صفحه اصلی > غذای ایرانی : 12 روش تهیه غذا با کالباس; ساده و فوری

12 روش تهیه غذا با کالباس; ساده و فوری

12 روش تهیه غذا با کالباس ساده و فوری

سوسیس و کالباس از قدیم الایام توانسته جایگاه خوبی در رژیم غذایی ایرانیان پیدا کند. غذا با سوسیس بسیار پرطرفدار است و در بسیاری از غذاها از جمله پیتزا، ساندویچ و … استفاده می شود البته باید در نظر داشت که در نهایت فست فودها نمی توانند به اندازه غذاهای خانگی و تازه در رژیم غذایی ما نقش داشته باشند، اما استفاده از سوسیس باکیفیت در غذاهای خوشمزه یک گزینه عالی برای وعده های غذایی است.

در این قسمت به سراغ معرفی غذاهایی می رویم که با سوسیس طبخ می شوند. با وبلاگ آکالا با بودن

1- سوسیس بندری تند

سوسیس بندری همانطور که از نامش پیداست یکی از غذاهای جنوبی کشور است و طرفداران زیادی دارد.

این غذا از ترکیب سوسیس، پیاز، رب گوجه فرنگی و گاهی سیب زمینی تهیه می شود. ویژگی اصلی سوسیس بندری این است که می توانید آن را در مدت زمان کوتاهی تهیه کنید.

برای تحصیلات طرز تهیه سوسیس بندری تند این آموزش گام به گام را بخوانید.

۲- پیتزا با نان ساندویچی

پیتزا را می توان به روش های مختلفی طبخ کرد. یکی از این روش ها پیتزا با نان ساندویچی است.

طرز تهیه پیتزا با نان ساندویچی، مینی پیتزا با نان همبرگر

1716139406 2 2 طرز تهیه آبگوشت بامیه خوشمزه به روش ایلامی و

به این ترتیب با استفاده از نان همبرگر و بقیه موادی که روی پیتزا ریخته می شود، می توانید یک غذای خوشمزه و لذیذ درست کنید.

برای تحصیلات طرز تهیه پیتزا با نان ساندویچی این آموزش گام به گام را بخوانید.

3- پیتزا مخلوط خانگی

پیتزا را می توان به روش های مختلفی طبخ کرد. یکی از این روش ها که می توانید در خانه امتحان کنید پیتزای مخلوط خانگی است.

طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی

پیتزا یک غذای مدرن است و برای هر گروه سنی که فکرش را بکنید جذاب است! پیتزای مخلوط طعمی به یاد ماندنی دارد و به دلیل استفاده از مواد مختلف در پخت آن، تجربه ای ناب را در حین صرف غذا برای شما فراهم می کند.

برای تحصیلات طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی این آموزش گام به گام را بخوانید.

4- کروکت سوسیس و سیب زمینی

کروکت یک غذای مدرن است که هم با مرغ و هم با سوسیس می توانید آن را بپزید.

خرید اینترنتی گاری

کروکت و سیب زمینی سوئیسی را می توان نوعی کاکائو سیب زمینی سرخ شده دانست! می توانید کروکت ها را به روش های مختلف بپزید و ظاهر متفاوتی برای آن ایجاد کنید. همچنین داخل کروکت را می توان با مواد مختلفی پر کرد و طعم لذیذتری به آن داد.

برای تحصیلات طرز تهیه کروکت سوسیس و سیب زمینی این آموزش گام به گام را بخوانید.

5- پیتزا پوچای

پوچا یک غذای ترکی است که بافتی بسیار نرم و پنبه ای دارد.

طرز تهیه پیتزا پوچای

این غذا را که از ترکیب خمیر و مواد داخل آن شکل گرفته و پخته می شود، می توانید به راحتی بپزید. همچنین در صورت تمایل می توانید مواد داخل نان را تغییر دهید و حتی داخل آن را با شکلات پر کنید و برای میان وعده یا شام پوچای بخورید.

برای تحصیلات طرز تهیه پیتزا پوچای این آموزش گام به گام را بخوانید.

