صفحه اصلی > غذای ایرانی : طرز تهیه پلک گردویی مرحله به مرحله; غذاهای لذیذ از شهرکرد

طرز تهیه پلک گردویی مرحله به مرحله; غذاهای لذیذ از شهرکرد

طرز تهیه پلک گردویی مرحله به مرحله غذاهای لذیذ از

گردو پلو یکی از غذاهای اصیل شهرکردی است. این غذا به دلیل وجود گردو، خاصیت بسیار گرمی دارد و باعث افزایش دمای بدن می شود. پس بهتر است برنج گردو در فصول سرد سال تهیه و سرو کنید. در این مقاله از وبلاگ اکالاطرز تهیه پلو گردو را مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد. با ما بمان.

مواد لازم برای تهیه گردو پلو

مواد لازم برای تهیه گردو پلو به شرح زیر است:

گوشت گوسفند یا مرغ 300 گرم
گردو 2 و نیم لیوان
پیاز متوسط 2 عدد
سیر 1 قاشق غذاخوری
برنج 3 فنجان
اب 2 تا 3 فنجان
زرشک 2 قاشق غذاخوری
کشمش 3 قاشق غذاخوری
زعفران 3 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین به مقدار مورد نظر

مواد اولیه را با تخفیف از اکالا خریداری کنید

مراحل آماده سازی برنج گردو

برای تهیه برنج گردو باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله 1: گوشت را آماده کنید.

در مرحله اول گوشت را مکعبی خرد کرده و کنار بگذارید. سپس پیاز را پوست گرفته و خوب بشویید. سپس پیازها را پوست گرفته و ریز خرد کنید. سپس یک ماهیتابه مناسب انتخاب کنید و مقداری روغن در آن بریزید.

وقتی روغن داغ شد پیازها را اضافه کنید و خوب تفت دهید. به تفت دادن پیازها ادامه دهید تا شیشه ای و سبک شوند. وقتی پیازها به این مرحله رسید تکه های گوشت را اضافه کنید و دوباره مواد را تفت دهید. این بار به شکل گوشت توجه کنید.

مواد را تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. وقتی این تغییر را دیدید سیر رنده شده را اضافه کنید و دوباره خوب تفت دهید. سیر را نباید زیاد سرخ کرد.

پس به محض استشمام بوی سیر، ادویه های لازم را به مواد اضافه کنید و دوباره تفت دهید. بعد از کمی تفت دادن آب را اضافه کنید و در قابلمه را ببندید تا گوشت کاملا بپزد.

مرحله دوم: گردو را آماده کنید.

در مرحله دوم باید گردو را آماده کنید. ابتدا گردوها را در آب سرد قرار دهید تا خیس بخورند. می توانید پوسته نازک گردو را بردارید یا آن را به حال خود رها کنید.

در ظرفی دیگر پیاز را پوست گرفته و بشویید و خرد کنید. سپس آنها را در قابلمه با کمی روغن سرخ کنید. وقتی پیازها سبک و شفاف شد کشمش و شاه توت و گردو را اضافه کنید و دوباره همه مواد را با هم تفت دهید.

مرحله سوم: مواد گردو را به گوشت اضافه کنید.

در این مرحله از تهیه پلو گردوی شهرکردی باید مواد گردویی را که در مرحله دوم تهیه کردید به گوشتی که در مرحله اول تهیه کردید اضافه کنید.

سپس دارچین و زعفران دم کرده را در قابلمه بریزید. وقتی این مواد را مخلوط کردید، 2 تا 3 دقیقه آنها را سرخ کنید.

مرحله 4: برنج را آماده کنید.

برنج را به مدت 1 ساعت در آب و نمک خیس کنید. سپس یک قابلمه را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، برنج آبکش شده را به همراه کمی نمک به قابلمه اضافه کنید.

برنج باید تا الان نیم پز شده باشد. یعنی بافت بیرونی آن تا حد زیادی نرم باشد و هسته آن کمی سفت بماند. سپس در قابلمه ای کمی روغن بریزید و تکه های نان یا سیب زمینی را کف قابلمه قرار دهید تا ته دیگ برنج شکل بگیرد.

در آخر برنج نیم پز را کف قابلمه بریزید و بگذارید کاملا دم بکشد. وقتی برنج پخت، کمی روغن به آن اضافه کنید و اجازه دهید با روغن کمی بیشتر بپزد.

نکات و تکنیک های تهیه گردو پلو

در نهایت برنج را در ظرف مناسبی بریزید و گوشت را روی آن قرار دهید. می توانید از کشمش به عنوان تزئین استفاده کنید. یا گوشت و برنج را لایه لایه بخارپز کنید. انتخاب باشماست. نوش جان!

پیشنهاد می کنیم این غذای لذیذ و خاص را طبق روشی که در این مطلب توضیح داده ایم درست کنید مجله آشپزی اکالا را برای شما شرح داده ایم، تهیه کنید و در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

1720098087 678 ناهار تکراری درست نکنید طرز تهیه خورش هلو

گردآوری شده از مجله اکالا

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

طرز تهیه گوجه بادمجانی با گوشت چرخ کرده; ساده و سریع

غذای گوجه فرنگی بادمجان با گوشت چرخ کرده ترکیبی از طعم ترش…

۱۴۰۳-۰۶-۲۶

ساده ترین روش تهیه مرغ; بدون سرخ کردن و طعم دهنده

مرغ یکی از پر مصرف ترین گوشت ها در آشپزی است که…

۱۴۰۳-۰۶-۲۵

طرز تهیه مرغ سماق با پودر زنجبیل; معطر و خوش طعم

مرغ سماق با پودر زنجبیلترکیبی بی نظیر از طعم های سنتی دارد.…

۱۴۰۳-۰۶-۲۳

دیدگاهتان را بنویسید