صفحه اصلی > فیلم و سریال : لیستی از بهترین فیلم های سفر در زمان که باید ببینید

لیستی از بهترین فیلم های سفر در زمان که باید ببینید

15 Best Time Travel Movies

از دیرباز، بشر در آرزوی سفر در زمان و گذر از مرزهای محدود دنیای کنونی بوده است. سینما، به عنوان جادوی هنر هفتم، این امکان را به ما می‌دهد تا با تماشای فیلم‌هایی که به موضوع سفر در زمان می‌پردازند، به این آرزوی دیرینه خود نزدیک‌تر شویم.

در این میان، فیلم‌های متعددی با محوریت سفر در زمان ساخته شده‌اند که برخی از آنها به دلیل ایده‌های خلاقانه، داستان‌های جذاب و جلوه‌های ویژه چشم‌نواز، در میان مخاطبان محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.

در این مقاله، قصد داریم بهترین فیلم های سفر در زمان را به شما معرفی کنیم تا با تماشای آنها، سفری هیجان‌انگیز و تامل‌برانگیز در گذر زمان را تجربه کنید.

میان ستاره‌ای

میان ستاره‌ای (Interstellar)، فیلمی علمی تخیلی و حماسی محصول سال 2014 به کارگردانی کریستوفر نولان و با بازیگران نامداری همچون متیو مک‌کانهی، ان هاتاوی، جسیکا چاستین، مایکل کین و مکنزی فوی است.

این فیلم، داستانی نفس‌گیر و پرماجرا را روایت می‌کند که در آینده‌ای دور و در شرایطی رقم می‌خورد که بشریت با بحران کمبود غذا و منابع حیاتی روبرو شده است. در این میان، گروهی از فضانوردان به رهبری کوپر (متیو مک‌کانهی)، مأموریت خطرناکی را آغاز می‌کنند تا با عبور از یک کرم‌چاله فضایی، سیاره‌ای جدید و قابل سکونت برای نجات بشریت پیدا کنند.

interstellar.0.0

نابودگر 2: روز داوری

نابودگر 2: روز داوری (Terminator 2: Judgment Day)، فیلمی علمی تخیلی و اکشن محصول سال 1991 به کارگردانی جیمز کامرون و با بازیگران نامداری همچون آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون، رابرت پاتریک، ادوارد فرلانگ و ارنستو بائونا است.

این فیلم، دنباله‌ای بر فیلم محبوب نابودگر (1984) به حساب می‌آید و داستانی هیجان‌انگیز و پرماجرا را روایت می‌کند.

در فیلم نابودگر 2، سارا کانر (لیندا همیلتون) که پس از اتفاقات فیلم اول، صاحب پسری به نام جان کانر (ارنستو بائونا) شده است، توسط اسکای‌نت، سیستم هوش مصنوعی خطرناک، مورد تعقیب قرار می‌گیرد. اسکای‌نت، که قصد نابودی نسل بشر را دارد، یک قاتل سایبورگ به نام T-800 (رابرت پاتریک) را به گذشته می‌فرستد تا جان کانر را قبل از تبدیل شدن به رهبر انسان‌ها در جنگ علیه ماشین‌ها از بین ببرد.

در مقابل، انسان‌ها نیز یک سرباز سایبورگ به نام T-800 (آرنولد شوارتزنگر) را به گذشته می‌فرستند تا از جان کانر محافظت کند.

64eda26190b11c507b95ac8d

بازگشت به آینده

بازگشت به آینده (Back to the Future)، فیلمی علمی تخیلی و کمدی محصول سال 1985 به کارگردانی رابرت زمکیس و با بازیگران نامداری همچون مایکل جی. فاکس، کریستوفر لوید، لئا تامپسون و توماس اف. ویلسون است.

این فیلم، داستانی جذاب و سرگرم‌کننده را روایت می‌کند که حول محور سفر در زمان می‌چرخد.

مارتی مک‌فلای (مایکل جی. فاکس)، نوجوان 17 ساله‌ای است که به طور اتفاقی با ماشین زمان دوست دانشمندش، دکتر امت براون (کریستوفر لوید)، به گذشته سفر می‌کند. مارتی در گذشته، به طور ناخواسته مانع از آشنایی پدر و مادرش می‌شود و در نتیجه، وجود خودش در معرض خطر قرار می‌گیرد.

مارتی باید راهی پیدا کند تا دوباره پدر و مادرش را به هم برساند و به زمان حال بازگردد.

33472cfc 5c04 41ed ba36 26817c12649c

نابودگر

نابودگر (The Terminator)، فیلمی علمی تخیلی و اکشن محصول سال 1984 به کارگردانی جیمز کامرون و با بازیگران نامداری همچون آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون، مایکل بین و ارنستو بائونا است.

این فیلم، داستانی هیجان‌انگیز و نفس‌گیر را روایت می‌کند که در آینده‌ای دور و در شرایطی رقم می‌خورد که سیستم هوش مصنوعی خطرناک به نام اسکای‌نت بر جهان مسلط شده و بشریت در آستانه نابودی قرار گرفته است.

اسکای‌نت، برای از بین بردن سارا کانر (لیندا همیلتون)، زنی که در آینده مادر رهبر انسان‌ها در جنگ علیه ماشین‌ها خواهد شد، یک قاتل سایبورگ به نام T-800 (آرنولد شوارتزنگر) را به گذشته می‌فرستد.

در مقابل، انسان‌ها نیز یک سرباز سایبورگ به نام T-800 (آرنولد شوارتزنگر) را به گذشته می‌فرستند تا از سارا کانر محافظت کند.

2125765 415

دانی دارکو

دانی دارکو (Donnie Darko)، فیلمی علمی تخیلی و روانشناختی محصول سال 2001 به کارگردانی ریچارد کلی و با بازیگران نامداری همچون جیک جیلنهال، جنیفر کانلی، مگی گرابلر، ست راجرز و مری کیت اولسن است.

این فیلم، داستانی پیچیده و مبهم را روایت می‌کند که به بررسی ذهن آشفته یک نوجوان به نام دانی دارکو (جیک جیلنهال) می‌پردازد.

دانی، پس از اینکه در یک سانحه هوایی از مرگ نجات پیدا می‌کند، دچار توهمات و رویاهای عجیبی می‌شود. او با زنی مرموز به نام گریتیس (جنیفر کانلی) آشنا می‌شود که او را به وجود یک کرم‌چاله فضایی در زمان آگاه می‌کند.

دانی با کمک گریتیس، سعی می‌کند تا از وقوع یک فاجعه بزرگ که قرار است شهر او را نابود کند، جلوگیری کند.

donnie darko 2

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

فیلم مرد سگی: عاشقانه‌ای بی‌صدا در دل رنج‌های بشری.

لوک بسون یکی از احساساتی‌ترین و باورمندترین کارگردانان سینما است. در آثار…

چرا «مولان» به عنوان یکی از مهم‌ترین انیمیشن‌های تاریخ دیزنی شناخته می‌شود؟

با گذشت نزدیک به ۲۵ سال از اکران انیمیشن مولان، این اثر…

رنسانس دیزنی با انیمیشن تارزان به اوج شکوه خود رسید

انیمیشن «تارزان» نقطه‌ی اوج دوران رنسانس دیزنی محسوب می‌شود. از دهه ۱۹۳۰،…

۱۴۰۳-۰۶-۰۵

دیدگاهتان را بنویسید