6- لازانیا با کالباس

لازانیا یک غذای پرطرفدار است و به روش های مختلفی طبخ می شود. لازانیا با گوشت معروف ترین نوع لازانیا است، اما این غذا را می توان با سوسیس به نام لازانیا با سوسیس هم طبخ کرد. همچنین این غذا را می توان بدون گوشت و سوسیس و با استفاده از ادویه های مختلف تهیه کرد. اما لازانیا با سوسیس به دلیل طعم خوب سوسیس و ترکیب آن با سس های لازانیا لذیذ می تواند یک غذای دلچسب و خوشمزه باشد.

طرز تهیه لازانیا با سوسیس؛  با قارچ در فر همراه با پا و فن

  1. سوسیس ها را با رنده درشت رنده کنید و کنار بگذارید. سپس قارچ ها را خوب بشویید و ورقه ای برش دهید و در ظرفی بریزید. برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ ها می توانید کمی آبلیمو به آن اضافه کنید.
  2. پیاز را رنده کنید و در تابه مناسبی با مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شود. بعد از طلایی شدن پیازها سیر را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. وقتی مواد آماده شد می توانید سوسیس و قارچ را به آن اضافه کنید. مواد را خوب سرخ کنید.
  3. رب و ادویه ها را به تابه اضافه کنید و وقتی مواد خوب مخلوط شدند کنار بگذارید.

ادامه طرز تهیه لازانیا با سوسیس می توانید به مطالب مربوطه مراجعه کنید.

۷- کلوچه سوسیس

کوکوها غذاهایی هستند که برای مواقعی که زمان پخت و پز محدود است به آشپزخانه ما می آیند. کاکائو در ایران انواع مختلفی دارد که به روش های مختلفی طبخ می شود. یکی از مدل های این غذای خوشمزه کوکو سوسیس است که با استفاده از سیب زمینی و سوسیس تهیه می شود.

کوکی سوسیس

مواد لازم کاکائو سوسیس:

سوسیس گوشت

3 تا 4 عدد

سیب زمینی خام رنده شده

3 عدد

پیاز متوسط

1 عدد

تخم مرغ

1 عدد

زردچوبه

1 قاشق مرباخوری

فلفل سیاه

1 قاشق مرباخوری

آرد نان خشک

2 قاشق غذاخوری

مراحل تهیه کوکو سوسیس

  1. در یک میکسر یا کاسه تخم مرغ ها را بشکنید و خوب هم بزنید تا حالت خوشه ای به دست آید.
  2. سوسیس ها را خرد کرده و به تخم مرغ ها اضافه کنید.
  3. پیاز را خرد کرده و در مرحله قبل به مواد اضافه کنید.
  4. در صورت تمایل می توانید گوجه فرنگی را نیز به مواد اضافه کنید. این مرحله اختیاری است و به سلیقه شما بستگی دارد.
  5. ادویه های گیاهی را به مواد اضافه کنید. می توانید از زیره، نعناع، ​​ترخون و سایر ادویه هایی که دوست دارید استفاده کنید.
  6. نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید.
  7. روغن را در ماهیتابه یا ماهیتابه داغ کنید.
  8. مواد آماده شده را به تابه اضافه کنید و آن را صاف و یکدست کنید.

ادامه طرز تهیه سوسیس کوکو می توانید به مطالب مربوطه مراجعه نمایید.

8- رشته فرنگی با سوسیس

رشته فرنگی با سوسیس یکی از محبوب ترین غذاهایی است که با روشی ساده می توان آن را در منزل تهیه و مصرف کرد. این رشته غذایی خوشمزه و بین المللی است که با مواد موجود مانند قارچ، فلفل دلمه ای، رشته، سوسیس، پیاز، رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل سیاه و … درست می شود.

طرز تهیه رشته فرنگی با سوسیس

مراحل تهیه نودل با سوسیس

مراحل تهیه نودل سوئیسی به شرح زیر است:

  1. ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و مقداری روغن داخل ماهیتابه بریزید و پیاز را اضافه کنید. تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و بپزید تا پیازها کاملا شفاف شوند.
  2. سوسیس را به اندازه های دلخواه برش دهید و با مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر سیر به تابه اضافه کنید. سوسیس ها را با ادویه تفت دهید تا کاملا سرخ شوند.

برای ادامه طرز تهیه این غذای ساده و خوشمزه روی لینک کلیک کنید طرز تهیه رشته فرنگی با سوسیس کلیک.

