صفحه اصلی > غذای ایرانی : طرز تهیه خورش توت فرنگی با مرغ; نرم و خوشمزه

طرز تهیه خورش توت فرنگی با مرغ; نرم و خوشمزه

طرز تهیه خورش توت فرنگی با مرغ نرم و خوشمزه

آیا تا به حال خورش توت فرنگی را با مرغ امتحان کرده اید؟ این ترکیب ممکن است در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد اما طعمی فوق العاده لذیذ و بی نظیر دارد. اگر دوست دارید طعم های جدیدی را تجربه کنید، حتما این خورش را امتحان کنید. در این قسمت از سایت برترین فا طرز تهیه خورش توت فرنگی با مرغ ما به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه خورش توت فرنگی با مرغ

فیله مرغ 3 عدد
توت فرنگی 1 فنجان
یک پیاز 2 عدد
زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری
سس باربیکیو 7 قاشق غذاخوری
شکر قهوهای 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
عسل 2 قاشق غذاخوری
نمک کافی
فلفل سیاه کافی
پودر پاپریکا کافی
زردچوبه کافی
آب جوش ½ فنجان

مراحل تهیه خورش توت فرنگی با مرغ

با ما همراه باشید تا با مراحل تهیه خورش توت فرنگی با مرغ آشنا شوید.

مرحله اول: تهیه مرغ

برای تهیه خورش توت فرنگی با مرغ ابتدا فیله های مرغ را خرد کنید. می توانید از کل فیله نیز استفاده کنید. سپس فیله های مرغ را با نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و زردچوبه خوب مخلوط کرده و به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم ادویه را بچشند.

مرحله دوم: مرغ را سرخ کنید

در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس فیله های مرغ را که از قبل چاشنی کرده اید را به همراه زعفران دم کرده به تابه اضافه کنید. مرغ ها را به آرامی در تابه برگردانید تا همه قسمت ها به طور یکنواخت قهوه ای شوند. وقتی دو طرف مرغ ها طلایی شد، آنها را از ماهیتابه خارج کنید.

مرحله سوم: پیاز را سرخ کنید

پیازها را پوست گرفته و ریز خرد کنید. سپس پیازهای خرد شده را به همان ماهیتابه ای که مرغ ها را در آن سرخ کرده اید اضافه کنید. پیازها را با حرارت ملایم تفت دهید تا کاملا طلایی شوند.

مرحله 4: سس را آماده کنید

برای تهیه سس ابتدا سس باربیکیو، شکر قهوه ای، آبلیمو و عسل را با هم مخلوط کنید. سپس کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند و سس یکدستی به دست آید.

خورش توت فرنگی با مرغ و سس مخصوص

مرحله 5: سس را به پیاز اضافه کنید

بعد از سرخ شدن پیازها سس آماده شده را به آنها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس تمام قسمت های پیاز را به طور یکنواخت بپوشاند و با آنها مخلوط شود. این هم زدن را ادامه دهید تا عطر ادویه های سس کاملا آزاد شود.

مرحله 6: مرغ را اضافه کنید

فیله های مرغ را به همراه ½ فنجان آب جوش به مخلوط سس و پیاز اضافه کنید. سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید مرغ ها به مدت 30 دقیقه بپزند.

مرحله هفتم: توت فرنگی را اضافه کنید

توت فرنگی خرد شده را به خورش اضافه کنید. سپس در قابلمه را ببندید و اجازه دهید خورش آرام آرام بپزد. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا توت فرنگی ها نرم شوند و طعم آنها کاملا با سایر مواد خورش ترکیب شود.

مرحله هشتم: سرو خورش توت فرنگی با مرغ

بعد از اینکه خورش جا افتاد و به غلظت دلخواه رسید، میل کنید. در صورت لزوم کمی نمک و فلفل اضافه کنید. حالا خورش توت فرنگی شما با مرغ آماده خوردن است. زندگیت را بنوش!

خورش توت فرنگی با مرغ خوشمزه مرحله به مرحله

در این بخش از مجله آشپزی سایت برترین فا، طرز تهیه خورش توت فرنگی با مرغ را به شما معرفی کردیم. توصیه می کنیم این خورش خوشمزه را در فصل توت فرنگی درست کنید. ترکیب طعم توت فرنگی با مرغ، تجربه ای جدید و خاطره انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

گردآوری شده از مجله اکالا

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

طرز تهیه گوجه بادمجانی با گوشت چرخ کرده; ساده و سریع

غذای گوجه فرنگی بادمجان با گوشت چرخ کرده ترکیبی از طعم ترش…

۱۴۰۳-۰۶-۲۶

ساده ترین روش تهیه مرغ; بدون سرخ کردن و طعم دهنده

مرغ یکی از پر مصرف ترین گوشت ها در آشپزی است که…

۱۴۰۳-۰۶-۲۵

طرز تهیه مرغ سماق با پودر زنجبیل; معطر و خوش طعم

مرغ سماق با پودر زنجبیلترکیبی بی نظیر از طعم های سنتی دارد.…

۱۴۰۳-۰۶-۲۳

دیدگاهتان را بنویسید