رانندگی خودکار برای رقابت با تسلا
دیپال همچنین ادعاهای بزرگی در بخش نرم افزار دارد. این ماشین به سیستم دیپال AD Max مجهز به چیزی است که چانگان ادعا می کند رقیب مستقیم سیستم خودران تسلا است. سخت افزار سیستم Dipal AD Max از ترکیب 11 دوربین، 12 حسگر اولتراسونیک، رادارهای موج 3 میلی متری و یک لیدار تشکیل شده است. دیپال میگوید این سیستم به قابلیتهای رومینگ شهری خودران مجهز است که خیابانهای شهر را دقیقتر از ناوبرهای تلفن همراه نقشهبرداری میکند. پلتفرم های نصب شده روی خودروهای دپال در نسخه های بعدی مزدا 6e نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
