صفحه اصلی > غذای ایرانی : کباب تابه ای عربی واقعا عالیه البته اگه اینجوری درست کنید!

کباب تابه ای عربی واقعا عالیه البته اگه اینجوری درست کنید!

کباب تابه ای عربی واقعا عالیه البته اگه اینجوری درست

کباب تابه ای عربی یک غذای محبوب عربی است که به دلیل طعم تند و لذیذش طرفداران زیادی دارد. این کباب به راحتی تهیه می شود و هرکسی می تواند آن را به راحتی در منزل تهیه کند. در این قسمت از وبلاگ آکالاشما با طرز تهیه کباب تابه ای عربی معرفی می کنیم پس اگر غذاهای تند دوست دارید با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای عربی

برای تهیه کباب تابه ای عربی به مواد زیر نیاز دارید:

گوشت چرخ کرده 600 گرم
یک پیاز 1 قطعه بزرگ
سیر 1 قرص
فلفل سبز 2 عدد
گوجه فرنگی 4 عدد
رب گوجه فرنگی کافی
فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری
ادویه کاری 1 قاشق چایخوری
زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه کافی
کره کافی
روغن کافی
اب 1 فنجان

مراحل تهیه کباب تابه ای عربی

بعد از تهیه مواد اولیه نوبت به تهیه این کباب خوشمزه می رسد. در ادامه مراحل تهیه کباب تابه ای عربی را مرحله به مرحله شرح می دهیم.

مرحله اول: پیاز را رنده کنید

برای تهیه کباب تابه ای عربی ابتدا یک عدد پیاز را درشت رنده کنید. پیازهای رنده شده را با دست فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس پیاز را به همراه گوشت چرخ کرده در ظرفی بریزید.

مرحله دوم: فلفل سبز، سیر و ادویه جات را اضافه کنید

سیر و فلفل سبز را ریز رنده کنید. سپس آنها را به همراه فلفل قرمز، ادویه کاری، زردچوبه، مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. حالا باید مواد را با دست خوب ورز دهید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

بعد از ورز دادن روی ظرف را بپوشانید و حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید. این کار باعث می شود که طعم مواد به خوبی با هم ترکیب شود و عطر و طعم دلپذیرتری به کباب شما بدهد.

مرحله سوم: کباب تابه را سرخ کنید

بعد از یک ساعت گوشت را از یخچال خارج کنید. تابه ای را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقدار کمی روغن داخل آن بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود.

1716139406 2 2 طرز تهیه آبگوشت بامیه خوشمزه به روش ایلامی و

سپس مقداری از مخلوط کباب را بردارید و به دلخواه شکل دهید. کباب ها را در تابه بریزید و بگذارید یک طرف آن کاملا سرخ شود. در آخر کباب ها را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

مرحله 4: سس را آماده کنید

بعد از اینکه کباب ها را سرخ کردید، آنها را از ماهیتابه خارج کنید. حالا نوبت تهیه سس است. برای این کار یک لیوان آب داخل تابه بریزید و کمی کره به آن اضافه کنید و اجازه دهید کره آب شود. بعد از به جوش آمدن آب، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا در آب حل شود.

بعد گوجه ها را شسته و از وسط نصف کرده و داخل سس می ریزیم. در نهایت حرارت را کم کنید و اجازه دهید سس به آرامی بجوشد و جا بیفتد.

نکته: می توانید مقداری زعفران دم کرده به سس اضافه کنید تا کباب تابه ای خوشمزه تر شود.

نکات و تکنیک های تهیه کباب تابه ای عربی

مرحله پنجم: کباب را در تابه قرار دهید

بعد از اینکه تقریباً نیمی از آب تابه تبخیر شد و سس غلیظ شد، کباب های سرخ شده را داخل تابه بریزید. اجازه دهید کباب ها به آرامی در سس بپزند و طعم آن را بگیرند.

مرحله ششم: سرو کباب تابه ای عربی

بعد از اینکه سس به غلظت دلخواه رسید، کباب ها را به ظرف مورد نظر منتقل کنید و گوجه ها را کنار آنها بچینید. این غذای خوشمزه را می توانید با برنج یا نان سرو کنید.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا طرز تهیه کباب تابه ای عربی را به شما آموزش دادیم. امیدواریم از این دستور پخت لذت برده باشید و لذت خوردن این کباب معطر و خوش طعم را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

1716139407 891 2 طرز تهیه آبگوشت بامیه خوشمزه به روش ایلامی و

گردآوری شده از مجله اکالا

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

طرز تهیه گوجه بادمجانی با گوشت چرخ کرده; ساده و سریع

غذای گوجه فرنگی بادمجان با گوشت چرخ کرده ترکیبی از طعم ترش…

۱۴۰۳-۰۶-۲۶

ساده ترین روش تهیه مرغ; بدون سرخ کردن و طعم دهنده

مرغ یکی از پر مصرف ترین گوشت ها در آشپزی است که…

۱۴۰۳-۰۶-۲۵

طرز تهیه مرغ سماق با پودر زنجبیل; معطر و خوش طعم

مرغ سماق با پودر زنجبیلترکیبی بی نظیر از طعم های سنتی دارد.…

۱۴۰۳-۰۶-۲۳

دیدگاهتان را بنویسید