9- سالاد سیب زمینی آلمانی (سالاد سیب زمینی)

سالادها معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شوند. اما تعداد زیادی از این سالاها وجود دارند که به دلیل مواد به کار رفته در آنها می توان به عنوان غذای اصلی سرو کرد. سالاد سیب زمینی آلمانی یکی از این سالادهاست. یک غذای سبک که خیلی سریع تهیه می شود و طعم بسیار لذیذی دارد.

این سالاد را می توانید با سیب زمینی و سوسیس درست کنید و اگر گیاه خوار هستید سوسیس را حذف کنید.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی

مراحل تهیه سالاد سیب زمینی

مراحل تهیه سالاد سیب زمینی به شرح زیر است:

  1. ابتدا سیب زمینی ها را خوب بشویید و در قابلمه مناسبی روی گاز بگذارید و زمان دهید تا خوب بجوشد. بعد از جوش آمدن بگذارید کمی خنک شوند و سپس پوستشان را جدا کنید.
  2. سپس سیب زمینی های آب پز را مکعبی خرد کرده و در ظرف مناسبی کنار بگذارید.
  3. حالا سوسیس ها را حلقه حلقه کنید. ظرف مناسبی را روی گاز بگذارید و شعله را روشن کنید تا ظرف کمی گرم شود. روغن را به آن اضافه کنید. کمی بعد از داغ شدن روغن سوسیس ها را به تابه اضافه کنید و 5-6 دقیقه تفت دهید تا سرخ شوند.
  4. پیاز، جعفری، روغن زیتون، سرکه سیب، نمک، فلفل، پاپریکا و شکر را در ظرف مناسبی بریزید و هم بزنید. به هم زدن ادامه دهید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند و سس سالاد سیب زمینی آماده شود. سس را بچشید و مطمئن شوید که همه چیز درست است.

برای ادامه طرز تهیه این سالاد متفاوت و جذاب روی لینک کلیک کنید طرز تهیه سالاد سیب زمینی کلیک.

10- سوسیس پنیری

سوسیس پنیری یکی از فست فودهای پرطرفدار است که می توانید آن را به عنوان پیش غذا، میان وعده و به عنوان شام یا ناهار سرو کنید. سوسیس پنیری بسیار راحت درست می شود و طعم آن فوق العاده لذیذ است.

نکات و ترفندهایی برای تهیه سوسیس پنیری

مراحل تهیه سوسیس پنیر

مراحل تهیه سوسیس پنیری به شرح زیر است:

  1. سوسیس ها را به صورت حلقه ای و به همان اندازه برش دهید. سپس در تابه مقداری روغن بریزید و سوسیس ها را چند دقیقه در روغن تفت دهید.
  2. در نظر داشته باشید که برای سرخ کردن سوسیس و کالباس باید از حرارت زیاد استفاده کنید و برای مدت کوتاهی سرخ کنید تا سفت نشوند. سوسیس ها را بعد از سرخ شدن از روغن خارج کرده و در ظرفی بریزید.
  3. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. حالا آن را برش بزنید. در ماهیتابه مقداری روغن بریزید و پیازهای خرد شده را چند دقیقه تفت دهید تا سبک شوند سپس می توانید کمی زردچوبه و فلفل سیاه به پیازها اضافه کنید. پیاز را با ادویه چند دقیقه دیگر تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه از بین برود. سپس شعله گاز را خاموش کنید.
  4. قالب یا ظرف مورد نظر خود را آماده کنید و کف آن را با کمی روغن چرب کنید. بعد سوسیس های سرخ شده را با پیاز سرخ شده مخلوط کرده و داخل قالب می ریزیم.

برای ادامه دستور پخت این غذای فانتزی و محبوب روی لینک کلیک کنید طرز تهیه سوسیس پنیر کلیک.

11- پودینگ سوسیس

پودینگ سوسیس یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که از ترکیب خمیر سبک با موادی شبیه پیتزا یا پاستا تهیه می شود. در تهیه پودینگ کالباس می توانید از مواد مختلفی که مطابق با ذائقه خود هستند استفاده کنید. پودینگ سوسیس یک پیش غذا یا یک غذای سبک است که برای شام یا ناهار مناسب است.

