صفحه اصلی > غذای ایرانی : طرز تهیه سوپ گل کلم; سالم و خوشمزه برای روزهای سرد

طرز تهیه سوپ گل کلم; سالم و خوشمزه برای روزهای سرد

طرز تهیه سوپ گل کلم سالم و خوشمزه برای روزهای

اگر به دنبال یک سوپ سبک و مقوی هستید، سوپ گل کلم یک انتخاب عالی برای شماست. این سوپ به راحتی با مواد ساده و در دسترس تهیه می شود و طعم بسیار جذابی دارد. ما امروز در این بخش هستیم مجله اینترنتی اکالا طرز تهیه سوپ گل کلم ما قدم به قدم به همراه تمام نکات مهمی که در هنگام آشپزی باید بدانید را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه سوپ گل کلم

گل کلم 1 عدد
سیب زمینی 2 عدد
هویج 2 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 3 قرص
کره 2 قاشق غذاخوری
آرد سفید 1 قاشق غذاخوری
شیر 1/2 لیوان
شوید تازه خرد شده 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و ادویه دلخواه به اندازه لازم
پیازچه خرد شده برای تزئین

طرز تهیه سوپ گل کلم

مدت زمان تهیه مواد اولیه و تهیه نهایی این سوپ 35-45 دقیقه می باشد. مقدار مواد اعلام شده در این آموزش برای 2-3 نفر مناسب است، به راحتی می توانید با جمع و ضرب ساده مقدار مواد را افزایش دهید و این سوپ جذاب پاییزی را در حجم های بیشتر تهیه کنید. درجه سختی تهیه این سوپ در رده متوسط ​​قرار دارد.

مرحله اول: پختن سبزیجات

سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید. آنها را مکعبی برش دهید و در قابلمه مناسبی بریزید. هویج و گل کلم را نیز بشویید. با کمک چاقو به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و به قابلمه اضافه کنید. مقداری آب به سبزیجات داخل قابلمه اضافه کنید تا روی آن ها را بپوشاند، سپس حرارت را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. اجازه دهید سبزیجات بپزند تا نرم شوند (حدود 15 تا 20 دقیقه). بعد از پخت آنها را از قابلمه خارج کرده و کنار بگذارید. آب اضافی را در ظرف دیگری بریزید تا در مراحل بعدی به سوپ اضافه کنید.

مرحله دوم: تهیه پیاز و سیر

پیاز را بشویید و پوست بگیرید. پیاز را با کمک چاقو نگینی خرد کنید. تابه مناسبی را روی حرارت ملایم گرم کنید و کره را داخل آن بریزید سپس پیاز ناگینی خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و طلایی شود. بعد از چند دقیقه سیر را پوست گرفته و رنده کنید. سیر رنده شده را به محتویات تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله سوم: اضافه کردن آرد سفید

آرد را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید و حدود ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود. این مرحله برای ایجاد بافت خامه ای و غلیظ در سوپ بسیار مهم است. هنگام تفت دادن آرد باید مدام هم بزنید تا آرد نسوزد و گلوله ها گلوله نشوند.

 طرز تهیه سوپ گل کلم; مخصوصا برای فصل پاییز

مرحله 4: سبزیجات پخته شده را اضافه کنید

بعد از تفت دادن آرد، سبزیجات پخته شده در مرحله اول را به تابه اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا همه سبزیجات با مخلوط آرد و پیاز ترکیب شوند. در این مرحله مقداری از آب پخت سبزیجات را که کنار گذاشته اید به سوپ اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسد.

مرحله پنجم: نمک، فلفل و ادویه را اضافه کنید

بعد از ترکیب سبزیجات، مقداری نمک، فلفل سیاه و سایر ادویه های دلخواه (مانند پودر زنجبیل، زردچوبه یا جوز هندی) به سوپ اضافه کنید. اجازه دهید سوپ حدود 10 دقیقه به آرامی بجوشد تا همه طعم ها با هم مخلوط شوند.

مرحله 6: شیر را اضافه کنید

بعد از اینکه سوپ کمی جا افتاد شیر را به آرامی اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با مواد ترکیب شود. افزودن شیر باعث می شود سوپ بافتی کرمی و صاف داشته باشد. اگر می‌خواهید سوپ غلیظ‌تر باشد، می‌توانید شیر کمتری اضافه کنید یا برعکس، از شیر بیشتر استفاده کنید تا سوپ رقیق‌تر شود.

مرحله هفتم: سوپ را پوره کنید

پس از اضافه شدن شیر و جا افتادن طعم ها، سوپ را با استفاده از همزن برقی یا همزن دستی کاملا پوره کنید. اگر سوپ خیلی غلیظ بود، می توانید مقدار بیشتری آب سبزیجات یا شیر اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسد.

 طرز تهیه سوپ گل کلم; مخصوصا برای فصل پاییز

مرحله 8: شوید را اضافه کنید

بعد از پوره شدن سوپ، شوید خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید. شوید طعمی خاص و مطبوع به سوپ گل کلم می دهد و ترکیب آن با طعم سبزیجات و شیر، تجربه ای متفاوت و لذیذ را رقم می زند. بعد از اضافه کردن شوید تازه حرارت را خاموش کنید تا شوید رنگ سبز و زیبایی خود را در آش حفظ کند.

مرحله نهم: سوپ را تزئین کرده و سرو کنید

سوپ بسیار جذاب و خوشمزه شما آماده خوردن است. آن را در ظرف سرو بریزید و با مقداری پیازچه خرد شده تزئین کنید. پیازچه علاوه بر اینکه به سوپ رنگ و زیبایی می بخشد طعم تازه و لذیذی به آن می دهد. این تزیین ساده جلوه خاصی به سوپ می دهد و آن را اشتها آورتر می کند. این سوپ جذاب پاییزی را می توانید با انواع نان میل کنید.

امیدواریم آموزش فوق مورد توجه شما علاقمندان به دنیای جذاب و رنگارنگ آشپزی قرار گرفته باشد و بتوانید این سوپ بسیار خوشمزه را طبق روش ساده و کامل فوق تهیه کرده و در کنار عزیزانتان میل کنید. اگر از ترفندهایی برای خوشمزه تر کردن این سوپ استفاده می کنید، خوشحال می شویم آن نکات را با ما و سایر دوستان علاقه مند در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

گردآوری شده از مجله اکالا

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

2 طرز تهیه نان سیر رستورانی; پیش غذای فوری و بدون دردسر

نان سیر یکی از آن خوراکی هایی است که در اولین لقمه…

۱۴۰۳-۰۷-۲۷

طرز تهیه مرغ کبابی بدون دود و باربیکیو; برای آپارتمان نشینان

مرغ کبابی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین انواع باربیکیو است که…

۱۴۰۳-۰۷-۲۶

طرز تهیه زیتون دمی; طعمی که شما را به شمال کشور می برد

دمی زیتون یکی از غذاهای سنتی و قدیمی است که اصل آن…

۱۴۰۳-۰۷-۲۴

دیدگاهتان را بنویسید