کمیسیون اروپا ممنوعیت ارائه‌دهندگان هوش مصنوعی شخص ثالث در واتس‌اپ را بررسی می‌کند

کمیسیون اروپا اکنون تحقیقاتی جدیدی را آغاز کرده تا بررسی کند آیا سیاست جدید واتس‌اپ که استفاده ارائه‌دهندگان خدمات هوش مصنوعی شخص ثالث از ابزارهای کسب‌وکار این پیام‌رسان برای ارتباط با کاربران را ممنوع می‌کند، ناقص قوانین رقابت اتحادیه اروپا است یا خیر.

به گزارش GSMArena، واتس‌اپ تحت مالکیت شرکت متا قرار دارد و چت‌بات Meta AI در تمام نرم‌افزارهای تحت مالکیت متا، از جمله واتس‌اپ، امکان فعالیت آزادانه دارد. اما متا در طی هفته‌های گذشته اعلام کرده که ارائه‌دهندگان خدمات هوش مصنوعی شخص ثالث مانند کوپایلت مایکروسافت و ChatGPT نمی‌توانند چت‌بات‌های خود را در واتس‌اپ ارائه دهند.

متا از اوایل سال آینده میلادی اجازه فعالیت چت‌بات‌های رقیب در واتس‌اپ را نمی‌دهد

متا استفاده از ابزارهای کسب‌وکار واتس‌اپ توسط ارائه‌دهندگان هوش مصنوعی شخص ثالث را زمانی که هوش مصنوعی سرویس اصلی ارائه شده است ممنوع کرده است. این اقدام متا به این معناست که سایر چت‌بات‌های هوش مصنوعی دیگر از طریق واتس‌اپ در دسترس نخواهند بود. سیاست جدید از ۱۵ ژانویه ۲۰۲۶ اجرایی می‌شود.

البته کسب‌وکارهای فعال در واتس‌اپ همچنان می‌توانند از هوش مصنوعی برای کارهای جانبی یا پشتیبانی، مانند پشتیبانی مشتری خودکار، استفاده کنند، اما فراتر از آن مجاز نخواهند بود.

به گفته کمیسیون اروپا، این رفتار متا ممکن است قوانین اتحادیه اروپا درباره سوءاستفاده از موقعیت غالب را نقض کنند. هنوز مشخص نیست که تحقیق چه مدت طول خواهد کشید. کمیسیون اروپا گفته که در نتیجه سیاست جدید واتس‌اپ، ارائه‌دهندگان هوش مصنوعی رقیب ممکن است از دسترسی به مشتریان خود از طریق واتس‌اپ مسدود شوند. از سوی دیگر، سرویس هوش مصنوعی متا یعنی Meta AI همچنان برای کاربران این پلتفرم قابل‌دسترسی خواهد بود.

واتس‌اپ چند میلیارد کاربر در سرتاسر جهان دارد و به نظر می‌رسد که متا با قطع دسترسی سرویس‌های هوش مصنوعی رقیب به کاربران واتس‌اپ، می‌خواهد چت‌بات اختصاصی خود را به‌عنوان تنها گزینه در دسترس میلیاردها کاربر قرار دهد.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.

دیدگاهتان را بنویسید