مراحل تهیه پودینگ سوسیس

مراحل تهیه پودینگ سوسیس

طرز تهیه پودینگ سوسیس به شرح زیر است:

  1. تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی بشکنید. مقداری نمک به آن ها اضافه کنید و تخم مرغ ها را هم بزنید تا گلوله نشوند. حالا ماست و روغن مایع را به آنها اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.
  2. آرد سفید و بکینگ پودر را با هم ترکیب کنید. مخلوط مواد خشک را از صافی رد کنید تا ناخالصی های آرد گرفته شود. مواد خشک را به مخلوط مرحله قبل اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا خمیری با بافت یکدست به دست آید. سطح خمیر را بپوشانید و بگذارید در دمای اتاق بماند.
  3. مرغ را بشویید و در قابلمه مناسبی قرار دهید. یک تکه چوب دارچین، برگ بو و مقداری آب به آن اضافه کنید و در قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و درب آن را ببندید.
  4. 20-30 دقیقه زمان دهید تا مرغ کاملا بپزد. پس از پخت، استخوان های مرغ را جدا کرده و گوشت مرغ را ریش ریش کنید.

برای ادامه دستور پخت این غذای ساده و پرطرفدار روی لینک کلیک کنید طرز تهیه پودینگ سوسیس کلیک.

12- راویولی سوسیس و اسفناج

راویولی سوسیس و اسفناج یک غذای بین المللی برای ایتالیا است که به روش های مختلفی تهیه می شود. این غذا به راحتی تهیه می شود و با چند ماده ساده و در دسترس مانند اسفناج خرد شده، سوسیس، پیاز و سیر ریز خرد شده، روغن زیتون، تخم مرغ و … قابل پخت و سرو است.

مراحل تهیه راویولی سوسیس و اسفناج

مراحل تهیه راویولی سوسیس و اسفناج

مراحل تهیه راویولی سوسیس و اسفناج به شرح زیر است:

  1. در این مرحله برای تهیه مواد راویولی ابتدا اسفناج را تمیز کرده و بشویید. سپس اسفناج را خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید تا آب آن گرفته شود.
  2. در تابه ای دیگر 4 عدد سوسیس را خرد کرده و با روغن تفت دهید تا سرخ شوند. سپس سوسیس ها را از ماهیتابه خارج کرده و پیاز خرد شده را تفت دهید تا طلایی شود.
  3. سپس نمک و فلفل را اضافه کنید و در این مرحله سوسیس سرخ شده و اسفناج را داخل تابه بریزید و هم بزنید. سپس یک عدد تخم مرغ را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.
  4. حالا روی سطح صافی مقداری آرد بپاشید و خمیر راویولی را روی آن پهن کنید و با وردنه باز کنید. روی نیمی از خمیر، مستطیل هایی از خمیر راویولی به همان اندازه درست کنید و مخلوط اسفناج را داخل آنها بریزید.
  5. نیمه خالی خمیر را روی نیمه پر شده تا بزنید و پهن کنید. قسمت های خالی خمیر را فشار دهید تا به هم بچسبند. سپس فاصله بین راویولی ها را برش داده و به مربع های هم اندازه برش دهید. با کمک چنگال گوشه های خمیر را فشار دهید تا به هم بچسبند.

برای ادامه طرز تهیه این غذای فانتزی و جذاب روی لینک کلیک کنید طرز تهیه راویولی سوسیس و اسفناج کلیک.

امیدوارم از لیست غذاهای با سوسیس امیدوارم ازش خوشتان بیاید. برای مشاهده دستورات پخت و پز دوباره از مجله اکالا دیدن کنید.

1716139407 891 2 طرز تهیه آبگوشت بامیه خوشمزه به روش ایلامی و

گردآوری شده از مجله اکالا

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

طرز تهیه گوجه بادمجانی با گوشت چرخ کرده; ساده و سریع

غذای گوجه فرنگی بادمجان با گوشت چرخ کرده ترکیبی از طعم ترش…

۱۴۰۳-۰۶-۲۶

ساده ترین روش تهیه مرغ; بدون سرخ کردن و طعم دهنده

مرغ یکی از پر مصرف ترین گوشت ها در آشپزی است که…

۱۴۰۳-۰۶-۲۵

طرز تهیه مرغ سماق با پودر زنجبیل; معطر و خوش طعم

مرغ سماق با پودر زنجبیلترکیبی بی نظیر از طعم های سنتی دارد.…

۱۴۰۳-۰۶-۲۳

دیدگاهتان را بنویسید