صفحه اصلی > مد و زیبایی : شستشوی 60 ثانیه‌ای صورت: راز پوستی سالم و شاداب!

شستشوی 60 ثانیه‌ای صورت: راز پوستی سالم و شاداب!

شستشوی 60 ثانیه‌ای صورت

شاید فکر کنید شستشوی صورت ساده‌ترین بخش مراقبت از پوست است، اما اگر زمان کافی به آن اختصاص دهید، می‌توانید شاهد تغییرات شگفت‌انگیزی در سلامت و زیبایی آن باشید.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که 60 ثانیه یا کمی بیشتر شستن صورت، تاثیر چشمگیری در بهبود کیفیت پوست دارد. این روش به خصوص برای افراد با پوست مستعد آکنه و جوش بسیار موثر است.

دکتر کلی رید، داروساز از تگزاس، در گفتگو با هاف‌پست، از علاقه خود به این روش صحبت می‌کند و می‌گوید: “شستشوی 60 ثانیه‌ای پوست را عمیقاً از آلودگی، آرایش و چربی پاک می‌کند و افراد پس از مدتی شاهد تغییرات مثبت در پوستشان خواهند بود.”

شستشوی 60 ثانیه‌ای صورت
شستشوی 60 ثانیه‌ای صورت

افزایش زمان شستشو به معنای فراهم کردن فرصت بیشتر برای تمیز شدن کامل پوست از چربی و آلودگی است، اما یکی از مهم‌ترین مزایای آن این است که به مواد فعال شوینده فرصت نفوذ در پوست و تاثیر بر آن را می‌دهد.

دکتر جرمی براور، داروساز از شهر نیویورک، می‌گوید: “بیشتر افراد فقط 15 ثانیه برای شستشوی صورتشان وقت می‌گذارند، که این زمان برای فعال شدن ترکیبات تاثیرگذار در شوینده کافی نیست.”

برای علاقه‌مندان به مراقبت از پوست که نمی‌خواهند محصولات جدیدی به روتین خود اضافه کنند، افزایش زمان شستشو راهی آسان برای بهبود نتایج است. این روش بسیار ساده و قابل اجراست و فقط به شوینده مناسب برای هر نوع پوست نیاز دارد.

نکته مهم: این روش ممکن است با توجه به نوع پوست و شوینده، منجر به خشکی پوست نیز شود. اگر پس از شستشو روی پوستتان خشکی و کشیدگی احساس کردید، احتمالا یا شوینده‌تان برای این روش بسیار قوی است یا پوستتان تحمل آن را ندارد. برای یافتن علت، می‌توانید شوینده ملایم‌تری تهیه کنید یا زمان شستشو را کاهش دهید و سپس نتیجه را ارزیابی کنید.

شستشوی 60 ثانیه‌ای صورت
شستشوی 60 ثانیه‌ای صورت

اجرای روش شستشوی 60 ثانیه‌ای صورت:

  1. صورتتان را با آب ولرم خیس کنید.
  2. به اندازه کافی از شوینده ملایم روی پوستتان ماساژ دهید.
  3. به مدت 60 ثانیه به آرامی ماساژ دهید.
  4. با آب ولرم بشویید.
  5. از سرم و مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید.

بهترین زمان برای شستشوی 60 ثانیه‌ای صورت، شب‌ها است. زیرا بهترین زمان برای پاکسازی پوست و فراهم کردن بستر مناسب برای استراحت و بازسازی آن با سرم و مرطوب‌کننده است.

با این روش ساده، می‌توانید به پوستی سالم، شاداب و درخشان دست پیدا کنید!

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

راهکارهای شگفت انگیز برای سفید شدن پوست

داشتن پوستی صاف، شفاف و روشن یکی از آرزوهای بسیاری از افراد…

ناخن‌ با طرح الماس: مدل های لوکس برای یک استایل رویایی

ناخن‌ با طرح الماس یکی از انتخاب‌های برجسته در دنیای مد و…

راهنمای خرید کیف متناسب با سن، اندام و قد خانم‌ها

انتخاب کیف مناسب یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند تأثیر قابل…

دیدگاهتان را بنویسید