صنعت خودروسازی چین هر ماه بیش از هفت خودرو جدید معرفی می کند
صنعت خودروی چین از نظر وسعت، حجم فروش و تعداد مدل های موجود منحصر به فرد است. علاوه بر این، سرعت توسعه آن شاخص قابل توجهی برای درک وضعیت خودروسازان سنتی خارج از چین است.
توسعه سریع این کشور و صنعت خودروسازی آن، چه در داخل و چه در خارج از مرزهای چین، تا حدی به دلیل توانایی آن در معرفی مداوم مدل های جدید است. این موضوع ارتباط نزدیکی با سهم بازار رو به رشد تولیدکنندگان چینی در مقیاس جهانی دارد.
صنعت خودرو تحت تأثیر عوامل متعددی است که نقش مهمی در تعیین قدرت یک تولید کننده دارد. یکی از آنها نوآوری محصول است. در حال حاضر تقریباً 1750 تا 1800 مدل مختلف خودروی سواری در سراسر جهان وجود دارد.
این دنیای وسیع خودروهای جدید که شامل مدل های قدیمی با نام های جدید می شود، به لطف برندهای چینی متنوع تر شده است. تولید کنندگان چینی تا اواسط نوامبر امسال، آنها از 78 مدل جدید رونمایی کردند که میانگین ماهانه هفت مدل جدید چینی را نشان می دهد.
مقایسه صنعت خودرو چین با سایر نقاط جهان از نظر معرفی مدل های جدید
این رقم در مقایسه با عملکرد سایر خودروسازان بسیار قابل توجه است. در همین بازه زمانی، سازندگان ژاپنی با معرفی 32 مدل جدید، نزدیک ترین تعقیب همتایان چینی خود بودند. در همین دوره خودروسازان اروپایی 27 مدل جدید و آمریکایی ها 10 مدل جدید معرفی کردند.
البته با توجه به اینکه چین برندهای خودرویی بیشتری نسبت به سایر کشورها دارد، عرضه تعداد زیادی مدل جدید برای این کشور نسبتا راحت است. با این وجود، عملکرد آنها در مقایسه با اروپا، ژاپن، ایالات متحده و کره همچنان چشمگیر بود، حتی اگر میانگین تعداد مدل های جدید در هر سازنده را در نظر بگیریم.

چین بار دیگر با میانگین 4.1 مدل جدید در هر سازنده (19 شرکت بزرگ) در رتبه اول قرار دارد. ژاپن با میانگین 4 مدل جدید در هر سازنده در رتبه بعدی قرار دارد، در حالی که سایر کشورها میانگین های پایین تری را نشان می دهند.
داشتن طیف وسیع تری از محصولات لزوماً به معنای فروش بیشتر نیست. با این حال، نوآوری و توجه به بازخورد مشتری در بقا و رشد یک تولید کننده بسیار مهم است. این یکی از دلایل موفقیت روزافزون بسیاری از خودروسازان چینی در خارج از کشور است. آیا غرب به این موضوع توجه می کند و سرعت توسعه مدل های جدید خود را افزایش می دهد؟ در آینده متوجه خواهیم شد.