صفحه اصلی > غذای ایرانی : طرز تهیه زردآلو پلو; یک ناهار مهمانی محبوب

طرز تهیه زردآلو پلو; یک ناهار مهمانی محبوب

طرز تهیه زردآلو پلو یک ناهار مهمانی محبوب

زردآلو پلو یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار ایرانی است که با ترکیب برنج، زردآلو و مرغ تهیه می شود. برای تهیه این غذا نکات ریز و درشتی وجود دارد که می تواند طعم و کیفیت نهایی غذا را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. در این قسمت از وبلاگ اکالا ما قصد داریم طرز تهیه زردآلو پلو تا همراه با تمام ترفندها و تکنیک های آن به شما آموزش دهد.

مواد لازم برای تهیه زردآلو پلو

برای تهیه یک زردآلو پلو خوشمزه مواد زیر را تهیه کنید:

برنج 3 فنجان
سینه مرغ 2 عدد
زردآلو 200 گرم
زعفران دم کرده کافی
یک پیاز 1 عدد
سیر ریز رنده شده 1 عدد
زنجبیل رنده شده 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل کافی
با تشکر 4 قاشق غذاخوری
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
کره 3 قاشق غذاخوری
پودر کاکوتی 1/2 قاشق چایخوری
زرشک 3 قاشق غذاخوری
اب کافی
روغن کافی

مراحل تهیه زردآلو مجلسی پیلو

برای تهیه یک زردآلو پلو خوشمزه به ترتیب مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: خیس کردن برنج

برای تهیه یک زردآلو پلو خوشمزه ابتدا باید برنج را به مدت دو ساعت در آب ولرم خیس کنید. این مرحله بسیار مهم است، زیرا خیساندن برنج باعث می شود برنج یکنواخت بپزد.

مرحله دوم: پخت برنج

بعد از اینکه برنج به اندازه کافی خیس شد، یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. برنج خیس شده را به آب در حال جوش اضافه کنید و نمک بپاشید و به آرامی هم بزنید. اجازه دهید برنج حدود ده دقیقه در آب جوش بپزد. بعد از آن برنج را آبکش کنید.

برای اطمینان از پخته شدن برنج، می توانید یک دانه از آن را تست کنید. اگر دانه برنج نرم بود آن را در آبکش بریزید و بشویید تا آب و نمک اضافی آن گرفته شود. در آخر برنج آبکش شده را در قابلمه مناسبی بریزید و بجوشانید.

مرحله سوم: تهیه زردآلو

در این مرحله زردآلوها را خوب بشویید و خشک کنید. پس از آن، زردآلو را برش داده و دانه ها را جدا کنید. سپس یک تابه مناسب انتخاب کنید و زردآلوهای بریده شده را به صورت پوست به سمت پایین در آن قرار دهید.

سپس چهار قاشق غذاخوری شکر و کمی پودر کاکوتی روی زردآلوها بپاشید. این کار زردآلو را در هنگام پخت نرم و شیرین می کند و طعم مطبوعی به برنج می دهد.

مرحله 4: آب لیمو و کره را به زردآلو اضافه کنید

ابتدا کره را به زردآلوهای داخل ماهیتابه اضافه کنید و سپس آب لیمو را روی آن ها بریزید. تابه را روی اجاق بگذارید و صبر کنید تا شکر کاملا آب شود. بعد از آبکش شدن زردآلوها، آن ها را برگردانید و طرف دیگر را نیز سرخ کنید.

بعد از اینکه زردآلوها را تفت دادید و آب اضافی آنها کاملا تبخیر شد، حرارت را خاموش کنید.

دستور پخت خوشمزه با زردآلو

مرحله پنجم: تفت دادن زرشک

در این مرحله یک تابه جداگانه آماده کنید. زرشک را در تابه بریزید و یک قاشق کره به آن اضافه کنید. سپس حرارت را روشن کرده و زرشک ها را با حرارت ملایم تفت می دهیم تا خوش رنگ و پف کنند.

