صفحه اصلی > غذای ایرانی : طرز تهیه بادمجان کبابی به ۳ روش گازی، فر و گریل + نکات

طرز تهیه بادمجان کبابی به ۳ روش گازی، فر و گریل + نکات

طرز تهیه بادمجان کبابی به ۳ روش گازی، فر و

بادمجان کبابی اساس بسیاری از غذاهای محبوب از جمله کشک بادمجان، میرزا قاسمی یا بورانی در این مقاله از بخش است پخت و پز در مجله اکالا، ۳ طرز تهیه بادمجان کبابی با نکات تکمیلی ما به شما آموزش می دهیم

روش های کبابی بادمجان به شرح زیر است:

روش اول: گریل روی گاز

در این روش ابتدا بادمجان ها را خوب بشویید زیرا قرار است با پوست آن ها را کباب کنید (بهتر است بادمجان های چرب و بدون هسته را برای کبابی انتخاب کنید). با یک چاقوی تیز برش های سطحی و عمودی روی بادمجان ها بزنید تا هنگام کباب کردن مغزها پخته شود.

روی گاز شعله پخش کن یا توری فلزی قرار دهید و بادمجان ها را روی آن بچینید. هر چند دقیقه یکبار آن ها را بچرخانید تا بادمجان ها به طور یکنواخت کباب شوند. خشک شدن و کوچک شدن پوست بادمجان نشانه پخته بودن آن است.

  • توجه داشته باشید که شعله گاز باید متوسط ​​باشد. اگر حرارت شعله زیاد باشد سطح بادمجان ها می سوزد و داخل آن نپخته می ماند.

برای پوست کندن بادمجان ها ابتدا اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شوند. سپس با استفاده از یک کاسه آب پوست بادمجان ها را با دست جدا کنید. هر چند دقیقه یکبار دست خود را داخل کاسه فرو کنید و پوست سیاهی که به بادمجان ها چسبیده است را جدا کنید.

روش دوم: در فر گریل کنید

از آنجایی که بادمجان ها با پوست کباب می شوند، ابتدا آنها را خوب بشویید و بگذارید خشک شوند. یک چنگال بردارید و 5 تا 6 بار در قسمت های مختلف بادمجان ها بمالید (می توانید کمی روغن روی پوست بادمجان ها بمالید).

داخل سینی فر یک کاغذ روغنی پهن کنید و بادمجان ها را داخل آن بچینید. فر را روشن کنید و روی 250 درجه سانتیگراد قرار دهید. سینی بادمجان ها را به مدت 45 دقیقه در فر قرار دهید و هر چند دقیقه یکبار آن ها را بچرخانید تا بادمجان ها به طور یکنواخت بپزند (زمان پخت ممکن است بسته به نوع و اندازه بادمجان ها متفاوت باشد).

بعد از اینکه بادمجان ها در فر برشته شدند سینی فر را بردارید و بادمجان ها را به ظرف دیگری منتقل کنید تا خنک شوند. پس از سرد شدن بادمجان ها می توانید به راحتی پوست آن ها را جدا کنید.

روش سوم: روی کباب پز و آتش

کباب کردن بادمجان روی کبابی با زغال یک روش سنتی است. این روش سخت تر از دو روش ذکر شده است، اما بادمجان کبابی روی زغال عطر و طعم خاصی دارد.

برای تهیه بادمجان کبابی به این روش ابتدا گریل را آماده کرده و زغال ها را روشن کنید. سپس زغال ها را به طور مساوی روی گریل پخش کنید. بادمجان هایی را که از قبل شسته و خشک کرده اید داخل گریل بریزید (می توانید کمی روغن به پوست بادمجان ها بمالید).

سیخ ها را هر چند دقیقه یکبار بچرخانید تا تمام قسمت های بادمجان کباب شود. پس از پختن بادمجان ها به میزان دلخواه، آن ها را از سیخ خارج کرده و اجازه دهید سرد شوند. بعد از سرد شدن بادمجان ها با کمک یک کاسه آب پوست آن ها را جدا کنید.

برای تهیه بادمجان کبابی بهتر است نکات زیر را بدانید

نکات مهم در تهیه بادمجان کبابی

  • کباب کردن بادمجان در فر بسیار راحت تر و تمیزتر از گذاشتن آن روی گاز است، اما فراموش نکنید که بادمجان شما آن عطر دودی را در فر نخواهد داشت.
  • اگر آن را زیر آب بگذارید تا بادمجان پوست کنده شود، طعم و عطر بادمجان را کم می کند.
  • بادمجان های کبابی را می توان برای مدت طولانی در فریزر نگهداری کرد، بنابراین سعی کنید با کباب کردن بادمجان ها در حجم زیاد و فریز کردن آن ها در زمان صرفه جویی کنید.
  • برای پوست کندن بادمجان های کبابی بهتر است بگذارید تا دمای اتاق خنک شوند.
  • برای راحتی کار می توانید از کنسرو بادمجان نیز استفاده کنید.
  • اگر بادمجان را در فر تفت می‌دهید، می‌توانید اسانس دودی را به آن اضافه کنید تا عطر بهتری داشته باشد.
  • استفاده از روغن برای کباب کردن بادمجان در فر توصیه نمی شود، زیرا باعث دود و بوی بد می شود.

با توجه به زمان و حوصله ای که دارید، می توانید با استفاده از یکی از 3 روشی که در این مقاله از مجله اکالا ذکر شده است، بادمجان ها را کباب کنید و با آن غذاهای لذیذ درست کنید.

1720098087 678 ناهار تکراری درست نکنید طرز تهیه خورش هلو

گردآوری شده از مجله اکالا

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

طرز تهیه گوجه بادمجانی با گوشت چرخ کرده; ساده و سریع

غذای گوجه فرنگی بادمجان با گوشت چرخ کرده ترکیبی از طعم ترش…

۱۴۰۳-۰۶-۲۶

ساده ترین روش تهیه مرغ; بدون سرخ کردن و طعم دهنده

مرغ یکی از پر مصرف ترین گوشت ها در آشپزی است که…

۱۴۰۳-۰۶-۲۵

طرز تهیه مرغ سماق با پودر زنجبیل; معطر و خوش طعم

مرغ سماق با پودر زنجبیلترکیبی بی نظیر از طعم های سنتی دارد.…

۱۴۰۳-۰۶-۲۳

دیدگاهتان را بنویسید