مواظب باشید کره زیاد داغ نشود، در غیر این صورت زرشک می سوزد و طعم آن تلخ می شود. بعد از تفت دادن زرشک ها را از ماهیتابه خارج کنید.

مرحله ششم: پیاز را سرخ کنید

ابتدا پیاز را بشویید و پوست آن را بگیرید و ریز خرد کنید. سپس تابه ای را گرم کنید و مقداری روغن به آن اضافه کنید. بعد از داغ شدن روغن پیازهای خرد شده را به تابه منتقل کنید و روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید. وقتی پیازها نرم و طلایی شدند، آنها را از ماهیتابه خارج کنید.

مرحله هفتم: تفت دادن مرغ

ابتدا سینه مرغ را بشویید و به قطعات دلخواه برش دهید. سپس در همان ماهیتابه ای که پیاز را سرخ کرده اید مقداری کره بریزید. بعد از اینکه کره کاملا آب شد سیر رنده شده و زنجبیل رنده شده را به همراه نمک و فلفل به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها گرفته شود.

در آخر مرغ های خرد شده را به تابه اضافه کرده و با ادویه ها تفت دهید تا مرغ ها طعم مطبوع ادویه را بگیرند.

مرحله هشتم: اضافه کردن زعفران و پیاز سرخ شده

پس از تفت دادن مرغ ها، زعفران دم کرده و پیاز طلایی را به تابه اضافه کنید. حالا حرارت زیر ماهیتابه را کم کنید و اجازه دهید مرغ ها به مدت 20 دقیقه آرام آرام بپزند و عطر زعفران به سمت آنها برود.

طرز تهیه زردآلو پلو

مرحله نهم: سرو زردآلو پلو

پس از پخت کامل برنج، آن را در ظرف مورد نظر خود بریزید و تکه های مرغ سرخ شده و زردآلو را روی برنج قرار دهید. در آخر برنج را با زرشک تفت داده تزیین کنید. زردآلو پلو شما آماده خوردن است. عمرت را بنوش!

طرز تهیه زردآلو پلو

در ادامه چند فوت قابلمه برای تهیه زردآلو پلو خوشمزه ارائه می کنیم:

  • اگر زردآلو تازه در دسترس ندارید، می توانید از برگ های خشک شده زردآلو استفاده کنید. برای این کار کافی است قیس ها را چند ساعت در آب گرم خیس کنید تا نرم شوند.
  • یکی از روش های تهیه زردآلو پلو این است که پس از آبکش کردن برنج، مواد (مانند پیاز داغ، زردآلو، زعفران و…) را روی برنج قرار دهید و سپس برنج را بجوشانید. این روش باعث می شود طعم ها به خوبی با هم ترکیب شوند.
  • استفاده از برنج ایرانی مرغوب نقش مهمی در خوش طعمی زردآلو پلو دارد. برنج ایرانی به دلیل طعم خاصی که دارد بهترین گزینه برای تهیه این غذاست.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا دستور پخت زردآلو پلو را مرحله به مرحله برای شما شرح داده ایم. امیدواریم با استفاده از این آموزش بتوانید این غذای خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

1720098087 678 ناهار تکراری درست نکنید طرز تهیه خورش هلو

گردآوری شده از مجله اکالا

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

طرز تهیه گوجه بادمجانی با گوشت چرخ کرده; ساده و سریع

غذای گوجه فرنگی بادمجان با گوشت چرخ کرده ترکیبی از طعم ترش…

۱۴۰۳-۰۶-۲۶

ساده ترین روش تهیه مرغ; بدون سرخ کردن و طعم دهنده

مرغ یکی از پر مصرف ترین گوشت ها در آشپزی است که…

۱۴۰۳-۰۶-۲۵

طرز تهیه مرغ سماق با پودر زنجبیل; معطر و خوش طعم

مرغ سماق با پودر زنجبیلترکیبی بی نظیر از طعم های سنتی دارد.…

۱۴۰۳-۰۶-۲۳

دیدگاهتان را بنویسید